[AMD R9 295x2] Geen output

Pagina: 1
Acties:

• Hendriksie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:17
Hallo,

Ik heb begin deze week een nieuwe videokaart gekocht samen met een nieuwe voeding omdat ik van plan ben om op hogere resoluties te gamen en te werken. Ik heb dus een R9 295x2 van Sapphire gekocht omdat deze in de aanbieding was. Omdat ik nog een oude 650watt PSU had was het verstandig om ook gelijk een nieuwe voeding te kopen (Corsair RM1000 Gold Plus). Toen ik deze wou installeren net zoals ik bij vorige/andere videokaarten en hardware heb gedaan kwam ik hier helaas wél een probleem tegen: Geen output (geen beeld).

Mijn hardware:

CPU: Intel 4670K
Motherboard: MSI Z87-G45 Gaming
Memory: 8GB(8192MB) 1600Mhz Corsair Vengeance Low Profile (XMP enabled)
SSD: 120GB Intel 330
HDD: 1TB WD Black Edition
*** Nieuw ***
PSU: Corsair RM1000 Gold Plus
GPU(videokaart): AMD (Sapphire) 295x2
*** 'Oud' ***
PSU: Cooler Master gx 650w
GPU: AMD (Sapphire) 7870HD OC Edition

Wat doet de computer wél:

-Opstarten, ik kom wel op het bureaublad van mijn Windows 7 64 bit. Dit weet ik omdat het schermpje op mijn Logitech G510 de juiste applicaties opstart en weergeeft, ook krijg ik het opstart geluidje te horen.
-Probleemloos opstarten (Ik krijg geen beep boopjes te horen).

Wat heb ik geprobeerd:

-PCI Sloten geforceerd op Gen3 draaien.
-BIOS Reset (Batterij er een tijdje uitgehaald)
-BIOS Update(geflashed) naar 1.9 (laatste versie)

Punten waar ik denk dat het misschien aan zou kunnen liggen maar ik zelf niet uit kom (of niet kan testen):

-PSU voed te weinig (28A nodig per 8 pins kabel). Al heb ik wel een build gezien met deze PSU en GPU.
-Mijn 7+ jaar oude scherm: 1920x1080 60Hz VGA display van Samsung (sorry weet het model nummer niet meer). Ik gebruikte eerder een VGA naar DVI-A adapter maar omdat er op de R9 295x2 een DVI-D zit moest ik een converter gebruiken die van VGA naar Mini-display port gaat (ik heb het wel getest op mijn vorige kaart en daar deed hij het wél).
-Display aansluiting prioriteit. Misschien moet de DVI-D altijd aangesloten zijn en kan ik niet alleen een Mini-display port gebruiken (al lijkt mij dit heel onlogisch).

Vragen die ik al kan beantwoorden:

-Heb je de onboard graphics adapter uitgezet: Nee dit is niet mogelijk, Als er een external PCI GPU wordt ontdekt word de onboard adapter automatisch uitgezet.
-Heb je het geprobeerd in een andere computer: Nee ik heb geen 2e computer tot mijn beschikking, dit geld ook voor een andere PSU: die heb ik ook niet tot mijn beschikking.
-Heb je uberhaubt gezocht op google/internet: Ja, ik heb mijn best gedaan om dit probleem eerst op te zoeken op het internet maar ik kan niet tot een conclussie komen.
-Waarom heb je zo'n oud beeldscherm maar zo'n goede videokaart: Ik heb de keuze gemaakt om eerst een nieuwe videokaart te kopen en daarna als het geld er weer is een nieuwe beeldscherm (21:9 schermen komen wel wat sneller binnen nu, ik heb er al een paar op het oog)

Ik hoop dat ik genoeg uitleg heb gegeven over wat het probleem is en wat de huidige situatie is.
In het verleden heb ik al wel vaker complete computers in elkaar gezet of hardware verwisseld met nieuwe maar ik heb nog nooit een probleem tegen gekomen zoals deze.

Alvast bedankt.

[ Voor 0% gewijzigd door Hendriksie op 23-01-2015 20:13 . Reden: Typo ]

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-01 18:09
dus je kreeg pas na het installeren van de drivers geen output?

Wat voor videokaart had je hiervoor?

En kom je wel in de bios/optie om in veilige modus te starten? Zo ja verwijder alle drivers, ook van de vorige videokaart als deze nvidia was uiteraard. En probeer het nog eens.

Zie je dat allemaal niet dan moet je het misschien toch in de converter zoeken, waarom probeer je geen vga > dvi-d adapter.

Je hebt een goede post aangemaakt met veel informatie, alleen nog niet alles uitgesloten. Begin daarmee :9 Of je hebt het wel allemaal geprobeert al maar vind ik dat niet terug.

[ Voor 18% gewijzigd door legendareN op 23-01-2015 22:58 ]

• Hendriksie
legendareN schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 22:56:
dus je kreeg pas na het installeren van de drivers geen output?

Wat voor videokaart had je hiervoor?

En kom je wel in de bios/optie om in veilige modus te starten? Zo ja verwijder alle drivers, ook van de vorige videokaart als deze nvidia was uiteraard. En probeer het nog eens.

Zie je dat allemaal niet dan moet je het misschien toch in de converter zoeken, waarom probeer je geen vga > dvi-d adapter.

Je hebt een goede post aangemaakt met veel informatie, alleen nog niet alles uitgesloten. Begin daarmee :9 Of je hebt het wel allemaal geprobeert al maar vind ik dat niet terug.
Dank voor uw reactie,

Ik ben idd wat gemist maar u ook :)
*** 'Oud' ***
PSU: Cooler Master gx 650w
GPU: AMD (Sapphire) 7870HD OC Edition
Tijdens het opstarten krijg ik helemaal geen output meer. Dus ik krijg nergens beeld, niet in de bios, niet er voor en niet ernaa. De fans draaien wel, watercooler werkt en het roode verlichting dat er afkomt werkt ook.

Ik ben net ook klaar met het opnieuw installeren van Windows 7, maar dit werkte ook niet (had ik ook niet verwacht maar wie weet).

Over het DVI-D gebeuren, totzover ik het weer kun je geen VGA naar DVI-D adapter kopen omdat het analoog naar digitaal niet werkt. (ik heb nog voor de zekerheid gezocht op internet maar kan alleen VGA naar DVI-A en VGA naar DVI-I vinden).

• Hendriksie
Heb even gekeken op die pagina maar als ik het plaatje zie dan is het niet de goede.

Op het plaatje van jouw staat een DVI-I,
Maar Op de R9 295x2 zit een Dual Link DVI-D:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/h4h9C0u.gif

[ Voor 19% gewijzigd door Hendriksie op 23-01-2015 23:29 ]

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-01 18:09
Ah excuses, ik zie het nu ook ja. Tijd voor bed.

Dan zou ik het ook niet weten.

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
Heb je de onboard graphics adapter uitgezet: Nee dit is niet mogelijk, Als er een external PCI GPU wordt ontdekt word de onboard adapter automatisch uitgezet.
Dat is niet helemaal waar, je kunt prima je onboard gebruiken tegelijk met je losse videokaart.
Als het goed is heeft jou onboard wel een vga aansluiting. Enable je onboard videokaart en kijk eens of je wel beeld krijgt. (Daarvoor moet je die IGD multimonitor optie op enabled zetten in je bios)
Dat werkte bij mij wel op een z87 gaming 5. En nu ook op mijn z97 gaming 3.
Dan kun je namelijk ook zien of je r9 295 wel herkend word in windows. Je hebt dan veel meer mogelijkheden om het probleem te ontdekken.

Een screen van mijn apparaatbeheer op een z97 gaming 3. 2 keer een r9 290 en de onboard van mijn 4770K.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kwxbQLb.jpg

Ik krijg namelijk het idee dat jou pc die nieuwe videokaart helemaal niet ziet en daardoor het videosignaal gewoon vanaf je onboard komt.
Dus krijg jij ook geen beeld zolang je de monitor op je externe vidkaart aangesloten houd.
Ik ben net ook klaar met het opnieuw installeren van Windows 7
Hoe heb je dat gedaan als je helemaal geen beeld krijgt?

[ Voor 27% gewijzigd door arbraxas op 23-01-2015 23:58 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Hendriksie
Hoi arbraxas, dank voor uw reactie,

Ik heb uw advies opgenomen en heb de volgende 2 plaatjes kunnen nemen

BIOS:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/B77c6A1.jpg

Device manager:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QjwZuld.png
Hoe heb je dat gedaan als je helemaal geen beeld krijgt?
Vorige videokaart die ik nu nog als backup gebruik :)

*** UPDATE ***

Na het herinstalleren van de drivers heb ik nu het volgende in de device manager:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1nuXwOg.png

AMD Catalyst zegt het volgende over mijn hardware:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UnNtqB0.png

Maar als ik mijn scherm op 1 van de mini-display ports zet dan krijg ik nog steeds geen beeld.
BIOS blijft het zelfde weergeven

Ik heb ook geprobeerd om te switchen van Videokaart BIOS (er zit een Dual BIOS op) maar dit geeft geen vernaderingen weer

*** UPDATE 2 ***

Ik heb nog even meer research gedaan over PSU requirements (ja ik weet het had ik van te voren moeten doen maar ik keek alleen naar het aantal watt |:( ).

Corsair zegt het volgende:
System power supply with two 8-pin PCIe® power connectors that are each capable of supplying 28 A of dedicated current
Als ik kijk naar mijn PSU:
+3.3V Output 25A
+5V Output 25A
+12V Output 83A

Een een recommened PSU (Corsair als voorbeeld genomen):
+3.3V Output 30A
+5V Output 30A
+12V Output 87A

Maar totzover ik het weet voed Stroom kabels voor PCI-E 12V, dus zou het geen probleem moeten zijn neem ik aan?

[ Voor 90% gewijzigd door Hendriksie op 24-01-2015 13:14 . Reden: Extra quote erbij ]

• arbraxas
Kun je die vie 295 in een ander systeem proberen? Want ik krijg het idee dat die kaart gewoon brak is.
Dat van die voeding lijkt me sterk als je nog in desktopmodus zit. Dan is hij echt niet de bergen energie nodig.

Dit hoor je te zien in CCC
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ylAePHp.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door arbraxas op 24-01-2015 20:09 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Hendriksie
Ik heb helaas niet de mogelijkheid om het in een ander systeem te testen, puur omdat ik die niet heb.
Een ander mogelijk waar het probleem aan kan liggen is mijn oude beeldscherm, dat ik niet de goede adapter/converter heb om het juiste signaal uit te zenden.

Ik kreeg namelijk op een ander forum te horen dat ik een Active vga to mini displayport converter nodig heb, en die heb ik niet omdat ik dacht dat een normale adapter het probleem wel zou oplossen. Morgen komt een kamaraad langs die meer gaat testen met andere adapters/converters en beeldschermen. Ik zal het laten weten hoe het afloopt morgen.

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Misschien gek, maar gebruik je toevallig UEFI?
Bij mij moest ik hem op booten naar VGA ROM omzetten naar 'legacy' eerst, anders kreeg ik ook geen beeld.

• arbraxas
Kun je het systeem meenemen naar iemand die een beeldscherm heeft met DVI en/of displayport ingangen?
Al is het een oud 17 inch bakkie met een resolutie van 1024*768.
Als je kaart goed is moet je daar beeld krijgen. Maar gezien jou screenshot van CCC krijg ik het idee dat er iets niet in orde is met jou bios.
Ook al was die DP->vga converter niet de goede, CCC moet wel in staat zijn om je videokaart uit te lezen.

Kijk het verschil tussen jou en mijn screenshot. Geen biosversie weergegeven bij jou. Volgens mij is die bios van jou leeg.

Is het een nieuwe videokaart of een 2e hands? In dat laatste geval ben ik bang dat iemand jou een kaart in de maag heeft gesplitst waar hij/zij geprobeerd heeft om er een nieuwe bios in te schieten wat mislukt is.
Is het echt een nieuwe gewoon terugsturen.

[ Voor 31% gewijzigd door arbraxas op 25-01-2015 12:46 ]

• Hendriksie
Hoi allemaal, ben ik weer.

Kamaraad is langs geweest met zijn nieuwe beeldscherm en met zijn scherm kreeg ik wél output.
DIt betekend dat mijn scherm gewoon te oud is (was ie ook :) ). Dus nieuwe scherm in bestelling.

Hartstikke bedankt iedereen voor jullie help!
Pagina: 1