Heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord. Ik draai al een tijdje mee bij sollicitaties van kandidaat-nieuwe collega's, maar dat is bij een vrij klein bedrijf. Wij hanteren in elk geval geen enkele vorm van blacklist die we raadplegen, behalve het standaard google/social media detective-werk wat je normaal gesproken doet.
Uiteraard zou dat anders kunnen uitpakken bij recruitment bureaus die feedback kunnen krijgen van bedrijven waar iemand zich bijvoorbeeld erg slecht of ongeïnteresseerd heeft gedragen tijdens een sollicitatie. Bij ons is het pas één keer voorgekomen dat een gesprek binnen een half uurtje werd afgebroken omdat de persoon duidelijk niet paste op de gevraagde functie en maar een beetje random kwam solliciteren.
Verder filteren de meeste bedrijven wel wat op CV's. Bij ons wordt je op basis daarvan uitgenodigd voor een gesprek. Als het niet past houdt het daar meteen op, anders eventueel een tweede of derde gesprek.
Als duidelijk BS op je CV hebt staan en dat komt uit) kan ik me voorstellen dat daar feedback op komt naar een recruiter, bureau waar je CV staat of bijvoorbeeld zelfs het UWV als je via die weg komt zou dat gevolgen kunnen hebben, maar zelfs dan denk ik dat je bij een willekeurig ander bedrijf best weer voor een gesprek wordt uitgenodigd.
[
Voor 27% gewijzigd door
TweakMDS op 23-01-2015 19:37
]