Hallo Tweakers,
Mijn oude gamepc van 7 jaar oud is aan vervanging toe, eigenlijk vanwege cpu bottleneck met een Intel Duo E6850. Ik speel veel games en veel verschillende soorten games, en een stabiele en degelijke framerate zou wel weer eens prettig zijn. Een dikke portemonnee heb ik niet.
Mijn vorige pc heb ik zelf inelkaar gezet en wil dat bij deze ook weer doen. Toen had ik ook een BBG van tweakers als basis genomen en dat heb ik dit keer weer gedaan. Dit maal op basis van het budgetgamesysteem van de BBG van Januari.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Nieuwe GamePC voor dagelijks gebruik.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Absolute maximum prijs is 950 euro inclusief verzendkosten. Wil het zelf inelkaar zetten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik wil mijn oude monitor overnemen (24" Native 1980*1080 ProLite E2409HDS) en mijn speakersetje.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb al een lijstje gemaakt hieronder. Daar zit alles in wat ik denk nodig te hebben.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik vind geluidproductie wel erg belangrijk, maar goede gameprestaties blijven ook belangrijk.
Een ssd voor het besturingssysteem wil ik sowieso erin houden.
Een kast die makkelijk schoon te maken is zou prettig zijn, maar niet absolute noodzaak.
Ga je overklokken?
Nee, liever niet tenzij het minimale moeite kost.
Zijn er nog plekken waar ik evt op kan bezuinigen?
Zijn Moederbord en computerkast beste opties rond die prijs/kwaliteit?
Past het allemaal fysiek in de kast?
Presteert deze kaart beter kwa prestaties en geluid dan een R9 280 ?
Alvast bedankt voor advies.
Mijn oude gamepc van 7 jaar oud is aan vervanging toe, eigenlijk vanwege cpu bottleneck met een Intel Duo E6850. Ik speel veel games en veel verschillende soorten games, en een stabiele en degelijke framerate zou wel weer eens prettig zijn. Een dikke portemonnee heb ik niet.
Mijn vorige pc heb ik zelf inelkaar gezet en wil dat bij deze ook weer doen. Toen had ik ook een BBG van tweakers als basis genomen en dat heb ik dit keer weer gedaan. Dit maal op basis van het budgetgamesysteem van de BBG van Januari.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Nieuwe GamePC voor dagelijks gebruik.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Absolute maximum prijs is 950 euro inclusief verzendkosten. Wil het zelf inelkaar zetten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik wil mijn oude monitor overnemen (24" Native 1980*1080 ProLite E2409HDS) en mijn speakersetje.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb al een lijstje gemaakt hieronder. Daar zit alles in wat ik denk nodig te hebben.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik vind geluidproductie wel erg belangrijk, maar goede gameprestaties blijven ook belangrijk.
Een ssd voor het besturingssysteem wil ik sowieso erin houden.
Een kast die makkelijk schoon te maken is zou prettig zijn, maar niet absolute noodzaak.
Ga je overklokken?
Nee, liever niet tenzij het minimale moeite kost.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 173,- | € 173,- |
| 1 | Asus B85M-G (C2) | € 68,99 | € 68,99 |
| 1 | MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G | € 225,95 | € 225,95 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 51,95 | € 51,95 |
| 1 | BitFenix Neos Zwart/Zwart | € 32,95 | € 32,95 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 89,95 | € 89,95 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 24,95 | € 24,95 |
| 1 | Scythe Slip Stream 1200rpm, 120mm | € 5,95 | € 5,95 |
| 1 | Sharkoon Skiller Pro | € 29,- | € 29,- |
| 1 | Sharkoon FireGlider | € 22,- | € 22,- |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | Seasonic S12G 450W | € 66,50 | € 66,50 |
| 1 | Crucial MX100 128GB | € 61,01 | € 61,01 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 917,15 | |
Zijn er nog plekken waar ik evt op kan bezuinigen?
Zijn Moederbord en computerkast beste opties rond die prijs/kwaliteit?
Past het allemaal fysiek in de kast?
Presteert deze kaart beter kwa prestaties en geluid dan een R9 280 ?
Alvast bedankt voor advies.