Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wordpress meerdere portfolio's

Pagina: 1
Acties:

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:49
Beste,

Ik ben bezig met het ontwerpen van een website (thema DIVI 2 voor de geïnteresseerde, helaas kan ik de link niet delen) waar ik tegen een probleem aanloop. Hopelijk is de oplossing makkelijker dan ik denk! ;)

Even simpel uitgelegd wil ik het volgende:

Op pagina A wil ik een (filterable) portfolio van thema A met enkele filters:
Filter 1A / filter 2A / etc

Op pagina B wil ik hetzelfde maar dan van thema B met enkele filters:
filter 1B / filter 2B / etc

Momenteel zitten alle zaken die tentoongesteld worden als projecten in bepaalde categorieën (die dus filterbaar zijn). Dus als ik op pagina A of B die portfolio toevoeg, dan zit zowel thema A als B op die pagina, dit wil ik graag scheiden. Dus eigenlijk meerdere gescheiden portfolio/projecten met elk hun eigen categorieën (die filterbaar zijn).

Hopelijk is het geheel duidelijk.

Degene die mij hiermee kan helpen krijgt zowel een _/-\o_ voor z'n voeten als een hele mooie pluim! :) Ik ben je erg dankbaar in ieder geval!

Verwijderd

Ik neem aan dat je dus posts maakt met categorie naam: `portfolio'.
Dan verander je gewoon deze categorie naam in `portfolioA' en `portfolioB'?

• DeKoetsier
Nee ik maak projecten aan die automatisch in het portfolio verschijnen.

De filters zijn gelinkt/gebaseerd op de categorieën (bijvoorbeeld filter 1: kind, filter 2: volwassene, etc)

Op zowel pagina A als B verschijnen nu 20 projecten van zowel thema A als B.

En ik wil graag op pagina A de 10 projecten van thema A met bijbehorende filters, en respectievelijk hetzelfde voor pagina B.

Verwijderd

wel, als je geen categoriën kan maken, dan moet je even in de functions file van je thema kijken.

• DeKoetsier
Categorieën maken lukt gewoon, dat is het punt niet. En het is zelfs zo dat als ik project 1 koppel aan categorie kind en project 2 aan categorie volwassene, dat die als filters (knoppen waar ik op kan filteren) boven de portfolio staan.

Maar ik wil op pagina A alleen mannen en op pagina B alleen vrouwen, nu heb ik op beide pagina's dezelfde projecten (zowel mannen als vrouwen).

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-11 23:16
Bij mijn Thema kan ik aanvinken welke categorieën op een pagina mogen komen.

Een tussenoplossing is je portfolio pages koppelen aan een costum page en die vastzetten op mannen en de ander op vrouwen. Nadeel is dat je bij iedere theme update je je 2 custom pages moet nalopen op wijzigingen.

Kan je als je je page edit niet aangeven welke categorieën zichtbaar mogen zijn in het rechter balkje? Hoe komen je items er?? Doormiddel van een shortcode op je page?? Deze kun je misschien wel categorieën meegeven.

[ Voor 27% gewijzigd door LeVortex op 23-01-2015 19:18 ]

• DeKoetsier
EDIT: wacht, op de pages van ET zie ik dat mijn 'filterable portfolio' niet helemaal compleet is. Ik ga even onderzoeken wat hier aan de hand is. Alles doet het, behalve de 'select categories'. Laat ik die nou net nodig hebben :P
Het zou heel handig zijn als ik per pagina kon kiezen welke categorieën er mogen komen. Ik krijg rechts tijdens het bewerken van een pagina alleen:
ET (elegant themes) settings / publiceren / pagina attributen en uitgelichte afbeelding. :/

Ik gebruik de ingebouwde 'page builder' van het thema om de 'filterable portfolio' te krijgen. Ik kan daar wel css ID + CLASS aan toevoegen. (zoals je wellicht merkt is mijn wordpress kennis helaas nog in de lerende fase)
)

[ Voor 20% gewijzigd door DeKoetsier op 23-01-2015 19:46 ]

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-11 23:16
Bij het editen van een pagina kun je rechts bovenin op views drukken (zo heet het geloof ik) en kun je vinkjes zetten diverse blokjes die dan rechts in je lijstje met instellingen kunt vinden. Misschien dat jou setting uit staat.

• DeKoetsier
Het is opgelost. Zit nu wel een functie in die de categorieën selecteert. (Niet op de pagina edit zelf, helaas is daar geen vinkje voor. maar in de 'filterable portfolio' wel.)

Toch hartstikke bedankt voor de genomen moeite!
Pagina: 1