Toon posts:

eth0 redhat 7.0 disconnect telkens

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand mij misschien helpen, ik heb elke dag wel een keer dat mijn eth0 netwerkkaart disconnect en mijn interne netwerk (eth1) blijft gewoon wel werken. om telkens je network opnieuw te starten schiet natuurlijk ook niet op heeft iemand misschien een idee hoe ik dit kan verhelpen??

server is een intel 233 - 96mb met 2 3com pci905 kaartjes.. :?

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

komt het toevallig omdat je je firewall te strak hebt afgesteld en je na een tijdje geen nieuwe lease meer krijgt ofzo :?

Wat kan je nog wel doen dan, is er nog enige activiteit! Hangt er een kabelmodem aan?

Iets meer info please

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Topicstarter
Er hangt een kabelmodem aan jah. en er is idd geen activiteit meer, firewall heb ik niet echt heb ip forwarding aan staan en.
Moet echt een network restart doen en daarna werkt het weer..
kan je niet iets configuren zoals crontab dat er om de zoveel tijd je eth0 bekeken word en als die down is dat die hem start??

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 13:49
PERSIST in options file zetten voor je modem.
dan reconnect die automatisch als je een disconnect krijgt.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

jawel ... je kan gewoon een crontabje maken, maar dat is niet echt de oplossing achterhalen maar een workaround.
code:
1
2
3
4
5
6
TEST1=`ping -c2 www.ns.nl|grep ms|wc -l`
if [ ! -z $TEST1 ]; then
      echo wel verbinding
else
      echo geen verbinding
fi

hier maak je dan een script van, en dan kan je die via crontab bijv. om de minuut aanroepen!

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem