Hoihoi
Ik wil al een hele tijd mijn bedrijfs e-mail (exchange server office 365) toevoegen op mijn privé telefoon, eigenlijk voornamelijk voor de agenda zodat ik altijd en overal kan zien wat ik allemaal in de planning heb staan.
Volgens microsoft moet ik dus de OWA-app installeren om toegang te krijgen tot mijn exchange-account. Ik geef in deze app mijn e-mail adres en wachtwoord in en de rest zou automatisch moeten verlopen. Probleem is echter dat deze OWA-app voor Android nog in bèta-fase is en dus maar half werkt (denk ik)... voor de iPhone istie natuurlijk wel beschikbaar!
De OWA-app geeft steeds aan dat hij de server heeft gevonden, maar dat hij hier niet mee kan verbinden. Ik ben één keer in een uitgebreider configuratiemenu geweest waar ik de server handmatig kon instellen e.d. maar dit menu krijg ik niet meer terug... er zie ook geen button hiervoor in de app
Als workaround had ik dus bedacht dat ik de exchange account maar zou toevoegen aan mijn Android mail client. De melding die ik dan echter in beeld krijg vind ik zelf nogal schrikbarend
Dus: weet iemand of het verstandig is om hiermee akkoord te gaan of niet? Beter nog: weet iemand hoe ik die gare OWA app werkend krijg... of moet ik dan ook die gekke machtigingen verlenen?
Ik wil al een hele tijd mijn bedrijfs e-mail (exchange server office 365) toevoegen op mijn privé telefoon, eigenlijk voornamelijk voor de agenda zodat ik altijd en overal kan zien wat ik allemaal in de planning heb staan.
Volgens microsoft moet ik dus de OWA-app installeren om toegang te krijgen tot mijn exchange-account. Ik geef in deze app mijn e-mail adres en wachtwoord in en de rest zou automatisch moeten verlopen. Probleem is echter dat deze OWA-app voor Android nog in bèta-fase is en dus maar half werkt (denk ik)... voor de iPhone istie natuurlijk wel beschikbaar!

De OWA-app geeft steeds aan dat hij de server heeft gevonden, maar dat hij hier niet mee kan verbinden. Ik ben één keer in een uitgebreider configuratiemenu geweest waar ik de server handmatig kon instellen e.d. maar dit menu krijg ik niet meer terug... er zie ook geen button hiervoor in de app
Als workaround had ik dus bedacht dat ik de exchange account maar zou toevoegen aan mijn Android mail client. De melding die ik dan echter in beeld krijg vind ik zelf nogal schrikbarend
Wat moet ik hiervan denken? Misschien lijkt het erger dan het is en vallen deze 'beveiliginginstellingen' in de praktijk wel mee... Hoe dan ook: ik vind het een raar idee dat ik dus meldingen ga krijgen dat ik mijn wachtwoord / pincode moet gaan wijzigen. Waarom wordt de app niet gewoon met een pincode afgegrendeld?De server outlook.office365.com vereist dat u de server toestemming eeft bepaalde beveiligingsfuncties van uw Android-apparaat extern te bedienen.
Als u deze beheerder activeert, staat u de app Gmail toe de volgende bewerkingen uit te voeren:
All gegevens wissen
De gegevens van de telefoon zonder waarschuwing wissen door de fabriekinstellingen te herstellen.
Wachtwoordregels instellen
De lengte en tekens beheren die zijn toegestaan in wachtwoorden voor schermontgrendeling.
Pogingen voor schermontgrendeling bijhouden
Bijhouden hoe vaak onjuiste wac htwoorden worden ingevoerd wanneer het scherm wordt ontgrendeld en de telefoon vergrendelen of alle gegevens op de telefoon wissen als te veel onjuiste wachtwoorden worden ingevoerd.
Het scherm vergrendelen
Beheren hoe en wanneer het scherm wordt vergrendeld.
Verval wachtwoord instellen
Beheren hoe vaak het wachtwoord voor schermvergrendeling moet worden gewijzigd.
Codering voor opslag instellen
Vereisen dat opgeslagen appgegevens kunnen worden gecodeerd.
Camaera's uitschakelen
Het gebruik van alle apparaatcamera's voorkomen.
Dus: weet iemand of het verstandig is om hiermee akkoord te gaan of niet? Beter nog: weet iemand hoe ik die gare OWA app werkend krijg... of moet ik dan ook die gekke machtigingen verlenen?
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect