"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Gigabyte 7DXR, superstabiel, genoeg tweak mogelijkheden (al ben ik nog niet zover gekomen
), 3 DDR slots etc etc. DDR kost trouwens ook geen scheet meer ... wil je geen DDR dan heb je de KT7A RAID (ofzo) van Abit nog.
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Huidige RAID mobo's hebben slechts 2 IDE kanalen. Dit zal voorlopig zo blijven. Professionelere RAID-controllers, zoals de Promise Supertrak of de 3ware escalade hebben een prijs kaartje van >1000 pieken.Op donderdag 14 juni 2001 15:12 schreef pnieuwkamp het volgende:
...
De KG7 is nog niet verkrijgbaar, en de MSI schijnt alleen op de masters raid te kunnen doen, en ik heb 4 schijven
...
Aan de andere kant, als ik geen ddr neem, ben ik wel een stuk goedkoper uit -> meer ram
...
Zonder zo'n superdure RAID-kaart zou ik absoluut geen RAID-0 met meer dan 2 schijven nemen. De performance is er niet naar. De extra schijven (meer dan 2) dragen niets bij aan de extra performance.
Wat betreft de prijzen van DDR. Het is een zwaar ouderwets beeld om te denken dat DDR duur is.
Crucial PC2100 DDR modules, die dus makkelijk 150 MHz CAS 2 draaien kosten < f 200,- per 256 MB.
Dus DDR is vrijwel evenduur als normaal SDR SDRAM.
Overigens zou ik wel voor DDR gaan.
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Op donderdag 14 juni 2001 15:37 schreef GarBaGe het volgende:
[..]
Huidige RAID mobo's hebben slechts 2 IDE kanalen. Dit zal voorlopig zo blijven. Professionelere RAID-controllers, zoals de Promise Supertrak of de 3ware escalade hebben een prijs kaartje van >1000 pieken.
Zonder zo'n superdure RAID-kaart zou ik absoluut geen RAID-0 met meer dan 2 schijven nemen. De performance is er niet naar. De extra schijven (meer dan 2) dragen niets bij aan de extra performance.
Wat betreft de prijzen van DDR. Het is een zwaar ouderwets beeld om te denken dat DDR duur is.
ze hebben wel 4 kanalen!! kijk maar es naar de kt7a raid van abit
wedden dat je daar 8 ide apparaten op aan kan sluiten
Crucial PC2100 DDR modules, die dus makkelijk 150 MHz CAS 2 draaien kosten < f 200,- per 256 MB.
Dus DDR is vrijwel evenduur als normaal SDR SDRAM.
Overigens zou ik wel voor DDR gaan.
DDR is echt niet meer zo duur hoor
De epox heeft ook raid en ddr geheugen support
Ik hoop dat ik de mijne morgen in huis hebt
De epox heeft ook raid en ddr geheugen support
Ik hoop dat ik de mijne morgen in huis hebt
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
EPoX 8K7A+ 
(EPoX RuleZ gewoon zwaar)
(EPoX RuleZ gewoon zwaar)
Ja, dat bedoel ik dus. Als je RAID-0 wilt hebben voor maximale performance (waarom kies je anders RAID-0), dan moet je simulane toegang hebben tot de schijven. Oftewel: tegelijkertijd.Op donderdag 14 juni 2001 15:40 schreef epsilon het volgende:
ze hebben wel 4 kanalen!! kijk maar es naar de kt7a raid van abit
wedden dat je daar 8 ide apparaten op aan kan sluiten
IDE master/slave combinatie is dus NIET tegelijkertijd.
Die 8 IDE apparaten van de KT7A.
Dat zijn 4 apparaten op de RAID-controller (2x master/slave combinatie) en 2x op de normale controller (dus geen RAID).
Je kan hier dus effectief maar 2 schijven in RAID-0 aan hangen. Alleen de masters van de IDE-kanalen moet/kan je gebruiken voor maximale performance.
Ik heb zelf een Promise fasttrak met 4 schijven in RAID-0. De extra performance boven een combinatie met 2 schijven is vrijwel nihil, want de master en slave kunnen NIET tegelijkertijd data sturen/ontvangen.
Je hebt dus individuele kanalen nodig voor elke schijf. Dus maximaal 1 schijf per kabel.
De promise supertrak heeft dus 6 aansluitingen (voor 6 kabels) en kan dus 6 schijven in RAID schakelen. De Abit KT7A heeft er dus maar 2.
Duidelijk
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Ik heb wel 4 schijven, maar ik heb wel twee raid-arrays, omdat ik 2x2 dezelfde schijven heb (2x maxtor 20gb(slave) en 2xibm 46gb(master)).
Zoals ik het op de msi-site had begrepen konden er op de raid-controller maar 2 schijven (de masters) in raid staan, terwijl ik dus 2 arrays wil, anders ben ik de helft van mijn IBM's kwijt
Trouwens, Epox? Nieuw merk of zo?
Gigabyte heb ik wel eens van gehoord.
Zijn dat goeie bordjes? Want eigenlijk hoor ik alleen maar van Abit en Asus...
[edit]
Die Gigabyte? Heeft die SoftMenu3, maar dn anders? Is dat die EasyTuneIII ?
Die Epox heeft wake-on-keyboard, maar dat vind ik een mindere plus dan dat de missing dimmslot een min is...
Zoals ik het op de msi-site had begrepen konden er op de raid-controller maar 2 schijven (de masters) in raid staan, terwijl ik dus 2 arrays wil, anders ben ik de helft van mijn IBM's kwijt
Trouwens, Epox? Nieuw merk of zo?
Gigabyte heb ik wel eens van gehoord.
Zijn dat goeie bordjes? Want eigenlijk hoor ik alleen maar van Abit en Asus...
[edit]
Die Epox heeft wake-on-keyboard, maar dat vind ik een mindere plus dan dat de missing dimmslot een min is...
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Ken Softmenu niet, maar met EasyTune3 kun je hem vanuit Windows OC'en ofzo (al heb ik dat dus nog niet geprobeerd).Op donderdag 14 juni 2001 16:32 schreef pnieuwkamp het volgende:
[edit]
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Verwijderd
EPOX is definetly tha choice..komt heel goed uit de testen, zeer goed overclockbaar ! en heeft raid als ik het goed hebt
Pagina: 1