Beste tweakers,
Ik ben nieuw hier en ben erg blij dat ik deze site heb gevonden. Heb al heel wat dingen zelf kunnen doen en uitzoeken, maar nu heb ik jullie hulp nodig. Ik hoop dat ik alle vragen zo goed mogelijk heb beantwoord. Alvast bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben sinds een jaar opnieuw CS gaan spelen en ben weer helemaal gehecht geworden. Ik game nu, via bootcamp, op mijn MacBook Pro mid 2009. Niet geheel ideaal dus... Ik ben eigenlijk alleen van plan om CS:GO te spelen. De eisen die ik heb is dat ik stabiel 100-150 fps kan draaien op low-mid instellingen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Gezien ik student ben is mijn budget wel beperkt. Zo'n €400-500 had ik in gedachten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb op dit moment geen desktop pc gezien ik alles met mijn mac doe. Dus ik heb alles nodig, behalve muis en toetsenbord. Vanaf volgende week heb ik ook een 144 Hz monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben al een tijdje bezig om iets uit te zoeken maar ik heb er voor m'n gevoel te weinig verstand van. Op diverse forums wordt wel aangeraden een intel cpu te nemen gezien cs:go meer een cpu dan een gpu game is. De intel cpu's zijn wel een stuk duurder dan die van AMD. Hier hoop ik dat jullie mij wat wijzer kunnen maken. Gezien ik in het begin alleen windows en cs:go moet kunnen draaien ben ik voor een 128gb ssd gegaan. Ik zal deze later uitbreiden met een 1-2 TB HDD voor opslag. Verder twijfel ik eigenlijk alleen over twee videokaarten. De Radeon R9 270 en de GeForce GTX 750 Ti. In mijn wenslijsten ben ik voor de GTX 750 Ti gegaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zoals ik hierboven al had vermeld wordt op diverse forums aangeraden om een intel cpu te nemen terwijl de AMD een stuk goedkoper is. Verder twijfel ik dus tussen de Radeon R9 270 en de GeForce GTX 750 Ti.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De computer MOET 100-150 fps bij low-mid instellingen (liever mid natuurlijk
) kunnen draaien. Dan ben ik al helemaal blij.
Ga je overklokken?
Nee, dat was ik niet van plan. EDIT: Ik wil deze optie wel openhouden.
Dit zijn de twee systemen die ik zelf al had uitgekozen. De kosten van het AMD systeem spreekt mij wel aan.
AMD desktop:
Intel desktop:
Vragenuurtje:
- Wat vinden jullie hiervan?
- Wat is het meest verstandig?
- Moet ik iets vervangen of toevoegen in mijn wenslijsten?
- Ik zocht eigenlijk de AMD Athlon II X4 860K Black Edition Boxed voor mijn wenslijst maar ik kon alleen de AMD Athlon X4 860K Boxed vinden. Zijn deze hetzelfde?
- De ssd en gpu zijn voor mij van onbekende merken, maar hadden wel goede reviews. Goede keuze of niet?
- Is de voeding voldoende voor een Radeon R9 270 of GeForce GTX 750 Ti?
- En de grote vraag; zal dit voldoende zijn voor de eisen die ik heb?
Alvast heel erg bedankt,
Met vriendelijke groet,
Marco
Ik ben nieuw hier en ben erg blij dat ik deze site heb gevonden. Heb al heel wat dingen zelf kunnen doen en uitzoeken, maar nu heb ik jullie hulp nodig. Ik hoop dat ik alle vragen zo goed mogelijk heb beantwoord. Alvast bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben sinds een jaar opnieuw CS gaan spelen en ben weer helemaal gehecht geworden. Ik game nu, via bootcamp, op mijn MacBook Pro mid 2009. Niet geheel ideaal dus... Ik ben eigenlijk alleen van plan om CS:GO te spelen. De eisen die ik heb is dat ik stabiel 100-150 fps kan draaien op low-mid instellingen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Gezien ik student ben is mijn budget wel beperkt. Zo'n €400-500 had ik in gedachten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb op dit moment geen desktop pc gezien ik alles met mijn mac doe. Dus ik heb alles nodig, behalve muis en toetsenbord. Vanaf volgende week heb ik ook een 144 Hz monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben al een tijdje bezig om iets uit te zoeken maar ik heb er voor m'n gevoel te weinig verstand van. Op diverse forums wordt wel aangeraden een intel cpu te nemen gezien cs:go meer een cpu dan een gpu game is. De intel cpu's zijn wel een stuk duurder dan die van AMD. Hier hoop ik dat jullie mij wat wijzer kunnen maken. Gezien ik in het begin alleen windows en cs:go moet kunnen draaien ben ik voor een 128gb ssd gegaan. Ik zal deze later uitbreiden met een 1-2 TB HDD voor opslag. Verder twijfel ik eigenlijk alleen over twee videokaarten. De Radeon R9 270 en de GeForce GTX 750 Ti. In mijn wenslijsten ben ik voor de GTX 750 Ti gegaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zoals ik hierboven al had vermeld wordt op diverse forums aangeraden om een intel cpu te nemen terwijl de AMD een stuk goedkoper is. Verder twijfel ik dus tussen de Radeon R9 270 en de GeForce GTX 750 Ti.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De computer MOET 100-150 fps bij low-mid instellingen (liever mid natuurlijk
Ga je overklokken?
Nee, dat was ik niet van plan. EDIT: Ik wil deze optie wel openhouden.
Dit zijn de twee systemen die ik zelf al had uitgekozen. De kosten van het AMD systeem spreekt mij wel aan.
AMD desktop:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon X4 860K Boxed | € 68,95 | € 68,95 |
| 1 | Gigabyte F2A88XM-HD3 | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Palit GeForce GTX 750 Ti StormX OC | € 135,47 | € 135,47 |
| 1 | Cooler Master Force 500 | € 31,- | € 31,- |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 66,95 | € 66,95 |
| 1 | Antec VP350P | € 30,95 | € 30,95 |
| 1 | Plextor PX-128M5M 128GB | € 56,49 | € 56,49 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 439,76 | |
Intel desktop:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 159,95 | € 159,95 |
| 1 | MSI B75MA-P45 | € 50,- | € 50,- |
| 1 | Palit GeForce GTX 750 Ti StormX OC | € 135,47 | € 135,47 |
| 1 | Zalman T2 Plus | € 21,50 | € 21,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 66,95 | € 66,95 |
| 1 | Antec VP350P | € 30,95 | € 30,95 |
| 1 | Plextor PX-128M5M 128GB | € 56,49 | € 56,49 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 521,31 | |
Vragenuurtje:
- Wat vinden jullie hiervan?
- Wat is het meest verstandig?
- Moet ik iets vervangen of toevoegen in mijn wenslijsten?
- Ik zocht eigenlijk de AMD Athlon II X4 860K Black Edition Boxed voor mijn wenslijst maar ik kon alleen de AMD Athlon X4 860K Boxed vinden. Zijn deze hetzelfde?
- De ssd en gpu zijn voor mij van onbekende merken, maar hadden wel goede reviews. Goede keuze of niet?
- Is de voeding voldoende voor een Radeon R9 270 of GeForce GTX 750 Ti?
- En de grote vraag; zal dit voldoende zijn voor de eisen die ik heb?
Alvast heel erg bedankt,
Met vriendelijke groet,
Marco