Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennemans360
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-09 14:42
Gegroet,

Thuis hebben wij tot nu toe altijd nog een adsl verbinding gehad die echt behoorlijk traag is geworden. Mij maakt het niet uit om een nacht te wachten eer dat er iets gedownload is. Maar vanaf iemand op het internet zit en ik kan niet meer fatsoenlijk online gamen is dit wel een probleem.

Nu we hebben dus nog steeds: vaste telefoon lijn + adsl via telefoon lijn + analoge tv.. Ja ik weet het. Dus we hebben al gebeld naar belgacom/proximus om te upgraden. We zouden dan onze vaste lijn laten vallen en in plaats daarvan voor een mobiel abbo te gaan. Ook zal er digitale tv erbij zitten en het internet comfort packet. Ze zouden ons een pakketje sturen met al het nodige erin.. Wat dat dan ook mag zijn.

Om het nu even over het internet te hebben natuurlijk zou het gaan om een onbeperkt 50 Mbps lijn waar wij dan op een vdsl² netwerk zouden worden aangesloten. Als ik een speedtest doe met de oude adsl configuratie nu bedraagt download snelheid: 4 Mbps ( rond de 450 kbp/s) en upload: 0.35 Mbps..

Ik gebruik zelf een linksys X3000 router dus vraag mij af hoe dat dan in zijn werk gaat van adsl naar vdsl²..? Ik had gelezen dat deze router dat protocol al niet ondersteunde maar dat je via de bbox dat je krijgt deze kan dienen als modem en dan gwn verder naar je router kan gaan. Dan zou het internet niet meer via de adsl aansluiting komen?

Alvast bedankt voor de uitleg!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
In dat pakketje wat ze jou sturen zal waarschijnlijk een nieuwe router/modem zitten die dat regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennemans360
Ja dat had ik ook ergens gelezen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennemans360
Nu ik er wel aan denk had ik wel gezegd dat we al een modem hadden. Is zo een vdsl² modem moeilijk te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Bennemans360 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:40:
Nu ik er wel aan denk had ik wel gezegd dat we al een modem hadden. Is zo een vdsl² modem moeilijk te vinden?
Het is gewoon VDSL2 hoor, niet VDSLkwadraat.

Anyway ja, VDSL-modems kun je gewoon los kopen. Maar ze gaan je waarschijnlijk toch sowieso er een sturen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Ik vraag me af wat voor snelheid die VDSL2-lijn gaat halen, bij een lijn die via ADSL2 10-15mbit haalt heeft upgraden naar VDSL2 vaak geen zin of maakt het zelfs trager. Of dit voor een 4mbit ADSL lijn ook geldt weet ik niet precies, maar het zou me verbazen als er met VDSL2 meer dan 15mbit gehaald gaat worden, denk ook dat het om een 'tot 50mbit' abonnement gaat

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennemans360
Ah dat is goed dat ze er dan waarschijnlijk één mee opsturen. En Hyperman ja we zullen zien. Als ze zeggen dat je dan in 2.5 minuut een film van 1 gb zou kunnen downloaden moeten ze zich daaraan houden en als die snelheid er niet is zal ik nog wel iets laten weten aan hen.

Ik had toch gelezen dat met VDSL2 je tot 55 Mbps kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
HyperMan schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:28:
Ik vraag me af wat voor snelheid die VDSL2-lijn gaat halen, bij een lijn die via ADSL2 10-15mbit haalt heeft upgraden naar VDSL2 vaak geen zin of maakt het zelfs trager. Of dit voor een 4mbit ADSL lijn ook geldt weet ik niet precies, maar het zou me verbazen als er met VDSL2 meer dan 15mbit gehaald gaat worden, denk ook dat het om een 'tot 50mbit' abonnement gaat
Dat ligt er natuurlijk helemaal aan of ze in België net als KPN werken met FttC ;)

Ik had eerder ook een ADSL2+-lijntje van 16 Mb/s.. En nu een 100 Mb/s VDSL2-lijn, omdat mijn koperlijntje niet meer helemaal doorloopt naar de wijkcentrale, maar nu na 83 (!) meter al termineert in de wijkkast :)

Bennemans360 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 13:14:
Ik had toch gelezen dat met VDSL2 je tot 55 Mbps kan halen?
Nog wel veel sneller, theoretisch, maar alles valt en staat natuurlijk wel met de afstand van de fysieke koperlijn.

Bekijk de volgende grafiekjes maar (waarheid zal ergens in 't midden liggen):

Afbeeldingslocatie: http://obrazki.elektroda.pl/2383906600_1357679547.jpg

Afbeeldingslocatie: https://nbnmyths.files.wordpress.com/2011/06/fttn-speed-graph.gif

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/81/VDSL2_Snelheid.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.valadissupport.nl/a006/a006_32.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

HyperMan schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:28:
Op mijn laaste VDSL-lijn was dat toch anders hoor. 16Mbps met ADSL2, iets van 36 met VDSL2.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper1989
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 10:48
Als proximus zegt dat vdsl2 mogelijk is dan is het zoiezo sneller dan wat je nu hebt... Het laagste profiel op vdsl2 is 9Mb het hoogste op vectoring momenteel 70Mb...

Indien het zonder technieker interventie gebeurd de omschakelijk krijg je gewoon modem/router (bbox3 + decoder v5) opgestuurd en een brief met actievatie datum. Op die activatie datum prikt een technieker je dan om van adsl naar vdsl...

Kijk anders hier al eens op http://www.proximus.be/en.../internet-speed-test.html Dit gaat wel over office pakketen maar je kan er perfect het profiel op afleiden waarop je zou komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennemans360
Dank je voor jullie posts, zoals Jasper1989 zei zal het gebeuren. Op de proximus site zeiden ze dat onze lijn naar de nieuwere technologie kan overgschakeld worden. Dus dan zal ik idd alles wel krijgen om deze nieuwe en (hopelijk) snellere technologie optimaal te kunnen gebruiken.

Ik zit alleen nog wel met een probleem dat mijn router ergens in de living zit terwijl mijn media station helemaal aan de andere kant in een hoek zit. Dit in een nieuwe veranda aanbouw. Dus het signaal moet langs/door buiten muren. Ik heb op de pc altijd 2 tot 3 van de 5 blokjes. En ik merk dat ik soms enorme lagspikes heb. Ik zal de plaatsing van de router dan nog eens bekijken als we gaan overschakelen. Misschien zijn er meerdere verbindings modelijkheden als er nog een modem komt tussen te liggen. Weten jullie alvast een alternatieve oplossing voor een betere verbindings sterkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1nas
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-08 16:47
En? Wat is je snelheid met de nieuwe VDSL2 modem geworden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bennemans360
Sorry voor het late antwoordt ;) Was eens aan het kijken naar mijn oude posts. Ik haal nu thuis 80 a 85 mbps binnen... :P Zeer snel dus. Ik zal in de toekomst bij mijn vriendin gaan wonen en daar zal ik het wel terug moeten doen met 30 mbps. Maar dat is zeker snel genoeg naar mijn zin. Als ik vroeger 4.5 mbps gewoon was.
S1nas schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 13:28:
En? Wat is je snelheid met de nieuwe VDSL2 modem geworden?
Pagina: 1