Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

iOS / Android / Windows Phone apps met HTML/CSS/JS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Al 3 jaar ben ik al actief met het coderen van html css en php, sinds vorig jaar ben ik begonnen met templates maken en deze proberen te verkopen.
Momenteel ben ik nog een student Applicatie ontwikkelaar en zit ik in het tweede leerjaar,
Nu vertelde iemand mij over PhoneGap, een soort applicatie waar je met html en css en evt javascript een Phone Application kan maken, nu vroeg ik me af zijn er mensen hier al mee bezig gegaan? Zo ja, Welk tooltje gebruik je? Wat zijn de voordelen en nadelen? het lijkt me namelijk dat je niet echt heel veel kan aangezien php niet ondersteund word.

graag zou ik jullie ervaringen horen:)

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
PHP is serverside en wat je met dat soort frameworks doet is client-side stuff. Dan verbind je gewoon met een API die op een server draait, die al dan niet in PHP is geschreven. Uiteindelijk kan je dus net zoveel als anders. De scheiding is niet anders dan bij gewone sites. Pagina (html/css/js) draait lokaal op PC of smartphone en interacteert met een server.
Afhankelijk van de app die je wilt bouwen heb je wellicht die hele server niet eens nodig, net als dat je dat met een gewone site soms niet nodig hebt, afgezien van het eerste keer serveren van de pagina. Dat laatste is op de smartphone natuurlijk anders, omdat de gebruiker de html+js waarschijnlijk al heeft.

Verwijderd

Cordova kun je daar voor gebruiken toch?
http://cordova.apache.org/

En ja, voor multiplatform support denk ik persoonlijk zelf dat WebApps toch de toekomst gaan krijgen. Zeker in combinatie met de nieuwere technieken die op komst zijn. Mensen gebruiken al webapps op hun desktop en mobiele telefoons zonder dat ze het door hebben.

Popcorn Time en Spotify etc zijn ook webapps. :) Gemaakt in html, css en javascript. De browser zal alleen een onderlaag zijn die de boel rendert en de javascript code uitvoert. Ook javascript wordt steeds volwassener door Google en Microsoft, Microsoft door TypeScript en Google weer daarboven op met ATscript. Dat zijn laagjes bovenop de al nieuwe Ecmascript 6 welke waarschijnlijk opgenomen worden in ecmascript 7 waardoor het gebruik van javascript in een gigantische stroomversnelling gaat raken. Veel functies uit C# en andere talen zullen overgenomen worden. Javascript wordt de nieuwe universele programmeertaal dat crossplatform is en niet eigendom van iemand is maar beheerd wordt zoals opensource software.

PHP zal in de toekomst in de webapp wereld uitsterven. Helemaal als je even dit artikel doorleest:http://codingvc.com/which-technologies-do-startups-use-an-exploration-of-angellist-data

Vaak zijn er pakketen die de onderlaag voor jou regelen. Voor elk platform zoals Android, iOS en Windows Phone. Je hoeft daarboven alleen maar je webapp te maken en de platform api's gebruiken voor je uiteindelijke doel.

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2015 16:30 ]