Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ping, nslookup, etc werkt, browsen niet

Pagina: 1
Acties:

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 22:42
Inmiddels ben ik al zo'n 2 dagen zoet met dit probleem.

We hebben hier een Hyper-V server waar verschillende VMs op draaien. Nu wil het geval dat 1 van deze VMs geen goede internet connectiviteit heeft. Op deze machine kan ik wel bijvoorbeeld Google.nl, Yahoo.com en Microsoft.com benaderen (zowel HTTP als HTTPS), maar Tweakers.net kom ik bijvoorbeeld niet op.

Nu zijn er natuurlijk legio aan oplossingen te verzinnen en veel daarvan heb ik inmiddels ook al geprobeerd, helaas heeft geen enkele een oplossing geboden.

1. Virtuele netwerk adapter
Deze adapter wordt ook gebruikt op andere machines waar het internet wel goed op werkt. Deze is dus niet 'stuk'.
2. Firewall
In de firewall staat al sinds jaar en dag een regel dat deze machine (en anderen) gewoon alles mogen doen. Al het verkeer naar buiten wordt geoorloofd.
Ook heb ik al een nieuwe (eerste) regel gemaakt die eigenlijk hetzelfde doet, maar dat hielp ook niet
3. Windows firewall
Deze heb ik inmiddels uit gezet
4. MTU
In mijn zoektocht kwam ik nog iets over een verkeerde MTU waarde tegen. Deze heb ik nu op 1450 en 1500 gezet. Beide hielpen niet.
5. Netsh ip reset
Dit heb ik gedaan middels de FixIt tool: http://support2.microsoft.com/kb/299357/nl
6. Andere browser
Niet alleen in IE, maar ook QtWeb kan niet browsen
7. Telnet
Telnet lijkt te werken. Deze connect naar de websites op poort 80. Bij sommige sites krijg ik gewoon HTML terug, bij anderen is deze wel connected, maar blijft het scherm zwart. Kan zijn dat dit ook te maken heeft met de timeout(?) die optreed natuurlijk.
8. Netwerk adapters
De Microsoft Kernel Debug Network Adapter heb ik gedisabled. Deze wordt toch niet gebruikt en las dat dit bij sommige mensen voor problemen heeft gezorgd.
9. Fiddler / Wireshark
Bij Fiddler krijg ik na verloop van tijd een timeout.
Ik ben geen held in Wireshark, dus daar haal ik altijd weinig nuttige informatie uit. Wel zie ik veel TCP Retransmission berichten langs komen.
Uiteindelijk zie ik rode regels voorbij komen met de flags RST, ACK.
10. Browser
Hier heb ik caches geleegd, security omlaag, SSL3.0 uit, SSL2.0 aan, TLS alle versies aan, etc.
11. Google DNS
De DNS heb ik ingesteld op 8.8.8.8 en 8.8.4.4, maar dat maakte helaas ook niets uit.
12. Proxy
Uitgeschakeld, ingeschakeld, automatisch. We hebben geen proxy, dus die heb ik nu weer uitgeschakeld.
13. Hosts
Dit bestand is leeg, afgezien van de localhost entries.
14. WINS
Dit heb ik gereset en gereboot, maar dat heeft het probleem ook niet opgelost.
15. Lokale VM
Inmiddels heb ik de VM ook lokaal draaien en daar doet hetzelfde fenomeen zich voor. Het probleem ligt naar mijn idee dus aan de VM en niet aan het netwerk. Wat ik nu nog meer kan proberen is nog even niet duidelijk. Ook in safe-mode lijkt het probleem zich voor te doen dat bepaalde sites niet gevonden kunnen worden en anderen wel.

Volgens mij heb ik nog wel meer dingen geprobeerd, maar allen hebben niet geholpen.
Het lukt trouwens prima om een ping, nslookup, tracert en nmap (tool voor Windows gedownload) te doen. Hier krijg ik gewoon IP-adressen terug en dergelijke.
De DNS lijkt dus gewoon te werken. Ook browsen op IP-nummer werkt trouwens niet.

Voor zo ver ik na kan gaan lijkt het er op dat er geen verkeer terug wordt gestuurd naar de browser en zo dus timeouts krijgt. Dit lijkt dus op firewall gedrag, echter daar staat alles open. Ook andere machines die in die firewall regel vallen (waaronder m'n laptop waar ik dit bericht van tik) kunnen 'gewoon' browsen.

Hopelijk heeft iemand hier een geniale ingeving, want ik zie door de bomen het bos waarschijnlijk niet meer.

Momenteel ben ik bezig de VM te downloaden en ga ik zometeen lokaal opstarten om te controleren of ik dan ook het probleem heb.

Oh, goed om te weten, het is een Windows Server 2012 Standard machine.
Hier staat onder andere Teamcity, Youtrack, Confluence, Visual Studio en Upsource op geinstalleerd.

Het netwerk ziet er trouwens als volgt uit:
Machines: 192.168.50.x
Firewall: 192.168.50.254
DNS: 192.168.50.249

En de firewall heeft uiteraard een connectie met de LAN en het WAN.

[ Voor 13% gewijzigd door Jan_V op 23-01-2015 16:28 ]

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ