HDD stuk, maar wat is er precies stuk?

Pagina: 1
Acties:

• jetrouve
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-08-2025
Mijn harddisk heeft het begeven :(
Nou heb ik online verschillende manieren gevonden om te proberen hem nog voor even aan de praat te krijgen, hopelijk net lang genoeg om data te redden, maar dan moet ik wel min of meer weten wat er stuk is...

Ik kreeg deze foutmelding: Intel (R) Boot agent GE v1.3.24
Copyright (C) 1997-2008, Intel Corporation
PXE-E61: Media test failure, check cable
PXE-MOF: Exiting Intel PXE ROM

En als ik de schijf in een dock steek hoor ik 3 klikjes, maar daar blijft het bij: volgens het dock is er geen schijf.

Wat kan ik nu doen om de data eraf te halen? Is er echter te komen wat er stuk is?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als de schijf vreemde geluiden maakt en niet meer gaat en blijft draaien word het lastig. Ik hoop dat je een backup hebt, anders moet je naar extreme dingen als in de vriezer of naar een duur datarecoverybedrijf.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-01 20:31
Die foutmelding heeft volgens mij meer te maken dat je laptop een PXE boot probeerde te doen en staat los van je hdd issue.

Om wat voor type schijf gaat het (merk, grote, productnamen etc)

[ Voor 21% gewijzigd door HKLM_ op 23-01-2015 22:43 ]

Cloud ☁️

• jetrouve
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-08-2025
@PilatuS Tja, wel een backup, maar niet zo recent als ik zou willen (de laatste is nl mislukt).
Ik heb inderdaad gehoord van de vriezer-tip en ook op http://www.wikihow.com/Recover-a-Dead-Hard-Disk staan een boel ideeen, maar dan helpt het denk ik als ik een bepaald idee zou hebben van wat er stuk kan zijn aan de HDD.

@Downloader Denk inderdaad ook dat dat er los van staat, heb de melding net hier ingevoerd in het zoekveld en vond iets dergelijks. Ik heb trouwens een desktop, maar neem aan dat dat niet relevant is? (is een fujitsu mini-pc, dus op zich is het wel een laptop HDD, dat dan weer wel)

Bedankt voor je reactie iig

Verwijderd

Hoor je hem opspinnen en dan 3 tikjes geven?, dan kunnen de koppen vastzitten en dan heb je een kleine kans dat de vriezer helpt. Of spint hij niet eens op?

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
Hij word helemaal niet herkend, dus de kans is redelijk groot dat er iets aan de electronica in de harde schijf stuk is.
Hij is misschien nog te redden met een nieuwe printplaat.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Pagina: 1