Marktplaats account per abuis geblokkeerd

Pagina: 1
Acties:
  • 13.383 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alka
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 12:15
Ingelogd bij Marktplaats, bezig advertentie te plaatsen, krijg ik plotseling een mededeling "uw account is geblokkeerd". Direct een mailtje naar Marktplaats met de mededeling dat ik van niets wist en de vraag waar al mijn advertenties waren gebleven. Onderwijl had ik een mail van Marktplaats gekregen met de bevestiging dat mijn account was geblokkeerd en mijn advertenties waren verwijderd zondere verdere extra tekst en uitleg. Op de maandag na de zaterdag kreeg ik reactie op mijn mail naar Marktplaats, mijn account was per abuis geblokkeerd, e.e.a. was weer opgeheven en in kon weer gebruik maken van mijn account. Mijn advertenties waren echter nog steeds weg. Op mijn vraag aan Marktplaats om deze weer terug te plaatsen werd gereageerd dat ze begrepen dat het erg vervelend was maar dat ze niets konden doen en ik zelf weer nieuwe advertenties moest plaatsen. Ondanks mijn ongeloof wat ik uitsprak in een aantal mails naar Marktplaats dat een grote organisatie toch wel een back-up had van zijn database blijft men volharden in het feit dat ze niets voor mij kunnen doen. Ik ben nu advertentieteksten met maten/typenummers/prijzen enz. kwijt. Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:24

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Krijg je geen kopie van geplaatste advertenties in je inbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

google cache?
Probeer eens exact op je omschrijving te googlen

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-07 23:27
Zoeken in Googles cache:

http://webapps.stackexcha...-web-cache-to-view-a-page

Vergeet ook niet de tip op die site over 'The Wayback Machine' te gebruiken. Als je trouwens gebruik hebt gemaakt van de Chrome browser is de kans groot dat je pagina ook nog in de Chrome cache staat, google even op iets als 'view chrome cache'.

Succes ermee!

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Google-cache mits ze er al een poosje stonden?

/spuit11

[ Voor 9% gewijzigd door naitsoezn op 23-01-2015 10:32 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:44
Tip voor de volgende keer: sla ergens de advertentietekst en foto's op. Dan kun je ze eenvoudig opnieuw plaatsen. Ook handig als een advertentie verloopt en je spul nog niet verkocht is.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alka
Tot nu toe hartelijk dank voor de adviezen/tips,helaas (nog) geen succes. Ik krijg geen kopie van een geplaatst advertentie, ik gebruik Safari en niet Google Chroome, bij zoeken m.b.v. de koptekst wordt je verwezen naar Marktplaats en die geeft aan dat de advertentie er niet meer is, een gedeelte van de advertentietekst heb ik nog wel, alle foto's heb ik nog maar de tekst enz. van de laatste advertenties is weg, the wayback machine zal ik nog onderzoeken. Marktplaats moet toch een back up van zijn database hebben? Kan het echt niet of ontbreekt de wil om er tijd en energie in te steken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Tja ze gaan denk ik simpelweg niet voor één klacht een hele backup doorzoeken. Dat kost hen meer aan loonuren dan dat jij als 'klant' oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-07 22:32

_Arthur

blub

alka schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:32:
Marktplaats moet toch een back up van zijn database hebben?
Tuurlijk wel; maar die gaan ze niet effe doorzoeken / terugzetten omdat jij een paar advertentietjes mist. Die backup is alleen voor als echt alles in de soep loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coyote1980
@alka: hoeveel ben jij bereid extra te betalen om een medewerker bij marktplaats die 100 euro per uur kost:
- de backup waarin jouw advertentie zit te laten pakken
- deze backup op een vrije server te plaatsen (waarvoor extra hardware aangeschaft / beschikbaar moet zijn)
- op zoek te gaan naar jouw advertentie(s)
- jou de tekst van de advertentie aan te leveren

Ik denk dat je idee dat Marktplaats jouw verloren advertentietekst gaat opzoeken ietwat naïef is, ook al hebben zij de advertentie per ongeluk verwijderd. Niet bot bedoeld, maar als de inhoud belangrijk voor je was dan had je zelf een backup moeten bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07 17:08

Rubman

Retarded or just overjoyed!

De back-up gaat Marktplaats niet voor je terugzetten, dat is zeker. Kost gewoon teveel om het te doorzoeken voor 1 persoon.
Wat echter wel slordig is, is dat MP zelf de verkoper blokkeert erachter komt dat dit per ongeluk is geweest en vervolgens niets alles kunnen herstellen. Dit zou beter moeten kunnen. Het gaat nu misschien om een paar advertenties, maar stel nu dat de volgende waarbij dit gebeurt een 10-tal advertenties heeft geplaatst.
Dan mag je dus opnieuw tijd en moeite (dus geld) steken in het plaatsen van advertenties terwijl MP iets verkeerds heeft gedaan.

Hoe zit het vervolgens met advertenties waarvoor je betaald hebt, om of je advertentie omhoog te plaatsen, of vanwege een auto plaatsing, ik noem maar even een dwarsstraat. Zegt MP dan ook gewoon ja sorry hoor foutje en zoek het uit?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alka
Bedankt voor je commentaar Rubman, ongeveer 2 jaar geleden was is ook advertenties kwijt door tot op heden onbekende oorzaak, toen heeft een medewerker aan de hand van advertentienummers een groot gedeelte van de advertentieteksten terug gehaald. Ik kreeg ze in een Word bestand en kon ze vervolgens zelf weer terugzetten. Ging het maar om een paar advertenties, het gaat om tientallen advertenties. Volgens mij kan het wel maar ontbreekt de wil bij Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alka
Sorry voor de anderen die een reactie hadden gegeven, ik had een melding dat Rubman had gereageerd. Maar bij deze.
- Haribo112 en Arthur, Ik heb hier niet om gevraagd. Marktplaats maakt een fout. In plaats van direct de advertenties te verwijderen kunnen ze die ook eerst een bepaalde tijd op hold zetten. Ze mogen best een inspanning doen om een fout goed te maken
- coyote 1980, zie bovenstaand en gelukkig had ik ook een gedeelte als back up maar de laatste advertenties helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
Als de advertenties niet echt weg zijn, maar gewoon gemarkeerd als "verwijderd" en daarom dus ook niet getoond worden, dan zou op basis van de advertentienummers de tekst prima teruggehaald moeten worden.

Bij nader inzien vermoed ik dan ook dat de advertenties niet weg zijn, maar in een aparte backuptabel of backupdatabase beland zijn. Hierdoor zullen ze ook meteen toegankelijk moeten zijn. Wat dat betreft herzie ik mijn mening en zou het inderdaad relatief eenvoudig moeten zijn voor MP om haar fout te herstellen en jou in elk geval de tekst van de verwijderde advertenties door te mailen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-07 22:32

_Arthur

blub

Als je zoveel belangrijke advertenties plaatst, zonder zelf de teksten nog te hebben, raad ik je aan om een advertentie tool te gaan gebruiken.

Dit zou daar een voorbeeld van kunnen zijn: http://www.marktplaatstabel.nl/

(Heb geen belangen bij de betreffende site).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-07 17:02
Dit gebeurt schijnbaar heel vaak de laatste tijd. Je mag maar vanaf één IP-adres advertenties plaatsen, anders gaat je account op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 652121

Was ook een keer bij mij het geval ik kan je aanraden om even contact op te nemen met Marktplaats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:57

sjaool

Every life should have 9 cats

^Lees de hele thread even door voor je reageert. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alka
Marloregs, Ik heb al diverse malen contact gehad met Marktplaats maar ze blijven volhouden dat ze niets kunnen doen. Heb jij nog een andere manier dan via mail? Nog tips om ze het vuur na aan de schenen te kunnen leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:39
Adverteerders als jij brengen geen geld binnen, dus het interesseert ze waarschijnlijk geen ene reet.
Kost hen alleen maar moeite dus dan laten ze je het zelf doen, waar wilde je anders heengaan met je advertenties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:18
Tja, marktplaats is ook geen dataopslag. Sla je gegevens op je eigen harde schijf op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:32
Is het zo moeilijk om een advertentietekst opnieuw te typen? Lijkt mij minder werk dan al dit gezoek naar back-ups en geprobeer die te tevoorschijn te krijgen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Waren het gratis of betaalde advertenties ?
In de gebruiksvoorwaarden staat duidelijk dat Marktplaats.nl geen enkele garantie geeft.
9. Vrijwaring dienst Advertenties en beperking aansprakelijkheid Marktplaats

9.1. Iedere Gebruiker vrijwaart Marktplaats voor aanspraken van derden met betrekking tot schade geleden door;

(i) het aangaan van een overeenkomst op basis van een Advertentie,
(ii) het gebruik van via de Website gekochte producten; en
iii) het gebruik van via de Website aangeboden diensten.
Met die voorwaarden ben je impliciet akkoord gegaan door een account aan te maken.
"If you're not paying for it, you're not the customer, you are the product being sold"

[ Voor 55% gewijzigd door Henk007 op 24-01-2015 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

alka schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 17:09:
Marloregs, Ik heb al diverse malen contact gehad met Marktplaats maar ze blijven volhouden dat ze niets kunnen doen. Heb jij nog een andere manier dan via mail? Nog tips om ze het vuur na aan de schenen te kunnen leggen?
Als ze niet in de Google cache staan, Marktplaats je niet kan/wil hebben en je zelf geen backup hebt, dan kun je je energie beter besteden aan het opnieuw aanmaken van je advertenties. Door blijven klagen gaat je niet helpen, en de techniek ook niet.

Je kunt nog even in je eigen browsercache kijken, maar wijze les voor volgende keer: zelf zorgen voor backup, als je van anderen afhankelijk bent van anderen, dan heb je te vaak pech.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:17
Oud topic maar ik kreeg vandaag ook de melding dat ik geblokkeerd ben op marktplaats. Ze hebben iedereen waar ik contact mee had ook gemaild dat ik een oplichter ben. Nu sta ik dus onder mijn volledige naam en woonplaats bekend als een oplichter. Heb ze al gemaild om te vragen hoe ze hierbij komen maar daar nog geen reactie op gehad.

Kan ik hier iets tegen doen? Dit valt volgens mii toch gewoon onder smaad of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Probeer zoveel mogelijk bewijs vast te leggen, documenteer al je schade, en ga met een advocaat praten. Google ook regelmatig op je naam om te kijken of je ergens wordt besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Net van marktplaats een mail terug dat ze niet inhoudelijk kunnen gaan op waarom ik nou ben geblokkeerd en ze maken duidelijk dat ze de blokkering niet "kunnen" opheffen.

Heb nu een klacht ingediend bij de politie (laster ipv smaad aangezien ik geen oplichter ben) en nogmaals marktplaats gemaild met vraag om opheldering en rectificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:21
Heel vaak gaat het om een gebruikt IP-adres. bv als je via jouw telefoon op 3g/4g internet gebruik je aan de kant van jouw provider een NAT constructie waardoor meerdere personen tegelijk het zelfde externe IP adres gebruiken. Zit daar toevallig een oplichter bij die gelijk, eerder of later een zelfde IP-adres gebruikt kun je bij MP als oplichter gemarkeerd worden.

uiteindelijk weinig aan te doen, behalve een nieuw account maken en opnieuw beginnen. of blijven aandringen en net als de ts voorelkaar krijgen dat jouw account weer geactiveerd wordt en alle advertenties opnieuw schrijven..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Direct een advocaat bellen die bekend is met deze materie.
politie hoef je niet te bellen daar heb je toch niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-07 15:38
nachtnet schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 22:14:
uiteindelijk weinig aan te doen, behalve een nieuw account maken en opnieuw beginnen. of blijven aandringen en net als de ts voorelkaar krijgen dat jouw account weer geactiveerd wordt en alle advertenties opnieuw schrijven..
Daar gaat het hem in dit geval dus niet om. Hier gaat het om het feit dat omgeroepen is dat hij een oplichter is met vermelding van zijn naw-gegevens. Een nieuw account aan moeten maken, lijkt wel het minste probleem te zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Hyp Hyper op 01-06-2016 19:52 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403357

Ik zou Marktplaats in ieder geval mailen met een ultimatum, dat zet er een beetje druk achter. Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt hen mailen. Ik vraag me af of marktplaats realiseert wat jou langetermijn schade kan zijn als je met NAW gegevens als oplichter op het publieke web terecht komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warcow
Ze hebben mijn account uiteindelijk weer gedeblocked. Een rectificatie via mail hebben ze geloof ik niet gegeven. (Blijft dus een beetje zuur)

Er was een persoon die dacht dat ik een oplichter kon zijn omdat ik iets aanbood waarmee hij door een andere adverteerder was opgelicht (:P). Lijkt erop dat marktplaats je account dus al blocked bij een enkele (ongegronde) klacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-07 09:25
warcow schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 07:06:
Ze hebben mijn account uiteindelijk weer gedeblocked. Een rectificatie via mail hebben ze geloof ik niet gegeven. (Blijft dus een beetje zuur)

Er was een persoon die dacht dat ik een oplichter kon zijnomdat ik iets aanbood waarmee hij door een andere adverteerder was opgelichtt (:P). Lijkt erop dat marktplaats je account dus al blocked bij een enkele (ongegronde) klacht.
Tja, moet je maar geen PS4 of iPhone aanbieden op MP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Doom collector's editie voor ps4. Ophalen was ook mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Ga je verder nog actie ondernemen aangaande het naw-gegevens gedeelte van dit gebeuren? Lijkt me toch niet prettig wanneer je gegevens zo op straat liggen als oplichter.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 21:13

JT

VETAK y0

Blij dat ik op MP geen correcte NAW gegevens heb ingevuld :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaarten
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-07 15:08
Voor mensen die nog een oude advertentie terug willen zoeken ga eens naar:
https://web.archive.org/web/*/marktplaats.nl
Volgens mij kun je daar alle oude pagina's van marktplaats gewoon terug vinden.

Het handigste is als je de site weet van je advertentie. Dus de volledige link en die invullen in het zoek venster van de web archive.

[ Voor 25% gewijzigd door MasterMaarten op 08-06-2016 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
LankHoar schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 12:05:
Ga je verder nog actie ondernemen aangaande het naw-gegevens gedeelte van dit gebeuren? Lijkt me toch niet prettig wanneer je gegevens zo op straat liggen als oplichter.
Krijg vanuit marktplaats geen gehoor dus dan gaat het mij al snel veel tijd (en mogelijk geld) kosten om er wat van te maken. :/ Gezien ik het momenteel al genoeg druk heb met verschillende zaken laat ik het er maar bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

warcow schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 18:03:
[...]

Krijg vanuit marktplaats geen gehoor dus dan gaat het mij al snel veel tijd (en mogelijk geld) kosten om er wat van te maken. :/ Gezien ik het momenteel al genoeg druk heb met verschillende zaken laat ik het er maar bij.
Geef het uit handen aan een advocaat of rechtsbijstandsverzekering. Laat die het werk voor je doen: MP zal MOETEN rectificeren, en ik denk dat een schadevergoeding jouw kant op er ook wel in zit.
Liever nu wat extra tijd en kosten er in steken, dan over een aantal maanden geconfronteerd te worden met een valse beschuldiging op basis van het gepruts van MP!

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
warcow schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 07:06:

Er was een persoon die dacht dat ik een oplichter kon zijn omdat ik iets aanbood waarmee hij door een andere adverteerder was opgelicht (:P). Lijkt erop dat marktplaats je account dus al blocked bij een enkele (ongegronde) klacht.
Doen ze heel snel. Ik had goed contact met een koper welke een Wii spel van mij gekocht had. Ik heb het spel opgestuurd en onderweg is het gestolen door PostNL. De koper heeft mij mailtjes gestuurd na een paar dagen dat het spel er nog niet was, maar ik zat toen in het buitenland waardoor ik niet meteen kon antwoorden.
Na 1 dag heeft hij aangifte gedaan bij Marktplaats welke meteen mijn account blokkeerde.
De dag erna is het wel gelukt contact op te nemen en heeft hij de aangifte ingetrokken. Een paar dagen later kwam de opengescheurde noppenfolie envelop ook bij hem binnen met een "sorry" briefje...

Echter is mijn Marktplaats account daarna nog 3 keer gemarkeerd als oplichter zonder dat daar een reden voor was. "Excuses hij is in een oplichtersfilter terecht gekomen"... 8)7 8)7
Dus ik hoop dat dit bij jou niet zal gebeuren. Al je adds worden dan verwijderd en die laster mailtjes weer rondgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massimiliano
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 31-07-2024

Massimiliano

Gewoon, omdat het kan!

*knip*. Spam.

[ Voor 97% gewijzigd door F_J_K op 21-10-2017 12:21 ]

Massimiliano

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Gezien de ongerelateerde kick met spam én dat het probleem van TS toch is opgelost, gaat hier een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.