HTPC (blueray 4k 3D)

Pagina: 1
Acties:

• TerrorDanny94
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-07-2022
Goedenavond allemaal,
Afgelopen keer (zo 3 weken geleden) zelf een pc inelkaar geschroefd. Nu wil mij oom graag een HTPC. Maar ik zei dat ik wel wat beters weet dan kant en klaaren. Hij wil zelf alleen haar scherp films kijken + youtube

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Film kijken blueray 4k en voor de toekomst misschien nog is 3D en Youtube
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Zo rond 300 - 460
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model hellemaal nix

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Standaard dingen later nog een hdd erbij nu word alle films van andere pc ge streamt
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden. Niet echt moet wel 4k en 3d ondersteunen

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen. Zo stil mogelijk dus geen stock cpu koeler

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Niet nodig
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-5600K Black Edition€ 78,-€ 78,-
1Gigabyte F2A88XM-D3H€ 57,95€ 57,95
1Silverstone Milo ML04€ 71,95€ 71,95
1Scythe Shuriken Rev. B€ 23,29€ 23,29
1G.Skill RipjawsX F3-17000CL11D-8GBXL€ 72,-€ 72,-
1Asus BC-12D2HT Retail Zwart€ 58,86€ 58,86
1be quiet! System Power 7 300W€ 30,95€ 30,95
1Kingston SSDNow V300 60GB€ 39,04€ 39,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 432,04

Is de cpu en de ram misschien beetje overkill?

Voor even duidelijkheid dit is alleen om films te kijken in 4k en 3D

60gb ssd alleen voor os
Ik weet overigens niet welke os hier voor goed is linux misschien?

En misschien nog een afstand bediening? Ik weet niet of dat mogelijk is

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-03 04:04

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Als 4K een eis is zou ik zeker iets met h.256 ondersteuning halen, weet zo even niet of de IGP in die APU dat heeft.

Verder is dat geen jofele SSD, liever gewoon een Crucial MX100 of M550.

XBMC is wel erg interessant denk ik.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

• matk89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-03 21:37
Wat is precies je plan? Je wil 4K 3D blu rays kijken, of wil je 4K + 3D filmpjes kijken en daarnaast ook blu rays?

Op dit moment bestaan er namelijk nog geen 4K blu rays en het is de vraag of bestaande blu ray spelers deze gaan ondersteunen. (Wellicht wel, weet ik zo even niet) De standaard is wel een paar maand terug gedefinieerd, dus wellicht dat daar al het een en ander over te vinden is op internet. (Google is je vriend)

Verder: om blu rays af te kunnen spelen op je PC heb je speciale software nodig, XBMC (heet tegenwoordig Kodi) ondersteunt het iig niet naar mijn weten. Probleem zit hem met name in de rechten, je bent sowieso gebonden aan Windows.

Maar vooral: Waarom een HTPC voor enkel blu rays kijken + Youtube?
Gezien hij een 4K TV heeft (waarom anders 4K eis) zal daar ongetwijfeld al een youtube app op zitten, kan hij die niet gewoon gebruiken? Dan zou ik voor het blu ray deel gewoon een losstaande blu ray speler kopen. Goedkoper, gebruiksvriendelijker.. Daarnaast eventueel nog een Chromecast voor het streamen vanaf de mobiel, tablet of laptop en je oom heeft alles wat hij wensen kan.

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-03 13:28

Temujin

Zegt ook wel eens iets

.ScorpionSquad schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 23:43:
Verder is dat geen jofele SSD, liever gewoon een Crucial MX100 of M550.
Niks mis met de Kingston SSD

Heb er 2 draaien. Mijn hoofdsysteem heeft de 240GB variant die ondertussen bijna 2 jaar oud is. Nooit problemen ondervonden.

De 2e is exact dezelfde 60GB variant die een halfjaartje in mijn server zit ondertussen..

Echter moet ik wel bekennen dat als ik op dit moment een nieuwe SSD zou kopen dat ik voor de crucial MX100 zou gaan.

De huidige SSD is dus niks mis mee ;) maar ook niet percee de beste koop

• TerrorDanny94
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-07-2022
matk89 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 10:50:
Wat is precies je plan? Je wil 4K 3D blu rays kijken, of wil je 4K + 3D filmpjes kijken en daarnaast ook blu rays?

Op dit moment bestaan er namelijk nog geen 4K blu rays en het is de vraag of bestaande blu ray spelers deze gaan ondersteunen. (Wellicht wel, weet ik zo even niet) De standaard is wel een paar maand terug gedefinieerd, dus wellicht dat daar al het een en ander over te vinden is op internet. (Google is je vriend)

Verder: om blu rays af te kunnen spelen op je PC heb je speciale software nodig, XBMC (heet tegenwoordig Kodi) ondersteunt het iig niet naar mijn weten. Probleem zit hem met name in de rechten, je bent sowieso gebonden aan Windows.

Maar vooral: Waarom een HTPC voor enkel blu rays kijken + Youtube?
Gezien hij een 4K TV heeft (waarom anders 4K eis) zal daar ongetwijfeld al een youtube app op zitten, kan hij die niet gewoon gebruiken? Dan zou ik voor het blu ray deel gewoon een losstaande blu ray speler kopen. Goedkoper, gebruiksvriendelijker.. Daarnaast eventueel nog een Chromecast voor het streamen vanaf de mobiel, tablet of laptop en je oom heeft alles wat hij wensen kan.
Ja dat zei ik ook.. Heb zelf chromecast liet ik aan hem zien.. Maar hij wil graag films afspelen... Er zit een blueray speler in de ps3.. Dus ja overbodig is het wel een beetje. Is het misschien slimmer om te wachten tot blueray speelers met 4k + 3D uit komen en moederborden met hdmi 2.0 en apu's die de rekenkracht beter aan kunnen. Zo dat je 4k/3D films op 60fps kan kijken? Hij wil nu trouwens alleen zijn films op zijn pc van zolder streamen naar de huiskamer. Dus het gaat nu alleen om hd en blueray films.

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-03 04:04

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Die kingston SSD heeft nadat de reviews hebben plaatsgevonden trager NAND geheugen gekregen, waardoor de prestaties nu minder zijn dan in de reviews. Ik zou geen producten willen hebben van bedrijven die zulke trucjes uithalen.

De Crucial MX100/M550 is ongeveer even duur, en stukken degelijker met strromverliesbescherming. Ook nog eens sneller.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

Pagina: 1