Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Thommuz
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-09 14:42
Hallo beste tweakers!

Intro
na bijna 3 jaren van trouwe dienst gaat mijn galaxy s2 langzaam maar zeker zijn laatste dag tegemoed. Het opstarten van apps kost hem moeite, het scherm heeft al een hoop rimpels en zo nu en dan valt ie in slaap...

Ik zoek...
Het wordt dus tijd om een nieuwe mobiel uit te zoeken. Ik ben al die jaren erg enthousiast geweest over mijn s2. Het formaat bevalt me hartstikke goed. Een nieuwe mobiel zou ik willen gebruiken als agenda, camera, en voor hulp bij m'n studie (email, documenten beheren, info opzoeken enz..).
Het besturingssysteem maakt me niet heel veel uit, al heb ik wel een paar kennissen waarvan de lumnia's vaak mankementen hadden..

budget
mijn budget is +/- 200,-

features
De camera van de s2 heeft me erg bevallen, hier wil ik zeker niet op achteruit gaan. betere front camera zou een plus zijn.
Formaat maximaal4,5 inch
gebruik voor agenda, browsen en studie.
4g hoeft niet persé

Eigen keuzes
Eigen ogen gericht op de galaxy s4 mini en de lumnia 735

zijn er mensen die uitgebreide ervaringen hebben met één van de twee? of Juist een ander mobieltje aanraden? Het hoeft zeker niet het nieuwste te zijn, liever een model wat zich al een beetje bewezen heeft.

Alvast erg bedankt voor het lezen!

edit: heb een sim only abbo met 3g 1gig internet wat prima meegaat.

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:47
Helaas zit ik in hetzelfde schuitje. S2 doet het nog, maar begint te sputteren. (zelfs met CM11). (De bekende camera fout, en zaklamp app die aangaat, spontane reboots) Vandaag toevallig vodafone aan de lijn gehad, dat het misschien wel tijd word om te wisselen van simonly of een nieuwe telefoon.

Waar ik op het moment naar aan het kijken ben:
Samsung Galaxy A3. (Eigenlijk gewoon een aluminium S2 :P)
S5 Mini
Misschien windows phone.

(Verschilt niet zo veel ).
TLDR; Zelfde probleem als de ts
offtopic:
De s2 was een goed toestel, zoeken naar iets degelijks/vergelijkbaars blijkt lastiger dan het zou moeten zijn

[ Voor 14% gewijzigd door Biersteker op 23-01-2015 19:29 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-11 11:04
Nexus 5.

Edit. Sorry, Zag budget niet
Had hiervoor ook de S2

[ Voor 96% gewijzigd door DeBaroN op 23-01-2015 19:33 ]

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Wat ik niet snap en ik wil absoluut niet vervelend zijn, maar waarom heb je destijds een high end toestel gekocht, terwijl je nu een toestel wilt van 200 euro. Ja, de toestellen in de lagere categorieën zijn zeker beter geworden. Ik vroeg mij alleen af waarom je deze keuze maakt?

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Moto G, veel bang for Bucks.

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Kom zelf van een S2 en zit nu op een S4 mini. Scherm is nét iets mooier, maar voor de rest is de gebruikersexperience min of meer gelijk aan een S2.
Prima telefoon, ik heb 'n van mijn werk gekregen. Zelf zou ik meer neigen naar een Moto G of een Chinaphone als ik 200 euro te besteden had.

• Thommuz
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-09 14:42
@ moh.moh
Goede vraag! Destijds was de S2 inderdaad helemaal het. Ik zoek deze keer echter niet naar de nieuwe high-end telefoon maar gewoon eentje die net wat beter is dan de s2 omdat die me erg beviel (en het feit dat je als student meer rekening met budget moet houden :p) Voor rond de 200 kan je tegenwoordig smartphones krijgen die 4 jaar terug als high end gezien zouden worden.

@ Sambal, Gumball
Beschouwen jullie de Moto G als een betere keuze dan de galaxy s4 mini?

p.s. heb een sim only abbo

[ Voor 3% gewijzigd door Thommuz op 23-01-2015 20:18 ]

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:47
Thommuz schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 20:16:
@ moh.moh
Goede vraag! Destijds was de S2 inderdaad helemaal het. Ik zoek echter niet naar de nieuwe high-end telefoon maar gewoon eentje die net wat beter is dan de s2 (en het feit dat je als student meer rekening met budget moet houden :p) Voor rond de 200 kan je tegenwoordig smartphones krijgen die 4 jaar terug als high end gezien zouden worden.

@ Sambal, Gumball

Sterker nog. De archos neon 4,5 wint het van mijn S2 (CM11 geen oc), maar niet met veel. En die is tegenwoordig 8 tientjes bij de kruidvat en heeft een stuk beter batterij verbruik.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Verwijderd

Thommuz schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 20:16:
@ moh.moh
Goede vraag! Destijds was de S2 inderdaad helemaal het. Ik zoek echter niet naar de nieuwe high-end telefoon maar gewoon eentje die net wat beter is dan de s2 (en het feit dat je als student meer rekening met budget moet houden :p) Voor rond de 200 kan je tegenwoordig smartphones krijgen die 4 jaar terug als high end gezien zouden worden.

@ Sambal, Gumball

Nee.

De S4mini is luxer uitgerust.
Vooral als je amoled gewend bent is het ips scherm een achteruitgang. Hij heeft een lagere resolutie dus dat is positief voor de gpu belasting en het energieverbruik.

Veel hardcore tweakers zeuren over touchwizz, maar ook met cm heb je daar ook geen last van.

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-11 08:14
Thommuz schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 19:20:

Ik zoek...
Het wordt dus tijd om een nieuwe mobiel uit te zoeken. Ik ben al die jaren erg enthousiast geweest over mijn s2. Het formaat bevalt me hartstikke goed. Een nieuwe mobiel zou ik willen gebruiken als agenda, camera, en voor hulp bij m'n studie (email, documenten beheren, info opzoeken enz..).
Het besturingssysteem maakt me niet heel veel uit, al heb ik wel een paar kennissen waarvan de lumnia's vaak mankementen hadden..

budget
mijn budget is +/- 200,-

features
De camera van de s2 heeft me erg bevallen, hier wil ik zeker niet op achteruit gaan. betere front camera zou een plus zijn.
Formaat maximaal4,5 inch
gebruik voor agenda, browsen en studie.
4g hoeft niet persé

Eigen keuzes
Eigen ogen gericht op de galaxy s4 mini en de lumnia 735
Ik heb de 730 (de dual-sim, non-4G versie van de 735), sinds een maand ofzo, en ben daar rijkelijk tevreden mee.
Een bescheiden 4,7" (maar goed te hanteren omdat ie zo dun is).

Ik gebruik 'm inderdaad voor foto's, agenda (ActiveSync aan m'n outlook gekoppeld), email, browsen enzo. Nog geen mankementen of issues gehad, eigenlijk, en de overstap naar de Lumia ging supermakkelijk (via MS app via Bluetooth alle nummers, data en foto's overgezet).

In het gebruik:
- De foto's (Lumia Camera) zijn mooi, ook bij minder licht. Kijk, het is niet helemaal het niveau van een echte camera, maar het is beter dan de meeste smartphone-camera's die ik in actie heb gezien. Ook heel makkelijk te bedienen, ook als je de wat geavanceerdere functies wilt gebruiken (zelf ISO instellen etc). De flitser meent het ook, trouwens.
- Agenda: ik heb dus een ActiveSync agenda die met m'n laptop, tablet en web-agenda synchroniseert, en dat werkt foutloos. Prima in te stellen, ook veel opties voor de diverse online agenda-diensten. Maar anders ook gerust zonder sync-dingen te gebruiken.
- De browser is stabiel en niet lastig. Sterker nog, de browser is beter compatible dan de concurrenten, volgens mij, en biedt prima uitkomst als een app er niet zou zijn (vooral tvgids.nl, in mijn geval). In dergelijke gevallen kan je een website ook gewoon aan je startscherm pinnen.
- Naja, studie, er staat gewoon Office Mobile op, eventueel met goeie integratie met OneDrive, maar ook met SD-kaart-ondersteuning enzo. Werkt beetje zoals je zou verwachten. Leuke extra: ik heb net een hoofdstuk gescand met de Bing Vision lens van de camera, waardoor ik die gelijk naar Word kon kopieren. Werkte prima, vrijwel geen fouten, terwijl ik niet eens heel moeilijk deed qua belichting ofzo.
- Ik weet niet of eduroam een factor is, maar dat werkt ook vlekkeloos - 1x instellen en iedereen keer dat ik bij een Universiteitsgebouw binnenloop haalt ie m'n mail binnen.
- Prima ondersteuning voor PDF, OneNote etc.
- Afhankelijk van hoeveel Tetris Blitz (guilty pleasure; draait ook prima trouwens) ik speel 2 of 3 dagen op een accu.

Om eerlijk te zijn ben ik echt reuze tevreden met het ding - veel meer dan ik verwacht had. Het enige minpunt dat ik kan bedenken is dat ik 'm misschien liefst heel klein beetje kleiner had gewild, maar zelfs dat is niet heel storend. Eerlijk gezegd voelt ie bij non-gamer-gebruik als het mijne bijna aan als een high-end, wat voor dat geld niet gek is.

Geen ervaring met de S4 mini, vrees ik, dus ik kan ze niet 1 op 1 vergelijken.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

baronruud schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 19:29:
Nexus 5.

Edit. Sorry, Zag budget niet
Had hiervoor ook de S2
Op zich is het in de V&A nog wel redelijk geprijst te verkrijgen hoor: http://tweakers.net/product/343706/lg-nexus-5/aanbod/ Maar ja, dan is de keus aan de TS, of hij dat wel wil. :)

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 23-01-2015 22:32 ]

Verwijderd

Moto G heeft de minste camera van het stel. Die in de S4 Mini is een stuk beter en kun je nu goedkoper kopen aangezien er een actie bij Samsung loopt voor 20 euro cashback. Je kunt ook nog kijken naar de S3 Neo met een 720p scherm en schermformaat van 4,7 inch deze komt ook met een 8MP camera. Op de S3 Neo zit ook 20 euro cashback.

De Lumia 735 is ook leuk in het Windows Phone segment. Nu 219 euro: pricewatch: Nokia Lumia 735 Grafiet

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2015 01:43 ]

• blauwester
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-11 07:26
Ik zou toch overwegen of een chinese telefoon niet wat zou zijn.
Bijvoorbeeld de xiaomi redmi 2 die ook een prima camera heeft en nog een geliefd klein 4,7 inch schermpje. Leuke bijkomstigheid hij kost maar ongeveer120 euro!

[ Voor 13% gewijzigd door blauwester op 24-01-2015 12:46 ]

• Batata007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:13
Ik zit met dezelfde vraag, maar dan voor mijn vrouw. Heeft nu ook een S2 die op zijn laatst pootjes loopt.

Budget, max 350/400.
Wensen: Android toestel, max 5 inch. Snelheid is niet zo belangrijk, maar liefst wel een goede camera en scherm.

Ik heb gekeken naar:
Huawei Ascend G7 (iets groot)
Huawei Ascend P7
Sony Xperia Z (krijgt update naar Lollipop)
LG G2 (krijgt update naar Lollipop)
Samsung Galaxy S3 Neo

Tips?

Maak even een eigen topic aan, om geen dubbele reacties te krijgen

[ Voor 8% gewijzigd door The Wizard op 26-01-2015 18:05 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

S5 Mini? Die heb ik ook op het oog als eventuele vervanger voor mijn S2. Al lijkt de qua prijs vergelijkbare pricewatch: Samsung Galaxy S4 16GB Value Black Edition ook wel interessant, maar die is wel weer iets groter.

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 26-01-2015 09:30 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Je krijgt deze week de MM 21% BTW weg ermee dus je kunt mogelijk een goede slag slaan :).
Pagina: 1