Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennemans360
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:42
Gegroet,

Thuis hebben wij tot nu toe altijd nog een adsl verbinding gehad die echt behoorlijk traag is geworden. Mij maakt het niet uit om een nacht te wachten eer dat er iets gedownload is. Maar vanaf iemand op het internet zit en ik kan niet meer fatsoenlijk online gamen is dit wel een probleem.

Nu we hebben dus nog steeds: vaste telefoon lijn + adsl via telefoon lijn + analoge tv.. Ja ik weet het. Dus we hebben al gebeld naar belgacom/proximus om te upgraden. We zouden dan onze vaste lijn laten vallen en in plaats daarvan voor een mobiel abbo te gaan. Ook zal er digitale tv erbij zitten en het internet comfort packet. Ze zouden ons een pakketje sturen met al het nodige erin.. Wat dat dan ook mag zijn.

Om het nu even over het internet te hebben natuurlijk zou het gaan om een onbeperkt 50 Mbps lijn waar wij dan op een vdsl² netwerk zouden worden aangesloten. Als ik een speedtest doe met de oude adsl configuratie nu bedraagt download snelheid: 4 Mbps ( rond de 450 kbp/s) en upload: 0.35 Mbps..

Ik gebruik zelf een linksys X3000 router dus vraag mij af hoe dat dan in zijn werk gaat van adsl naar vdsl²..? Ik had gelezen dat deze router dat protocol al niet ondersteunde maar dat je via de bbox dat je krijgt deze kan dienen als modem en dan gwn verder naar je router kan gaan. Dan zou het internet niet meer via de adsl aansluiting komen?

Alvast bedankt voor de uitleg!!

[ Voor 5% gewijzigd door Bennemans360 op 23-01-2015 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 10:14

WeirdEye

Eindbaas

Je geeft aan analoge TV te hebben, is kabel internet dan geen optie?

Als je nu 4Mbps ADSL hebt vraag ik mij af hoe ver je van de wijkcentrale zit.
VDSL boven de 1KM van de wijkcentrale heeft weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennemans360
Wat bedoel je met kabel internet?

Ja ik kan eigenlijk niet vinden wat de snelheid zou moeten zijn van dit abbonement. Dit hebben wij echt al wel heel lang en zou vroeger dan internet overal maxi zijn genoemd. Maar dit bestaat nu niet meer dus kan ik precies ook niet vinden welke snelheid ik normaal zou moeten krijgen.

Ik woon nu niet in the middle of nowhere dus dit zal wel niet ver weg liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennemans360
Want ik dacht het tot de wijkkast fibernet is? En dan via vdsl tot bij je thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je maakt je teveel zorgen, in het pakket van proximus zitten 2 toestellen:
1. de bbox2 (of hopelijk 3): dit is de modem + router van proximus. Je bestaande adsl-lijntje (het klassieke koperpaartje) wordt daarop aangesloten. Soms is het nodig dat een technieker van proximus langskomt om bij je thuis iets aan te passen in het kastje van proximus, of op straat. Dus je haalt dat toestel gewoon uit de doos, en sluit dat aan in de plaats van je huidige router.
2. de decoder voor je tv, das een toestel dat je via utp kabel verbindt met de bbox (er zijn op de bbox 2 aansluitingen voor tv's en 2 voor internet, je kan dit eventueel veranderen in de settings van de bbox). Die decoder verbindt je dan met hdmi (of nog scart) aan je tv

Dus eigenlijk echt niet veel werk.
Opmerking: die bbox'en zijn geen fantastisch goeie routers, je kan er een eigen router achterzetten als je dat zelf wenst. Maar voor normaal gebruik voldoet die bbox wel.

Hopelijk is het hiermee wat duidelijker ;)

opmerking 2: onbeperkt is niet volledig onbeperkt, je krijgt 500GB, als je daarover gaat wordt je verbinding toegeknepen (je krijgt wel waarschuwingsmail) en moet je inloggen op myproximus en je kan je een extra 500GB aanvragen. Beetje triestig systeem, maar 500 GB is wel redelijk veel om te verbruiken ;)