Toon posts:

Vage hangers? Please help

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus af en toe vage hangers. Dit zijn geen complete lockups, maar van die 1sec hangers. Oftewel, hij blijft ff 1 seconde haken, ook het geluid stopt. Vooral in games is dit irritant.

Ik had het probleem voor het eerst nadat ik van moederbord ging changen.
Ik ging van:
Asus P3B-F
P3-866
GF2MX
SB PCI128
ISA 10Mbit NIC
TVKAART

Naar:
Abit SA6
P3-866
GF2MX
SB PCI128
Winbond PCI 10Mbit NIC
TVKAART

Hier kreeg ik het probleem voor het eerst. Toen heb ben ik naar dit gegaan:
Abit KT7A
TB 1200
GF2MX
SB PCI128
Winbond PCI 10Mbit NIC
TVKAART

Nog steeds hetzelfde probleem. Ik dacht eerst dat het aan de videokaart lag, omdat die wat warm werd. Maar nu bedacht ik me net, tijdens het typen, nadat ik een lijstje had gemaakt, dat het wel eens aan de netwerkkaart kon liggen! Dat is het enige wat ik hieruit kan concluderen!

Hmm ik wilde eigenlijk vragen wat het probleem was, maar nu ik met mijn geniale brein opeens tijdens het typen het mogelijke antwoord kon vinden, hoeft dat niet meer :) :)

Maar wat denken jullie waar het aan kan liggen? (overige hardware: IBM 13.5GB, Plextor 12/10/32A).

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Ik heb tijdje terug 2x precies het zelfde probleem gehad, bij mij lag het de eerste keer aan mijn (draadloos) netwerkkaartje, als die data aan het over gooien was, had ik ook zo eens in de 10 min ff een 2 sec alles hang moment.

2e keer lag het aan mijn TURBO/OPTIMAL instelling in de bios, resulteerde ook tot precies hetzelfde irritante probleem.
Andere geheugen erin en het probleem was over. (op normal zetten werkte ook)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 15:17 schreef salvador4 het volgende:
Ik heb tijdje terug 2x precies het zelfde probleem gehad, bij mij lag het de eerste keer aan mijn (draadloos) netwerkkaartje, als die data aan het over gooien was, had ik ook zo eens in de 10 min ff een 2 sec alles hang moment.

2e keer lag het aan mijn TURBO/OPTIMAL instelling in de bios, resulteerde ook tot precies hetzelfde irritante probleem.
Andere geheugen erin en het probleem was over. (op normal zetten werkte ook)
Bij mij wordt er, als ik online ben, altijd data verstuurd ivm dat ik via netwerk connect naar inet (Officeconnect ISDN Lan Modem).

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Op donderdag 14 juni 2001 15:32 schreef Vo0 het volgende:

[..]

Bij mij wordt er, als ik online ben, altijd data verstuurd ivm dat ik via netwerk connect naar inet (Officeconnect ISDN Lan Modem).
en hangt ie ook als je niet online bent, ken aan je netwerkkaart liggen eh?

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

hmm klinkt een beetje als een probleem wat m'n huisgenoot ook had. Hij was een 'verse'install van win98SE aan het doen toen iemand keihard op de grond stampte..

Gevolg: compu bleef na install telkens een aantal seconden hangen, gek werd je ervan. We hebben het toen opgelost door er een defragmentatie tegnaan te gooien, daarna was het probleem ineens opgelost.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
DMA aanzetten van je harddisk. ik had dit probleem eerst ook (met een intel server bx bordje). na het aanzetten van de dma was het probleem verholpen. hierna bleef de pc echter soms helemaal hangen. dit bleek een vaag irq conflict te zijn. na het verplaatsen van de soundkaart naar een ander pci slot was het probleem weg.

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
agp op 2x zetten.... kan je ook eens proberen. 'tis dat je geen via onboard soundcard hebt, anders had je die ook eens ff moeten uitschakelen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 16:23 schreef smvs het volgende:
DMA aanzetten van je harddisk. ik had dit probleem eerst ook (met een intel server bx bordje). na het aanzetten van de dma was het probleem verholpen. hierna bleef de pc echter soms helemaal hangen. dit bleek een vaag irq conflict te zijn. na het verplaatsen van de soundkaart naar een ander pci slot was het probleem weg.
Stond altijd al op DMA.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 16:27 schreef ido het volgende:
agp op 2x zetten.... kan je ook eens proberen. 'tis dat je geen via onboard soundcard hebt, anders had je die ook eens ff moeten uitschakelen ;)
Staat ook al op 2x.

Verwijderd

Topicstarter
Problem solved!
Ik heb die Winbond netwerkkaart eruit gehaald en mijn ISA netwerkkaart erin gezet, en ja hoor! Geen hangers meer :)
Pagina: 1