Macbook Pro - Defect Touchpad

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Beste Tweakers,

Van een kennis onderhoud ik de Macbook Pro (2012 Retina, zo uit mijn hoofd), helaas is daarvan gisteren de touchpad 'stuk' gegaan.
De touchpad reageert niet meer op muisbewegingen en de knoppen (links/rechtsonder) 'klikken' niet meer.

Wij zijn dan ook gisteren de Macbook Pro gaan afgeven bij een servicepunt.
De winkel is een Apple-reseller en heeft dan ook het apparaat onderzocht.

Het volgende is eruit gekomen:
"Bij deze wil ik u laten weten dat wij uw Mac hebben onderzocht en tot de conclusie zijn gekomen dat onderstaand onderdeel defect is en vervangen dient te worden:
* Top case"

Kosten: €528,48
Of niet akkoord gaan: €79,-

Nu willen wij niet akkoord gaan met de aangeboden oplossingen:
- De MacBook Pro heeft nog garantie
- We hebben Apple Care (al begin ik steeds minder het 'nut' hiervan in te zien)
- De MacBook is in goede staat; geen krasjes, altijd in beschermhoes, geen (water) schade en wordt alleen thuis gebruikt - m.a.w. er wordt niet 'slecht' mee omgegaan. De persoon die de Macbook gebruikt is voorzichtig en gebruikt op elk apparaat een beschermhoes.

Wat kunnen wij nu het beste doen?
Waarom moet voor een kapot trackpad, de gehele top case worden vervangen?
Is dit ook wel redelijk?

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen,

Heel erg bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Wanneer de MacBook nog garantie heeft zal dit kosteloos gerepareerd moeten worden. En buiten dat, een bedrag van +500 euro is belachelijk. Zelf een keer een MacBook Pro 2011 touchpad vervangen, klein klusje, en kost bijna niks.

Als er een Apple Store bij je in de buurt zit zou ik daar langsgaan, dan wordt het vaak nog dezelfde dag gerepareerd als het onderdeel op voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Rub147 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:23:
Wanneer de MacBook nog garantie heeft zal dit kosteloos gerepareerd moeten worden. En buiten dat, een bedrag van +500 euro is belachelijk. Zelf een keer een MacBook Pro 2011 touchpad vervangen, klein klusje, en kost bijna niks.

Als er een Apple Store bij je in de buurt zit zou ik daar langsgaan, dan wordt het vaak nog dezelfde dag gerepareerd als het onderdeel op voorraad is.
Thanks voor je reactie. :)

Ja, wij vinden het ook echt belachelijk. Voor die prijs.. 1/3 van de Macbook gekocht zou zijn. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:21

SuBBaSS

-has Ryzen

"Niet akkoord gaan" betekent dus hoe dan ook die €79 euro?
Het is begrijpelijk dat er onderzoekskosten gemaakt zijn, daar zul je wellicht niet onderuit kunnen komen.
En tja, ik wil het er niet inwrijven maar behoort het ook niet tot de "premium experience" om premium prijzen te betalen?
Dat geeft ze natuurlijk niet het recht om je op te lichten. Daar vind ik het nl. wel naar neigen bij zoiets simpels als een trackpad. Het is niet zo alsof dat ding integraal onderdeel van de topcover is, het is slechts een module.

Eens met Rub147 verder; ga voor een (soort van) second opinion. Kans bestaat dat het je weer geld gaat kosten maar ja, dat hoort erbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 14:56

Pat-Juh

Patrick

HollowGamer schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:19:
Beste Tweakers,

Van een kennis onderhoud ik de Macbook Pro (2012 Retina, zo uit mijn hoofd), helaas is daarvan gisteren de touchpad 'stuk' gegaan.
De touchpad reageert niet meer op muisbewegingen en de knoppen (links/rechtsonder) 'klikken' niet meer.

Wij zijn dan ook gisteren de Macbook Pro gaan afgeven bij een servicepunt.
De winkel is een Apple-reseller en heeft dan ook het apparaat onderzocht.

Het volgende is eruit gekomen:
"Bij deze wil ik u laten weten dat wij uw Mac hebben onderzocht en tot de conclusie zijn gekomen dat onderstaand onderdeel defect is en vervangen dient te worden:
* Top case"

Kosten: €528,48
Of niet akkoord gaan: €79,-

Nu willen wij niet akkoord gaan met de aangeboden oplossingen:
- De MacBook Pro heeft nog garantie
- We hebben Apple Care (al begin ik steeds minder het 'nut' hiervan in te zien)
- De MacBook is in goede staat; geen krasjes, altijd in beschermhoes, geen (water) schade en wordt alleen thuis gebruikt - m.a.w. er wordt niet 'slecht' mee omgegaan. De persoon die de Macbook gebruikt is voorzichtig en gebruikt op elk apparaat een beschermhoes.

Wat kunnen wij nu het beste doen?
Waarom moet voor een kapot trackpad, de gehele top case worden vervangen?
Is dit ook wel redelijk?

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen,

Heel erg bedankt. :)
Is er aangetoond dat de schade door de gebruiker is ontstaan? Heb je al aangegeven dat de er zowel garantie als Apple-Care op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
Resellers, ik heb er geen vertrouwen in. Een Apple Repair Center des te meer, gezien deze alles met Apple moeten overleggen.

Je kunt het verhaal ook online voorleggen bij Apple via de chat en dan geven ze je advies wat te doen. Dit lijkt duidelijk een AppleCare ding te zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door z1rconium op 23-01-2015 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Even een update:
Ik heb net het reparatie-rapport gekregen: Vochtschade op topcase aangetroffen.

De Apple's hebben allemaal van die straps die van kleur veranderen. Mogelijk is het hier dus het geval.
Ik ben er zelf niet bij geweest, maar volgens de kennis was er niet tot nauwelijks water op het trackpad gekomen: lees enkele (kleine) waterdruppels.
Dit is natuurlijk welk verhaal ik hoor, wetende dat de straps gevoelig zijn, vochtschade altijd problemen veroorzaken, .. Ik heb de Macbook zelf in mijn handen gehad, maar ik heb natuurlijk niet aan de binnenkant kunnen kijken.

Ik zou dan ook graag willen weten hoe de vochtschade is ontdekt/waarom het op vochtschade is gegooid.

Net even op Ifixed, etc. gekeken: dit model is moeilijk (zelf) te repareren. De batterijen zitten schijnbaar achter het trackpad en zijn vastgelijmd.
Als ik dan ook IFixed zou moeten geloven, begrijp ik waarom de (gehele) top case zou moeten worden vervangen.

Maar goed, ik mis dus nog essentiële informatie. Zomenteen even langs kennis en dan langs de winkel.
SuBBaSS schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:37:
"Niet akkoord gaan" betekent dus hoe dan ook die €79 euro?
Het is begrijpelijk dat er onderzoekskosten gemaakt zijn, daar zul je wellicht niet onderuit kunnen komen.
En tja, ik wil het er niet inwrijven maar behoort het ook niet tot de "premium experience" om premium prijzen te betalen?
Dat geeft ze natuurlijk niet het recht om je op te lichten. Daar vind ik het nl. wel naar neigen bij zoiets simpels als een trackpad. Het is niet zo alsof dat ding integraal onderdeel van de topcover is, het is slechts een module.

Eens met Rub147 verder; ga voor een (soort van) second opinion. Kans bestaat dat het je weer geld gaat kosten maar ja, dat hoort erbij...
Het is een module, maar de Apple's zijn altijd wel wat apart van bouw. Waar veel fabrikanten kiezen om bijvoorbeeld niet te solderen, kiest Apple hier wel voor.
Ditzelfde geld ook voor modules, etc. De EU heeft hier bijvoorbeeld al een keer voor ingegrepen.
Maar om de iPhone als voorbeeld te noemen.. deze moet vaak ook helemaal worden vervangen als er een onderdeel kapot is.

Betreft de Premium Experience helemaal mee eens. Ik zelf kies ook niet voor Apple, al zou ik het kunnen betalen. Echter hebben wij als Nederlanders gelukkig wat beter regels om op te staan (zoals 2 jaar i.p.v. 1 jaar die Apple claimt), maar dat moet dus nog allemaal worden besproken.
Pat-Juh schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:41:
[...]

Is er aangetoond dat de schade door de gebruiker is ontstaan? Heb je al aangegeven dat de er zowel garantie als Apple-Care op zit?
Zie update. :)
Ja, is aangegeven. Maar Apple-Care is gewoon een beetje geldklopperij. Je mag bijvoorbeeld maar 90 dagen bellen (belkosten niet inbegrepen) en dat soort ongein.
z1rconium schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 13:12:
Resellers, ik heb er geen vertrouwen in. Een Apple Repair Center des te meer, gezien deze alles met Apple moeten overleggen.

Je kunt het verhaal ook online voorleggen bij Apple via de chat en dan geven ze je advies wat te doen. Dit lijkt duidelijk een AppleCare ding te zijn.
Ga ik zeker doen, thanks voor de tip. :)
Eerst maar even 'hun' verhaal horen, er wordt namelijk al snel iets op vochtschade gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 16:11
hebben hun bewijslast voor gekregen in de vorm van fotos ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
Eerst was er geen waterschade en nu lijkt de aap uit de mouw te komen dat er "niet of nauwelijks" water in de buurt was gekomen, uiteraard waren dit verwaarloosbare waterdruppeltjes, there is more to this story ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 09:02
Hoe zit het met de batterijen/accu?
Er is ook een bekend verhaald dat deze bij sommige defecten uitzetten en dan de trackpad "vast" duwen tegen de behuizing. Dit verklaard ook waarom je de klikken niet meer hoort.

Met AppleCare had dit trouwens gewoon afgehandeld moeten worden. (Wel bij Apple zelf en niet bij een reseller naar mijn weten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
joon schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 13:44:
hebben hun bewijslast voor gekregen in de vorm van fotos ?
Noop, ga dus daar achteraan.
z1rconium schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 13:52:
Eerst was er geen waterschade en nu lijkt de aap uit de mouw te komen dat er "niet of nauwelijks" water in de buurt was gekomen, uiteraard waren dit verwaarloosbare waterdruppeltjes, there is more to this story ;)
That's your pov. ;)
Zie mijn 'story' op reactie GeeMoney .
GeeMoney schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 13:55:
Hoe zit het met de batterijen/accu?
Er is ook een bekend verhaald dat deze bij sommige defecten uitzetten en dan de trackpad "vast" duwen tegen de behuizing. Dit verklaard ook waarom je de klikken niet meer hoort.

Met AppleCare had dit trouwens gewoon afgehandeld moeten worden. (Wel bij Apple zelf en niet bij een reseller naar mijn weten).
De batterij heb ik nog niet gemeten, maar dit verhaal werd ons ook verteld toen we hem hadden gebracht.
'Mogelijk de batterij, maar zou ook iets anders kunnen zijn' was toen het verhaal.

Ik wil eerst de bewijzen zien van vochtschade en hoe ze dit hebben aangetoond. Zonder dit valt er weinig over te zeggen of het 'de waarheid' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:02

MsG

Forumzwerver

Probeer het eens bij Apple zelf in plaats van een reseller die er ook baat bij heeft.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
MsG schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 14:04:
Probeer het eens bij Apple zelf in plaats van een reseller die er ook baat bij heeft.
Thanks voor de tip (ook naar GeeMoney).

De Macbook ligt nu bij hun (winkel/service-punt) nog uit elkaar. Moet ook nog even overleggen met de kennis welke optie het beste is. Wil graag meer informatie scoren, want anders blijft het een ja/nee verhaal.

Nog een opmerking betreft vochtschade: kennis is een uiterst voorzichtig persoon. Gaat goed met apparaten om en is uiterst bang dat er iets aankomt. Vandaar ook een case (ja, een case om de Macbook) en neemt hem weinig ergens naartoe. Maar ben me ervan bewust, water/vochtschade is niet goed. Alleen tip voor allen: ga hier niet te snel mee akkoord, dit wordt namelijk vaak als punt gebruikt om geen garantie te hoeven geven.
Ik heb nu pas het verhaal gehoord van de winkel, dus nog niet het (volledige) verhaal van kennis.

Hou jullie in ieder geval op de hoogte! Bedankt voor alle input. :)

[ Voor 10% gewijzigd door HollowGamer op 23-01-2015 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Als het echt niet anders kan: de €79,00 betalen. Het onderdeel los kopen en extern laten inbouwen? Kost sowieso minder dan de €500 die zij rekenen.

Als het nou blijkt dat er inderdaad vocht over is gegaan en ook op de toetsen terecht is gekomen zou ik de topcase laten vervangen denk ik (afhankelijk van de hoeveelheid etc.) De kans bestaat dat er ook elders vochtschade kan ontstaan in deze situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 16:11
Pat-Juh schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 14:31:
Als het echt niet anders kan: de €79,00 betalen. Het onderdeel los kopen en extern laten inbouwen? Kost sowieso minder dan de €500 die zij rekenen.

Als het nou blijkt dat er inderdaad vocht over is gegaan en ook op de toetsen terecht is gekomen zou ik de topcase laten vervangen denk ik (afhankelijk van de hoeveelheid etc.) De kans bestaat dat er ook elders vochtschade kan ontstaan in deze situatie.
Extern laten inbouwen, door wie en hoe komt diegene aan dat onderdeel dan ?

Als het een Ebay onderdeel is dan kan je wel fluiten naar je applecare/garantie mocht er ooit nog wat anders mis zijn met je apparaat..

Tevens is een top case inclusief batterij voor een retina meestal erg duur. (origineel..)
Omruilprijs hiervan zit toch al tegen de 300eur ex. en dan komt hier nog arbeid bij.

[ Voor 10% gewijzigd door joon op 23-01-2015 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:06
Je zegt dat de knoppen links- en rechtsonder van de touchpad niet meer 'klikken'. Bedoel je hiermee dat het mechanisme defect is? Zo ja, dan zou ik niet weten hoe dit afgedaan kan worden als 'vochtschade'. Volgens mij is hier zelfs al eens een uitzending van Radar aan besteed hoe consumenten schaamteloos worden afgeserveerd met als reden 'vochtschade', terwijl dit vaak niet de oorzaak kan zijn (bijv. mechanische schade, of afgebroken onderdelen).

Zie bijvoorbeeld ook nieuws: Aantal klachten over vervallen garantie door vochtschade telefoons neemt af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Net terug van winkel:
Ze hadden de spatiebalk verwijderd, daaronder zat volgens hun 'bruin' spul dat er niet hoorde. Vervolgens dat het toetsenbord plakte.

Het toetsenbord is echt prima, plakken is echt volgens mij dat de toetsen niet meer omhoog gaan of blijven hangen. De toetsen zijn ook nog wit zoals kan zijn..

Erg onvriendelijk ter woord gestaan: drie man, die op de man stonden te praten..

Niks aangetoond verder dan alleen dat bruine spul. Geen strip, etc.
Erg jammer, zeker omdat kennis er voor een groot bedrag aan apparaten heeft gekocht.

Wat to do?

Even ter duidelijkheid: bruin spul ziet eruit als wat je onder elk toetsenbord hebt zitten. Wat stof, haartjes, de 'leidingen' waren ook nog mooi intact.

[ Voor 12% gewijzigd door HollowGamer op 23-01-2015 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
beetje vreemd verhaal van die knakker, gewoon naar een authorized apple repair center of een apple store, die moeten alles overleggen en ze laten er een checklist op los. Daarnaast heb je gewoon AppleCare waar dit trackpad defect onder moet vallen.

79 euro betalen en niet meer over nadenken (hoe vervelend ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Reactie weggehaald: kon van mijn eigen tekst geen chocola maken. :p

Binnenkort een update. ;)

[ Voor 87% gewijzigd door HollowGamer op 23-01-2015 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

joon schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 14:44:
[...]

Extern laten inbouwen, door wie en hoe komt diegene aan dat onderdeel dan ?

Als het een Ebay onderdeel is dan kan je wel fluiten naar je applecare/garantie mocht er ooit nog wat anders mis zijn met je apparaat..

Tevens is een top case inclusief batterij voor een retina meestal erg duur. (origineel..)
Omruilprijs hiervan zit toch al tegen de 300eur ex. en dan komt hier nog arbeid bij.
Er mag uiteraard geen reclame gemaakt worden maar een oud collega van mij zit in Middelburg met zijn zaak, die repareren van alles iPhone tot iMac van Mini tot Pro, met originele onderdelen en getraind personeel. Of de garantie gehandhaafd blijft durf ik niet te zeggen maar mijn 5s was blij met de transplantatie (headphone-jack zat half vol met een restant plug). Het is het overwegen waard, ik zou eens informeren bij een betrouwbare zaak bij jullie in de buurt (en geen louche figuur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja... En waar komt dat bruine spul vandaan?
En wat is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-10 21:38

Sorbo

Uw hulp in huis!

Rookt je kennis? Dat zou namelijk een hoop verklaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:33:
Tsja... En waar komt dat bruine spul vandaan?
En wat is het?
Sorbo schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:36:
Rookt je kennis? Dat zou namelijk een hoop verklaren...
Ja, de kennis rookt. Vrij veel en ook in de buurt van de apparaten.
Dat wilt zeggen, ze houdt de sigaraat niet bovenop het appraat, maar is wel in de buurt aan het roken.
Het zou inderdaad een hoop verklaren. :)

Was nog aan het denken over de afhandeling, ze moeten toch echt de sensoren laten zien, toch?
Als deze verkleuren (zo staat ook op Apple) dan is er inderdaad sprake van water/vochtschade.

De kennis wilt de schade dan ook vergoeden, ze is daar ook heel eerlijk in.
Maar dan moet het wel worden aangetoond, en hoe zij met apparaten omgaat is de kans vrij klein dat ze zelf water of iets anders eroverheen heeft gegooid. Maar dat vind ze zelf ook gelukkig. :)

Binnenkort gaan we naar een andere Apple winkel, ligt iets verder weg, maar heb daar al meer vertrouwen in dan het 'zooitje' daar. Nog nooit zoiets meegemaakt. :S

[ Voor 39% gewijzigd door HollowGamer op 28-01-2015 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSOD
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-03-2024
HollowGamer schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 16:08:
[...]

[...]

Ja, de kennis rookt. Vrij veel en ook in de buurt van de apparaten.
Dat wilt zeggen, ze houdt de sigaraat niet bovenop het appraat, maar is wel in de buurt aan het roken.
Het zou inderdaad een hoop verklaren. :)

Was nog aan het denken over de afhandeling, ze moeten toch echt de sensoren laten zien, toch?
Als deze verkleuren (zo staat ook op Apple) dan is er inderdaad sprake van water/vochtschade.

De kennis wilt de schade dan ook vergoeden, ze is daar ook heel eerlijk in.
Maar dan moet het wel worden aangetoond, en hoe zij met apparaten omgaat is de kans vrij klein dat ze zelf water of iets anders eroverheen heeft gegooid. Maar dat vind ze zelf ook gelukkig. :)

Binnenkort gaan we naar een andere Apple winkel, ligt iets verder weg, maar heb daar al meer vertrouwen in dan het 'zooitje' daar. Nog nooit zoiets meegemaakt. :S
Je hoeft ook niet specifiek in de buurt te roken om apparaten aan te tasten dus dat kan het bruin spul verklaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Said Ben Salah schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 16:16:
[...]

Je hoeft ook niet specifiek in de buurt te roken om apparaten aan te tasten dus dat kan het bruin spul verklaren
Klopt, maar het grappige was dat dit ook één van de medewerkers daar zij: 'Je hoeft niet in een vochtige omgeving te zitten, om vochtschade te krijgen'.. Do you want more? :P

Bruine spul is denk ik echt van roken. Er zeten veel (gezondheidsschadelijke) stoffen in de lucht..
Misschien dat ik de toetsen nog even schoonmaak, voordat er iemand over valt.
Ze plakken echt niet, alleen rondom zie je dat een beetje. Maar ik weet zeker als ik een willekeurig toetsenbord openmaak bij iemand dat daar nog veel meer 'zooi' uit te halen valt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

Het bruine spul is dan inderdaad een mix van teer, stof en huidschilfers/huidvet. Levert een plakkerige bruine pasta op die zo goed als onmogelijk te verwijderen is.

Daar zal de topcover-suggestie misschien ook vandaan komen, aangezien dat spul overal aan vast kleeft en overal komt.

Technisch gezien zou dat volgens mij onder gebruikersschade vallen, maar ik ben geen expert op dit gebied, dus pin me er niet op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Sorbo schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 16:21:
Het bruine spul is dan inderdaad een mix van teer, stof en huidschilfers/huidvet. Levert een plakkerige bruine pasta op die zo goed als onmogelijk te verwijderen is.

Daar zal de topcover-suggestie misschien ook vandaan komen, aangezien dat spul overal aan vast kleeft en overal komt.

Technisch gezien zou dat volgens mij onder gebruikersschade vallen, maar ik ben geen expert op dit gebied, dus pin me er niet op vast.
Als dat zo is: prima, maar dan moet je ook kunnen onderbouwen. En niet komen met een kul verhaal en het dan gooien op vocht/waterschade. ;)

Als ze de jou getype woorden hadden gezegd, hadden ze echt een veel beter standpunt. En hadden we ook kunnen onderzoeken of dit ook klopt. Maar de exacte woorden van één medewerker (totaal 4) waren: 'Dat bruine spul hoort daar niet'. En toen kregen we een nieuwe Macbook in de handen of we even over de toetsen willen wrijven en duwen.. Ik weet dat veel gebruikers verlieft zijn op hun Macbook, en deze goed onderhouden, maar we zijn er om garantie - niet om te zeuren of 'plakkende' toetsen. Dat ook nog niet eens waar is.

Verder heb ik het touchpad nog verder onderzocht vorige week. De 'plaat' ligt schuin, d.w.z. de linksonderhoek gaat niet meer terug naar boven, maar blijft hangen/happeren. Ik denk dat binnenin een veer/plastic is afgebroken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-10 21:17

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

HollowGamer schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 13:35:
Zie update. :)
Ja, is aangegeven. Maar Apple-Care is gewoon een beetje geldklopperij. Je mag bijvoorbeeld maar 90 dagen bellen (belkosten niet inbegrepen) en dat soort ongein.
Dat is natuurlijk niet waar, als je Apple care hebt mag je natuurlijk altijd gedurende die 3 jaar bellen, en dat mag ook voor je Apple randapparatuur of vragen omtrent software zijn.
Applecare is gewoon een stukje extra verzekering en een extra stukje ondersteuning, niks mis mee, keuze aan de consument.
Ik zou met Apple care in het geval van een defect altijd naar Apple bellen en niet naar een reseller gaan.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

HollowGamer schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 16:27:
[...]

Als dat zo is: prima, maar dan moet je ook kunnen onderbouwen. En niet komen met een kul verhaal en het dan gooien op vocht/waterschade. ;)

Als ze de jou getype woorden hadden gezegd, hadden ze echt een veel beter standpunt. En hadden we ook kunnen onderzoeken of dit ook klopt. Maar de exacte woorden van één medewerker (totaal 4) waren: 'Dat bruine spul hoort daar niet'. En toen kregen we een nieuwe Macbook in de handen of we even over de toetsen willen wrijven en duwen.. Ik weet dat veel gebruikers verlieft zijn op hun Macbook, en deze goed onderhouden, maar we zijn er om garantie - niet om te zeuren of 'plakkende' toetsen. Dat ook nog niet eens waar is.

Verder heb ik het touchpad nog verder onderzocht vorige week. De 'plaat' ligt schuin, d.w.z. de linksonderhoek gaat niet meer terug naar boven, maar blijft hangen/happeren. Ik denk dat binnenin een veer/plastic is afgebroken..
Het is jammer dat je de mac niet zelf in bezit hebt op dit moment, want ik heb dat bij mijn 2009 MBP ook een keer gehad. Okay, daar rook ik niet bij (ik ook ook niet als ik mn macbook niet bij me heb :+ ) De oplossing daar was dat er tussen het glas en aluminium van de behuizing een kruimeltje of iets dergelijks is gekomen, waardoor ie niet naar boven kon. Even met mn nagel door de rand en hij deed het weer. Had je daar naar gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Sorbo schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 19:40:
[...]

Het is jammer dat je de mac niet zelf in bezit hebt op dit moment, want ik heb dat bij mijn 2009 MBP ook een keer gehad. Okay, daar rook ik niet bij (ik ook ook niet als ik mn macbook niet bij me heb :+ ) De oplossing daar was dat er tussen het glas en aluminium van de behuizing een kruimeltje of iets dergelijks is gekomen, waardoor ie niet naar boven kon. Even met mn nagel door de rand en hij deed het weer. Had je daar naar gekeken?
Hebben garantie, dus wil liever niet te veel stuk maken. ;)
Je komt er moeilijk tussen helaas.

Bereft Apple Care: 'Wij kunnen u alleen telefonisch ondersteunen. Voor hardware-reparatie dient u bij een Apple Store te zijn. Opsturen naar ons kan niet'.. aldus de telefonische medewerker. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris

OkselFris

HollowGamer schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 20:09:
[...]

Hebben garantie, dus wil liever niet te veel stuk maken. ;)
Je komt er moeilijk tussen helaas.

Bereft Apple Care: 'Wij kunnen u alleen telefonisch ondersteunen. Voor hardware-reparatie dient u bij een Apple Store te zijn. Opsturen naar ons kan niet'.. aldus de telefonische medewerker. :/
?? Eh opsturen niet, maar ophalen wel. Ze maken gewoon een afspraak als ze constateren dat hij defect is, en dat gaat vrij vlot. (heb het zelf ook meegemaakt) nog nooit gehoord dat je het langs een store moet brengen. Voorwaarde voor het ophalen is wel dat je Apple care moet hebben. Of je kan hem bij een reseller inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
OkselFris schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 23:28:
[...]

?? Eh opsturen niet, maar ophalen wel. Ze maken gewoon een afspraak als ze constateren dat hij defect is, en dat gaat vrij vlot. (heb het zelf ook meegemaakt) nog nooit gehoord dat je het langs een store moet brengen. Voorwaarde voor het ophalen is wel dat je Apple care moet hebben. Of je kan hem bij een reseller inleveren.
Zou je mij willen aangeven hoe je dit exact hebt gedaan? Nog nooit eerder een Mac/Apple-apparaat hoeven op te sturen. Ik zie wel iets op de website staan van reparatie, maar dan moet de medewerker akkoord gaan toch?

Thanks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris

OkselFris

HollowGamer schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 12:24:
[...]

Zou je mij willen aangeven hoe je dit exact hebt gedaan? Nog nooit eerder een Mac/Apple-apparaat hoeven op te sturen. Ik zie wel iets op de website staan van reparatie, maar dan moet de medewerker akkoord gaan toch?

Thanks. :)
Opsturen heb ik dus niet gedaan, maar wel laten ophalen. Ik heb het een keer met een iMac moeten doen. Hierop had ik 3 jaar Apple care, na 2 jaar had hij een defect. Gebeld, diagnose gedaan en vervolgens hebben ze onmiddelijk een afspraak gemaakt om het apparaat op te halen. 2 dagen later stond er een koerier voor de deur en zo werd hij ook weer netjes retour geleverd.

Opsturen hoeft dus niet als je Apple care hebt. Misschien kan het bij gewone garantie, want dan is het "bring in" maar dan moet je minstens een ticket nummer en verzend gegevens krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
OkselFris schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 15:32:
[...]

Opsturen heb ik dus niet gedaan, maar wel laten ophalen. Ik heb het een keer met een iMac moeten doen. Hierop had ik 3 jaar Apple care, na 2 jaar had hij een defect. Gebeld, diagnose gedaan en vervolgens hebben ze onmiddelijk een afspraak gemaakt om het apparaat op te halen. 2 dagen later stond er een koerier voor de deur en zo werd hij ook weer netjes retour geleverd.

Opsturen hoeft dus niet als je Apple care hebt. Misschien kan het bij gewone garantie, want dan is het "bring in" maar dan moet je minstens een ticket nummer en verzend gegevens krijgen.
Thanks, ga het morgenmiddag proberen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Update:
Gebeld.. helaas worden alleen iMac's opgehaald door Apple. Macbook's worden (omdat ze portable zijn) alleen nagekeken bij een store.

De medewerker was het trouwens helemaal eens dat het ('fatsoenlijk') dient worden aangegeven. Dus niet zomaar in het wilde weg (de spatiebalk weghalen), maar echt met de bijvoorbeeld de stikkers.

Gelukkig doet het touchpad het nu weer.. we gaan nog naar de store binnenkort. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Over bruin spul in een MacBook die ook in een rokerige omgeving had gestaan:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropboxusercontent.com/u/645076/MacBook%202008%20fix/IMG_20141004_084924.jpg

Voor de schoonmaak:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropboxusercontent.com/u/645076/MacBook%202008%20fix/IMG_20141004_094235.jpg

Na de schoonmaak:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropboxusercontent.com/u/645076/MacBook%202008%20fix/IMG_20141004_094450.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 09:02
sypie schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 23:48:
Over bruin spul in een MacBook die ook in een rokerige omgeving had gestaan:

Voor de schoonmaak:

Na de schoonmaak:
Die heeft niet IN de rook gestaan maar was zelf een sigaret denk ik :+
Mijn god wat smerig....
Ik heb vroeger in een computerzaak gewerkt en kreeg ook wekelijks systemen die werkelijk helemaal dicht geteerd waren. Niet normaal smerig hoor als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Die zooi is een ophoping van 6 jaar geen enkele vorm van onderhoud. De mijne is inmiddels 2 keer open geweest waarbij de ventilator helemaal school is gemaakt. Ik begrijp dat niet iedereen dat doet maar die van mij was toch open voor geheugenupgrade...
Pagina: 1