Beste Tweakers,
Van een kennis onderhoud ik de Macbook Pro (2012 Retina, zo uit mijn hoofd), helaas is daarvan gisteren de touchpad 'stuk' gegaan.
De touchpad reageert niet meer op muisbewegingen en de knoppen (links/rechtsonder) 'klikken' niet meer.
Wij zijn dan ook gisteren de Macbook Pro gaan afgeven bij een servicepunt.
De winkel is een Apple-reseller en heeft dan ook het apparaat onderzocht.
Het volgende is eruit gekomen:
"Bij deze wil ik u laten weten dat wij uw Mac hebben onderzocht en tot de conclusie zijn gekomen dat onderstaand onderdeel defect is en vervangen dient te worden:
* Top case"
Kosten: €528,48
Of niet akkoord gaan: €79,-
Nu willen wij niet akkoord gaan met de aangeboden oplossingen:
- De MacBook Pro heeft nog garantie
- We hebben Apple Care (al begin ik steeds minder het 'nut' hiervan in te zien)
- De MacBook is in goede staat; geen krasjes, altijd in beschermhoes, geen (water) schade en wordt alleen thuis gebruikt - m.a.w. er wordt niet 'slecht' mee omgegaan. De persoon die de Macbook gebruikt is voorzichtig en gebruikt op elk apparaat een beschermhoes.
Wat kunnen wij nu het beste doen?
Waarom moet voor een kapot trackpad, de gehele top case worden vervangen?
Is dit ook wel redelijk?
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen,
Heel erg bedankt.
Van een kennis onderhoud ik de Macbook Pro (2012 Retina, zo uit mijn hoofd), helaas is daarvan gisteren de touchpad 'stuk' gegaan.
De touchpad reageert niet meer op muisbewegingen en de knoppen (links/rechtsonder) 'klikken' niet meer.
Wij zijn dan ook gisteren de Macbook Pro gaan afgeven bij een servicepunt.
De winkel is een Apple-reseller en heeft dan ook het apparaat onderzocht.
Het volgende is eruit gekomen:
"Bij deze wil ik u laten weten dat wij uw Mac hebben onderzocht en tot de conclusie zijn gekomen dat onderstaand onderdeel defect is en vervangen dient te worden:
* Top case"
Kosten: €528,48
Of niet akkoord gaan: €79,-
Nu willen wij niet akkoord gaan met de aangeboden oplossingen:
- De MacBook Pro heeft nog garantie
- We hebben Apple Care (al begin ik steeds minder het 'nut' hiervan in te zien)
- De MacBook is in goede staat; geen krasjes, altijd in beschermhoes, geen (water) schade en wordt alleen thuis gebruikt - m.a.w. er wordt niet 'slecht' mee omgegaan. De persoon die de Macbook gebruikt is voorzichtig en gebruikt op elk apparaat een beschermhoes.
Wat kunnen wij nu het beste doen?
Waarom moet voor een kapot trackpad, de gehele top case worden vervangen?
Is dit ook wel redelijk?
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen,
Heel erg bedankt.