Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Living voorzien van beeld en geluid

Pagina: 1
Acties:

• Quilt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

TV, receiver, boxen. Living heeft nog niets van audiovisio (op dit moment).

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Max 2000€, liefst er nog een stukje onder.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Ik heb al een platenspeler.
Ik ben vooral geinteresseerd in het afspelen van sportmatchen (nba basket).
Meeste matchen zijn op 720p en 1080p te vinden, 4k lijkt nog veraf.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Ben door de pricewatch gegaan en kom hier op uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Bravia KDL-60W605B Zwart€ 999,-€ 999,-
1Onkyo TX-NR636 Zwart€ 369,05€ 369,05
1Teufel Columa 300 Mk 2 Set S (Zwart)€ 449,99€ 449,99

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik probeer nog een fotootje van de living op te laden.
Ik probeer langs de Media Markt te passeren om de tv bezig te zien.

• Apollo89
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-05 14:56
Moet de tv een 60" zijn? De W600B-serie van Sony is namelijk de goedkoopste serie van smart tv's. Niet dat dit slechte tv's zijn, maar mijns inziens zijn er momenteel betere aanbiedingen. Zo heeft Hificorner.nl op dit moment bijvoorbeeld een interessante actie waarbij je een KDL-55W829B ontvangt voor € 899: http://hificorner.nl/beel...s/led-tv/sony-kdl-55w805b

Deze is weliswaar 5" kleiner, maar heeft wel vele voordelen t.o.v. van de KDL-60W605B:
- 3D (actief)
- mooier, dunner design
- bejubeld in tal van reviews vanwege de beeldkwaliteit
- Motionflow XR 800 Hz in plaats van 400 Hz (beter voor sportmatchen)
- lichtsensor (automatische aanpassing van de helderheid)
- compatibel met Sony One-Flick-tv-afstandsbediening met aanraakvlak
- NFC (i.c.m. bovenstaande afstandsbediening)

In plaats van een receiver en losse luidsprekers zou je ook kunnen opteren voor een all-in-one home cinema set. Persoonlijk ken ik iemand met een Sony BDV-N7100W, de voorganger van de Sony BDV-N7200W, en als ik daar naar een film kijk word ik echt achterovergeblazen. Mispak je ook niet aan de grootte van de speakers: in werkelijkheid zijn ze een stuk groter dan de foto misschien doet vermoeden (45,5 cm hoog). Er bestaat ook een duurdere versie met hoge zuilen (die ik in de Pricewatch echter niet terugvind): http://www.bol.com/nl/p/s...t-zwart/9200000026343380/

Eén van de voordelen van zo'n set is dat je ook meteen over een Blu-ray/DVD-speler beschikt. Qua design is deze natuurlijk ook erg aantrekkelijk en nog een voordeel is dat de achterste luidsprekers op een aparte draadloze versterker worden aangesloten die enkel in het stopcontact moet, dus geen luidsprekerkabels van de voorkant van je living naar achter. Bovendien kan je met zo'n set toch een paar honderd euro uitsparen die je dan misschien kan investeren in een duurdere tv als je echt 60" of groter zou willen.

• Quilt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/me4kav2nt/WP_20150122_004.jpg

Het beloofde plaatje. Bedoeling is dus dat de tv links van de haard komt, boven meubel daar waar nu een schilderij staat.

@Apollo89: Bedankt voor de reactie. Ik heb gekeken naar de Sony all-in-one, en het ziet er interessant uit, maar ik zie dat het draadloos is voor de achterste speakers en dat de bekabeling proprietary is. Nu zitten er reeds kabels in de muur, en hebben generieke aansluitingen. Ik vrees dat ik de speakers niet ga kunnen aansluiten. Idem trouwens met Bose.

Bedoeling is om de achterste speakers aan de muur op te hangen. Dus een subtiel uiterlijk is beter.

De tv moet inderdaad geen 60' zijn. Maar hoe groter hoe liever natuurlijk. Om een idee over de afmetingen te geven: tussen muur en haard is zo'n 200 cm. In hoogte (tot aan het onderste boekenschap) is er 138cm.

De voorgestelde tv lijkt wel interessant.
Maar Samsung heeft precies een vergelijkbaar model dat 200€ goedkoper is:
http://tweakers.net/price.../418089;391666/categorie/

Ik ga proberen in een media markt langs te gaan om wat modellen te bekijken.

[ Voor 88% gewijzigd door Quilt op 26-01-2015 17:21 ]