Nieuwe videokaart voldoende?

Pagina: 1
Acties:

• janntempel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-09-2025
Beste Tweakers,

Ik wil mn PC graag upgraden, kunnen jullie mij wat advies geven? Alvast bedankt :)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral veel gamen. Zou graag GTA V, the Witcher 3, BF 4 en dergelijke straks op ultra willen spelen met 60fps.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 400 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb 2,5 jaar geleden een nieuwe PC aangeschaft. Volgens mij is het alleen een kwestie van een nieuwe videokaart erin. Al hoewel Rockstar voor GTA wel een i7 aanbeveelt. Wellicht dat ik mijn processor kan overklokken? Ik heb een 450W voeding. (Recom PE-450 plus)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3450 Boxed€ 0,-€ 0,-
1MSI Z77A-G43€ 0,-€ 0,-
1Sapphire Radeon HD 7850 2GB OC GDDR5€ 0,-€ 0,-
1Antec One€ 45,95€ 45,95
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 72,-€ 72,-
1Samsung 830 series SSD 128GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 117,95

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zit te kijken naar de 970 series. Ik wil graag een VGA die ook Crossfire of SLI ondersteund zodat ik over een paar jaar nog eenzelfde videokaart 2e hands kan kopen en daarmee mijn systeem opnieuw een flinke boost geef. Er dan ook een nieuw moederbord bij halen is geen probleem.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil heel graag kunnen gamen op mijn TV beneden terwijl mijn PC boven staat. Qua afstand is het niet mogelijk deze 2 te verbinden met een HDMI kabel. Nvidia is op dit moment met van alles bezig om dit mogelijk te maken. AMD doet hier nauwelijks aan. Daarom gaat mijn voorkeur wanneer het gaat om een paar euro eerder naar een Nvidia kaart.

Ga je overklokken?
De i5 dus als dat nodig is.

• PacoRabanne
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-02 10:13
Die i5 kun je sws al niet overclocken, heb je een K-processor voor nodig

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:04

br00ky

Moderator Harde Waren
Enkel upgrade, move naar CAA.

Verder is een videokaart een mooie upgrade van je huidige systeem. Een 970 is een leuke videokaart. Ook een 290 is interessant. Eigenlijk zelfs interessanter, want een stuk goedkoper en maar nauwelijks minder krachtig.

SLI ondersteunt je moederbord niet, dus dat valt sowieso af. CFx zal ook niet echt lekker zijn aangezien een 2e GPU slechts op x4 draait (zie specificaties van je bord), terwijl je minimaal x8 wil.

Wat ik nog mis, welke voeding heb je precies?

[ Voor 88% gewijzigd door br00ky op 23-01-2015 12:37 ]

• janntempel
PacoRabanne schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:32:
Die i5 kun je sws al niet overclocken, heb je een K-processor voor nodig
Bedankt voor je reactie. Het lijkt erop dat je een K-processor een stuk verder kan overclocken maar i5 zonder K ook alleen wel in mindere mate. https://www.youtube.com/watch?v=RgyAGZrEiz4

• janntempel
br00ky schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:33:
Wat ik nog mis, welke voeding heb je precies?
Bedankt br00ky. Ik heb een Recom PE-450 plus voeding.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Hmm dat is geen best ding. Hou oud is die?

• janntempel
Klopt is een oud ding. Sowieso een jaar of 5/6 misschien wel ouder

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Vervang die dan ook maar meteen in iets fatsoenlijks. Dit is een tikkende tijdbom. Voor je nieuwe pc is 450W een prima wattage (tenzij je nog steeds voor CFx wil gaan), dus uit die lijst kan je wat moois kiezen.

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
janntempel schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:29:

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil heel graag kunnen gamen op mijn TV beneden terwijl mijn PC boven staat. Qua afstand is het niet mogelijk deze 2 te verbinden met een HDMI kabel. Nvidia is op dit moment met van alles bezig om dit mogelijk te maken. ASUS AMD(?) doet hier nauwelijks aan. Daarom gaat mijn voorkeur wanneer het gaat om een paar euro eerder naar een Nvidia kaart.
Via Steam In-Home streaming misschien?

• janntempel
Cooler Master spreekt mij wel aan. Wat denk je dat ik bij CFx nodig zal hebben? 550 of 650? Of zelfs meer?

Heb Steam In-Home geprobeerd maar de imput lag vond ik toch wel erg hoog ook kun je geen er geen hoge resoluties op draaien. Splashtop en dergelijke ook al geprobeerd maar er bestaat bij mijn weten nog niets dat dezelfde kwaliteit geeft als een HDMI kabel.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Ligt eraan welke kaart je in CFx wil gaan zetten. Voor een 290 heb je wel iets meer nodig, rond de 700W. Maar nogmaals, met je huidige setup gaat dat geen feestje worden door de beperkte PCIe lanes.

/ik zie nu je opmerking over dan een nieuw moederbord halen, dus bovenstaande zou dan geen issue zijn. Reken er dan echter ook op dat je een nieuwe cpu en misschien ook wel RAM nodig gaat hebben én dat er inmiddels videokaarten op de markt zijn die in hun eentje soepeler lopen dan 2x290.

[ Voor 32% gewijzigd door br00ky op 23-01-2015 13:24 ]

• janntempel
Dat snap ik maar als ik nu alleen een nieuwe voeding (Cooler Master VS V750S) en GPU zou halen en met een jaar of 2 nog net zo'n GPU en een nieuw moederbord zou dit wel mogelijk moeten zijn toch? Ik ben ondertussen overigens druk aan het vergelijk geslagen en nijg sterk naar de 290. Heb je enig idee welk model erg populair is? (en daarmee over een paar jaar 2e hands waarschijnlijk makkelijk te krijgen?)

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
Alle 290 draaien met elkaar, dus in de toekomst gewoon een 290 erbij prikken en klaar.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:16
Er zitten een flink aantal nadelen aan cfx/sli. En tuurlijk zal 2x r9 290 werken. Maar over een paar jaar ben je weer beperkt tot 4gb ram. Wat je tegen die tijd beter kan doen is je huidige gpu verkopen en een nieuwe er bij kopen. Is nog elke keer weer beter geweest. Dus kans is groot dat het over 2/3 jaar ook het geval is. En inhome streaming werkt goed hoor. Ook voor non steam games.

• janntempel
Bedankt voor jullie reacties Elmo en loki. CFx en SLI zijn dus niet zo geweldig als ik verwacht had. Voor nu in elk geval maar een 290 halen en een nieuwe voeding.

http://tweakers.net/price...re/listing/362247;373872/

Welke raden jullie aan. De Club3D is net even wat sneller maar ondersteund geen directx 12. Wat moet ik me hierbij voorstellen? Kan dit een probleem zijn?
loki504 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 14:25:
En inhome streaming werkt goed hoor. Ook voor non steam games.
Welk programma/ welke setup gebruik jij dan want ik krijg het echt niet aan de praat hier. Heb een internet kabel van mn pc naar de router beneden en vandaar weer een kabel naar de laptop die met HDMI zit aangesloten op mn TV.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:30
typefoutje, alle R9 290 kaarten ondersteunen DirectX 12.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:16
janntempel schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:10:

Welk programma/ welke setup gebruik jij dan want ik krijg het echt niet aan de praat hier. Heb een internet kabel van mn pc naar de router beneden en vandaar weer een kabel naar de laptop die met HDMI zit aangesloten op mn TV.
ik heb het momenteel als test setupje.

Host:
i5 3570
8 gig ram
r9 290
1gig lan.

Client:
i5 3320M
8 gb ram
gfx 660m
wifi en 1gig lan

tot nu toe heb ik alleen problemen gehad met AC:U en daar hebben meer mensen problemen mee.
maar bv Tomb Raider en Shadow of Mordor kan ik gewoon 1080p@+-60fps streamen. wifi ging terug naar 30fps. maar voor de rest geen problemen mee. inloggen op beide pc's en je ziet vanzelf je game bibliotheek groter worden. beide is wel via windows 8.1 getest. als er nog vragen zijn kan je mij altijd een DM sturen of je vraag op http://steamcommunity.com/groups/homestream?l=dutch stellen.

snelheid tussen de verschillende types verscheeld er per game. en is enkele fps.

maar ik zou voor de club 3d gaan. voor de reden dat hij 289 bij Alternate is ipv 314.
en Alternate geeft er een 3 gratis game voucher bij. http://sites.amd.com/us/p...e/Pages/never-settle.aspx

[ Voor 13% gewijzigd door loki504 op 23-01-2015 16:35 ]

• janntempel
Thanks voor al jullie reacties. Ben op loki zijn aanraden voor de club 3d gegaan bij Alternate. Goeie tip, gratis Star citizen! :D

Ga binnenkort ook maar eens kijken voor een client pc voor het streamen. Heb nu al een kast, videokaart en voeding. Eerst maar weer even sparen
Pagina: 1