Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop multite media 17,3 inch

Pagina: 1
Acties:

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:14
Wat ga je met je laptop doen?
Laptop gaat gebruikt worden voor office, video kijken, internet ( er staan soms wel eens 15 tabbladen open in chrome) Waarschijnlijk wil ik deze zomer ook wel iets met foto en video bewerking gaan doen dus daar moet hij ook geschikt voor zijn.

Wat is je budget?
Budget zit rond de 1000-1500 euro mocht minder nodig zijn altijd welkom natuurlijk.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Laptop word niet veel mee genomen word vooral binnenhuis verplaatst dus gewicht is niet echt belangrijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Merk voorkeur niet echt heb wel bij Toshiba gekeken omdat deze optie bieden tot 4 jaar garantie en aan huis wat wel eens pluspunt is maar niet echt een breekpunt.

Heb zelf ook al wat aan zoeken geweest en kwam bij de volgende modellen uit.
pricewatch: Asus N751JK-T7120H
pricewatch: Asus N751JK-T4161H-BE
pricewatch: Asus N751JK-T7121H
pricewatch: Asus N751JK-T7130H
http://www.laptopshop.nl/...iba-qosmio-x70-b-102.html
Sta natuurlijk open voor andere opties.

• M.amakran
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-12-2024
Als ik jouw was zou naar deze kijken.

http://www.bcc.nl/compute...p/lenovo-y50-70-i7(79187)

Specificaties.

I7.
GTX 860 M 4gb versie.
16 gb ram.
4 k scherm.

enigste nadeel dat die 15 inch is.

• ppatrick
Ja dat is wel iets als je naar 15 inch gaat heb je veel meer keuze helaas. Moet toch zeggen als ik in de winkel ben en een 17 inch en 15 naast elkaar staan ik toch de grote wel fijn vind. Met de btw actie die hopelijk volgende week bij Mediamarkt komt hoop ik toch voor model te kunnen kiezen die daar is.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19
Voor zover ik weet kan Photoshop nog steeds niet goed omgaan met Winddows scaling.
3840 x 2160 op 15,6" lijkt mij dus niet echt werkbaar.

De Toshiba heeft een TN scherm, wat ook niet echt wenselijk is voor fotobewerking.

Ik zou voor een N751 gaan. een groot mat ips scherm is gewoon perfect voor foto/video bewerking.
Dan zou ik voor het goedkoopste model gaan met een hdd en vervolgens een ssd los aanschaffen: pricewatch: Crucial MX100 256GB
Dan ben je €200,- goedkoper uit.

[ Voor 41% gewijzigd door wappiewappie op 24-01-2015 16:01 ]

• ppatrick
Moet je niet als je de bestaande hd laat zitten een pci e ssd plaatsen? Hoe zit het met garantie had het bij pc winkel na gevraagd en die zeiden dat als hun het zouden doen de garantie bleef maar anders niet. Maar het plaatsen en windows over zetten vroegen ze wel 75 euro voor best veel geld.
De duurste N751 heeft 4 gb videokaart geheugen ipv 2 gb, ga je dat verschil merken met mijn toepassingen?

• wappiewappie
Ja hoor, de garantie blijft gewoon geldig. Dat mooi onderhoudsklepje aan de onderzijde zit er niet voor niks.
Alleen als de laptop terug moet voor reparatie is het verstandig om de laptop weer in originele staat te herstellen. Anders ben je bij vervanging je ssd kwijt.

En de winkel wil zo te horen de installatie overzetten. dat kan af en toe problemen geven.
Een compleet schone installatie is beter: http://windows.microsoft....reate-reset-refresh-media
Dan ben je ook meteen van al die vertragende Asus bloatware af.

Er kan gewoon een 2e sata schijf: VonFoX in "Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic"
Een M.2 ssd kan ook als je dat liever hebt. :)

Voor fotobewerking is de interne gpu op de processor al sterk genoeg.
Voor videobewerking weet ik het niet.

Ik zie hier dat niet elke N751JK een ips scherm heeft: frankyds in "Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic"
Even opletten dus.

[ Voor 3% gewijzigd door wappiewappie op 25-01-2015 14:59 ]

• dimdam
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-11 17:21
wappiewappie schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 17:34:
Ja hoor, de garantie blijft gewoon geldig. Dat mooi onderhoudsklepje aan de onderzijde zit er niet voor niks.
Alleen als de laptop terug moet voor reparatie is het verstandig om de laptop weer in originele staat te herstellen. Anders ben je bij vervanging je ssd kwijt.

En de winkel wil zo te horen de installatie overzetten. dat kan af en toe problemen geven.
Een compleet schone installatie is beter: http://windows.microsoft....reate-reset-refresh-media
Dan ben je ook meteen van al die vertragende Asus bloatware af.

Er kan gewoon een 2e sata schijf: VonFoX in "Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic"
Een M.2 ssd kan ook als je dat liever hebt. :)

Voor fotobewerking is de interne gpu op de processor al sterk genoeg.
Voor videobewerking weet ik het niet.

Ik zie hier dat niet elke N751JK een ips scherm heeft: dimdam in "Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic"
Even opletten dus.
Die van mij heeft wel een ips schem , hoor lees maar ff verder in topic :)
Heb 2 keer de pricewatch: Asus N751JK-T7120H besteld bij coolblue wat mij wel opviel was dat er wel een andere WIFI Kaart in zat terwijl het precies het zelfde model is :?
In beide heb ik een SSD schijf geplaatst opstart tijd is nu 5 sec :) Met geheel schone installatie

[ Voor 12% gewijzigd door dimdam op 24-01-2015 20:49 ]

• wappiewappie
euh.. ik bedoel de post onder die van jou. Heb het linkje aangepast. :)

• ppatrick
Heb het inmiddels al beetje door gelezen ga er morgen echt even voor zitten of deze avond.

• wappiewappie
dimdam schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 20:29:
[...]
Heb 2 keer de pricewatch: Asus N751JK-T7120H besteld bij coolblue wat mij wel opviel was dat er wel een andere WIFI Kaart in zat terwijl het precies het zelfde model is :?
Dat is vrij normaal hoor. De leverancier van die wifi module heeft dan simpelweg niet voldoende productiecapaciteit.

• dimdam
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-11 17:21
wappiewappie schreef op zondag 25 januari 2015 @ 19:07:
[...]

Dat is vrij normaal hoor. De leverancier van die wifi module heeft dan simpelweg niet voldoende productiecapaciteit.
Ja dat kan , maar die van mij was wel waardeloos dus die heb ik vervangen voor een Intel kaartje :)

• ppatrick
Nog vraagje heb ook even contact gehad met een laptop bouwer en die winkel gaf me aan dat als je met video bewerking aan de slag wil je een 850 grafische kaart eigenlijk veel te licht is en je eigenlijk voor een 970 moet gaan. Klopt dit?

• wappiewappie
Dat is afhankelijk van de videobewerkingssoftware die je gebruikt en hoe ver je wilt gaan met bewerken.
Hoe ver je kunt gaan met een GTX850m voordat het onwerkbaar wordt, weet ik zo niet.

• ppatrick
Aangezien de Asus niet meer te krijgen is voor de MM prijs ben ik nog even verder gaan kijken daar. Kwam de LENOVO IdeaPad Y70-70 goed alternatief voor de Asus of is de N751 toch eigenlijk een beter keuze?

• ppatrick
Heb de Asus N751JK-T7120H gekocht bedankt voor mee denken.
Pagina: 1