[Pricewatch] Bij laptops naar paneel- en keyboartype zoeken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:24

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Ik zou graag de volgende feature bij / toevoeging aan de zoekopties van de Pricewatch zien:

* Mogelijkheid tot het kiezen van het type scherm: IPS, TN, MVA, OLED, LED, enz.
Kijkhoeken zijn een belangrijkrijk onderdeel van je beeldschermgenot en hetzelfde geldt voor het soort scherm. Is het helder genoeg om altijd te kunnen lezen in donkere of juist heel heldere omgevingen? Zijn de kleuren "echt"? Enz. Nu moet ik van elke interessante laptop zelf nog uitvinden of het scherm wel IPS is of niet. Bij 1 of 2 mogelijke kandidaten is dat niet zo'n probleem. Maar als er bij de zoekresultaten 22 min of meer interessante laptops zitten, is het al wat meer werk.

* Mogelijkheid tot het kiezen van het type keyboard: Backlit, 1 kleur, multikleur, eventueel hoogte, enz. Voor sommige mensen is dit een punt waarop de keuze wel of niet gemaakt wordt. Het zou prettig zijn als je daarop kunt selecteren. Dit zou goed bij hetzelfde onderdeel kunnen passen als wel/geen numpad. Eventueel kan je alle keyboard opties onder 1 noemer laten vallen, dus ook de toetsindelingen.

Alvast bedankt voor het meedenken over deze zoekopties! :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:07

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Jorgen schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:10:
Ik zou graag de volgende feature bij / toevoeging aan de zoekopties van de Pricewatch zien:

* Mogelijkheid tot het kiezen van het type scherm: IPS, TN, MVA, OLED, LED, enz.
Kijkhoeken zijn een belangrijkrijk onderdeel van je beeldschermgenot en hetzelfde geldt voor het soort scherm. Is het helder genoeg om altijd te kunnen lezen in donkere of juist heel heldere omgevingen? Zijn de kleuren "echt"? Enz. Nu moet ik van elke interessante laptop zelf nog uitvinden of het scherm wel IPS is of niet. Bij 1 of 2 mogelijke kandidaten is dat niet zo'n probleem. Maar als er bij de zoekresultaten 22 min of meer interessante laptops zitten, is het al wat meer werk.
LCD type van het scherm is al een optie, maar nog niet op te filteren. Dit is niet zonder reden, want hoewel de specificatie al een tijdje bestaat, zijn er nog maar zo'n 25 laptops ingevuld. Het blijkt in de praktijk ontzettend moeilijk te zijn om dit te kunnen vinden. We houden dit in de gaten en kijken eens in de zoveel tijd of de situatie is verbeterd en of het filter aan kan. Tot die tijd staat het je vrij om deze spec te vermelden via ons meldpunt :)
* Mogelijkheid tot het kiezen van het type keyboard: Backlit, 1 kleur, multikleur, eventueel hoogte, enz. Voor sommige mensen is dit een punt waarop de keuze wel of niet gemaakt wordt. Het zou prettig zijn als je daarop kunt selecteren. Dit zou goed bij hetzelfde onderdeel kunnen passen als wel/geen numpad. Eventueel kan je alle keyboard opties onder 1 noemer laten vallen, dus ook de toetsindelingen.

Alvast bedankt voor het meedenken over deze zoekopties! :)
Backlit (onder de noemer "Verlicht toetsenbord" bij "Laptop Extra's") hebben we al, dus dat is makkelijk :) De kleuren vermelden zou een leuke kunnen zijn, maar zie ik de meerwaarde niet helemaal van. Bij toetsenborden hebben we dat ook niet en daar horen we ook nooit klachten over. De hoogte van de toetsen ben ik eerlijk gezegd nog nooit tegengekomen in specsheets en ook hier vraag ik het mij af of dit wel gemist wordt. En zal sowieso onbruikbaar zijn als filter als het (bijna) nergens is ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:24

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Dat begrijp ik helemaal. Hoe minder vaak het wordt genoemd in een specsheet, hoe minder nuttig om op te sorteren. De opties voor toetsenborden noemde ik dan ook, omdat deze in reviews van laptop nog al eens genoemd worden.

Voor wat betreft het soort paneel in een laptopscherm is het me inderdaad opgevallen dat dit vaak niet duidelijk is. Raar om te moeten merken dat fabrikanten dit gewoon niet noemen. Veel mensen selecteren namelijk wel gewoon hun laptop, monitor of TV daarop.

Als ik het zelf tegenkom, zal ik dat doorgeven.

Your Friendly Neighborhood Moderator