[w8.1] Onedrive voor ander account

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoebe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-10 11:38
Hoi,

Het zal vast al gevraagd zijn, heb het niet zomaar kunnen vinden.
Mijn man en ik gebruiken nu Windows 7 maar zijn overgegaan op windows 8.1. We gebruiken onedrive (betaald) en daar staan al onze documenten, foto's en filmpjes etc op. Dit is een losstaand account, niet gekoppeld aan het (hotmail) emailadres dat mijn man of ik dagelijks gebruiken (we hebben allebei een apart emailadres).

Nu op Windows 8.1 willen we dat ook weer samen gebruiken, maar ik log in met mijn emailadres en krijg automatisch de onedrive dat aan mijn email is gekoppeld en niet degene die aan ons onedrive account is gekoppeld.

Is er een manier om in Windows 8.1 het onedrive account te gebruiken ipv degene die aan mijn email is gekoppeld? Of, anders, dat mijn man en ik hetzelfde onedrive account kunnen gebruiken en dus beide bij onze bestanden kunnen?

Alvast hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:32

TheVMaster

Moderator WOS
Grappig issue....maar je weet dat je bijvoorbeeld ook gewoon onderling mappen kunt delen? Zo doe ik dat ook met mijn vrouw. Beide hebben we een eigen OneDrive, die is gekoppeld aan ons eigen Microsoft Account (dat is gewoon het mailaccount waar wedagelijks mee mail en is geen Hotmail account). Wij hebben overigens ook allebei gewoon een eigen mailadres.

Ik heb binnen mijn OneDrive (daar is ruimte zat) een map gedeeld met mijn vrouw waar we allebei documenten/bestanden in kunnen opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoebe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-10 11:38
Van oorsprong was onze onedrive zakelijk, daarom is hij ook op een ander account afgesloten. We betalen er maandelijks ook voor (we hebben 100GB). Nu is het niet meer zakelijk maar gebruiken we het puur privé.

Als ik dit overzet op mijn account en ik deel alles met mijn man. Kan hij dan ook gewoon uploaden ook al overschrijdt hij dan de 15GB (of wat het max dan nu ook is voor gratis onedrive). Of moet hij dan ook een betaald account afsluiten en betalen we dan dus dubbel?

(Ik kan ook Microsoft hierover vragen, maar ik denk dat dit sneller is :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 21:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je kan binnen Windows 8.1 met meerdere Onedrive apps werken, de 'Onedrive' die binnen Win8.1 zelf zit (die je bv ziet vanuit je foto album) is altijd de Onedrive van je MS account van Win8.1.

Volgens mij is de Sync tool (om een 'netwerkschijf' in Deze Computer) wel in staat om een andere Onedriv-account te gebruiken, ook de desktop client van Onedrive zou dit moeten kunnen.

Voor de Synctool (die in je taskbar) moet je naar settings gaan en dan 'ontkoppel' of dergelijke kiezen . Programma opnieuw opstarten en kan je vrij met elk account inloggen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:32

TheVMaster

Moderator WOS
Phoebe schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 15:02:
Van oorsprong was onze onedrive zakelijk, daarom is hij ook op een ander account afgesloten. We betalen er maandelijks ook voor (we hebben 100GB). Nu is het niet meer zakelijk maar gebruiken we het puur privé.

Als ik dit overzet op mijn account en ik deel alles met mijn man. Kan hij dan ook gewoon uploaden ook al overschrijdt hij dan de 15GB (of wat het max dan nu ook is voor gratis onedrive). Of moet hij dan ook een betaald account afsluiten en betalen we dan dus dubbel?

(Ik kan ook Microsoft hierover vragen, maar ik denk dat dit sneller is :))
Als je eigen account zeg maar 100GB is, dan gelden natuurlijk die limieten. Dus als hij bestanden in jouw gedeelde map zet...dan mag dat de 15GB overschrijden...
SinergyX schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 15:07:
Je kan binnen Windows 8.1 met meerdere Onedrive apps werken, de 'Onedrive' die binnen Win8.1 zelf zit (die je bv ziet vanuit je foto album) is altijd de Onedrive van je MS account van Win8.1.

Volgens mij is de Sync tool (om een 'netwerkschijf' in Deze Computer) wel in staat om een andere Onedriv-account te gebruiken, ook de desktop client van Onedrive zou dit moeten kunnen.

Voor de Synctool (die in je taskbar) moet je naar settings gaan en dan 'ontkoppel' of dergelijke kiezen . Programma opnieuw opstarten en kan je vrij met elk account inloggen.
Handig, die kende ik nog niet. Is dit wel een 'supported' oplossing dan? Eh...ik heb overigens geen ontkoppel optie....voor zover ik het weet werkt deze in Windows 8.1 (helemaal bijgwerkt met updates) redelijk geintegreerd met de App :)

[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 23-01-2015 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 21:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik weet niet 100% of dit nog in 8.1 werkt, ik heb dit namelijk in 8.0 wel kunnen instellen bij de laptop van mijn vader (die een ander emailadres nam, maar z'n oude Onedrive wilde houden - inmiddels draait alles op z'n nieuwe email).

Ik zal dit nog even nakijken hoe dit nu werkt in 8.1, mogelijk dat het met 8.1 dus volledig is vastgemaakt aan je MS/Windows account.

Edit, vind zojuist dat dit wel in Skydrive tijd kon, misschien al langer geleden dus.
http://superuser.com/ques...-accounts-on-one-computer

Maar zie daar ook een andere oplossing:
You'll have to log in as the user that is associated with the SkyDrive account that you would like to share with your primary user. Right click in the SkyDrive folder and select Properties, then go to the Sharing tab. Select Share and select your primary user account in the dropdown list and click Add. Then click Share, then Apply, then Close.

After doing this you will want to right click on the SkyDrive folder and select Make Available Offline.

Then log back into your primary Windows account. Open File Explorer, and you will find the secondary user account under Homegroup and you will find SkyDrive, which you can drag over to favorites for quick access.

[ Voor 59% gewijzigd door SinergyX op 23-01-2015 17:33 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1