Andere behuzing kopen

Pagina: 1
Acties:

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:54
Beste mede-tweakers.

Ik ben momenteel in bezit van een NZXT H440, maar ik wil waarschijnlijk toch een andere behuizing voor betere luchtkoeling. De H440 is vooral gericht op stilte.

Ik zit op dit moment te twijfelen voor een van de volgende behuizingen van Phanteks omdat deze erg goed worden beoordeeld en zelfs behuzing van het jaar wordt genoemd.

pricewatch: Phanteks Enthoo Pro Window
OF
pricewatch: Phanteks Enthoo Luxe Zwart

Hebben jullie nog advies? :o _/-\o_

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:23

D4NG3R

kiwi

:)

Als jij met de H440 je koeling nog niet op orde hebt vraag ik me serieus af wat je fout doet.

Waar bestaat je systeem momenteel uit, en hoe word deze gekoeld?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• DM89
Ik doe weinig fout denk ik zo, mijn systeem:

i5 4690k @ 4,5Ghz @ 1.200v
Dark Rock Pro 3
Maximus VII Hero
Gskill 8GB 2133 -
MSI GTX 770 OC
NZXT H440

3x Noctua NF-F12 intake
2x Noctua NF-A14 outtake
1X Corsair AF140 outtake

De CPU wordt maximaal 75 graden onder 100% stress, had gehoopt dat een andere behuizing dit nog wat zou kunnen verlagen omdat de H440 wat beperkingen heeft doordat de case erg dicht is en maar weinig openingen heeft om lucht aan te zuigen of er uit te blazen. Had hier niet bij nagedacht en de behuizing meteen gekocht omdat de looks gewoon top zijn.

Nu is het er wel een beetje op voorruit gegaan met de nieuwe ventilatoren maar misschien scheelt een andere behuizing ook nog wat maar kan ook zijn dat het maar minimaal is. Als je reviews leest wordt de H440 tegen de 40 graden aan de binnenkant en de Enthoo ongeveer 27 graden.

Of zou een AIO Waterkoeler een betere optie zijn voor deze de H440 case om de CPU te koelen? Een Kraken X61, H220x of de nieuwe H110i GT lijken mij wel interessant maar als ik reviews lees zie ik altijd maar kleine verschillen t.o.v een luchtkoeler.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De H440 staat toch wel bekend als de niet meest lekker koelende kast, fans met hogere staticpressure zouden al helpen.

Een CLWC is vaak wel interessant ja voor een H440 qua koeling, maar die dingen maken vaak behoorlijk wat herrie. De x61 en H220x zijn dure dingen, maar wel vrij goed.

De koeler die je nu hebt is overigens ook niet echt een geweldige overclock koeler, hij is vooral leuk om stil te zijn, voor echt overklokken [maar nog steeds stilte] moet je denken aan een pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power bijvoorbeeld, welke volgens mij wel in een H440 past.

People as things, that’s where it starts.

• DM89
VasZaitsev schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 21:10:
De H440 staat toch wel bekend als de niet meest lekker koelende kast, fans met hogere staticpressure zouden al helpen.

Een CLWC is vaak wel interessant ja voor een H440 qua koeling, maar die dingen maken vaak behoorlijk wat herrie. De x61 en H220x zijn dure dingen, maar wel vrij goed.

De koeler die je nu hebt is overigens ook niet echt een geweldige overclock koeler, hij is vooral leuk om stil te zijn, voor echt overklokken [maar nog steeds stilte] moet je denken aan een pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power bijvoorbeeld, welke volgens mij wel in een H440 past.
Is die koeler beter dan een Dark Rock Pro 3? Dacht juist met de grote en 2 koelers van deze koeler dat dit een van de beste was :o vergelijkbaar met de Noctua NH D15 die nog iets beter koelt dan de Dark Rock Pro 3 volgens reviews.

CLWC ga ik niet aan beginnen, AIO wil ik wel proberen maar vraag me af als ik dan deze behuizing zal houden of toch een andere halen..

[ Voor 6% gewijzigd door DM89 op 23-01-2015 21:38 ]

Verwijderd

Over die TS140P, ik kom reviews tegen waarin ze zeggen dat die echt geweldig koelt, maar ik kom ook reviews tegen waarin die gewoon bovengemiddeld is.

http://www.nikktech.com/m...r-review?showall=&start=5
http://www.play3r.net/rev...pirit-140-power-review/8/
Pagina: 1