Heeft iemand hier al ervaring mee ? Ik moet/mag binnenkort de UD client op ± 150 PC's uitrollen, maar heb uiteraard geen zin dit handmatig op alle machines te doen. Iemand enig idee hoe ik dit vanaf een centrale plek voor elkaar kan krijgen ?
Verwijderd
Da's dus bagger
! Plaatsen en runnen is geen probleem, maar het invullen van devicenaam en je password moet nog steeds manueel
. Het makkelijkst is installeren als service (WIN95 en zo) dan hoef je niet de normale installatieprocedure te doorlopen. Zie hiervoor http://forum.ud.com/ubbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=6&t=000476
(uiteraard mijn posting
). Zet de files bij voorkeur op een netwerkdrive, als je de PC's per 3 of zo kan installeren moet het te doen zijn
.
Ergens op het forum daar schijnt het ook voor NT te staan, maar daar begin ik voorlopig niet aan.
(uiteraard mijn posting
Ergens op het forum daar schijnt het ook voor NT te staan, maar daar begin ik voorlopig niet aan.
je moet even wachten tot de 1.2(2515) versie in productie gaat. deze heeft alles in 1 sub-directory staan. (dus niks meer in c:\win(nt/dows)\system(32)\)
voor de rest zet de client nergens anders een file neer. om hem op te laten starten moet je een shortcut in de startup folder zetten.
voor de rest zet de client nergens anders een file neer. om hem op te laten starten moet je een shortcut in de startup folder zetten.
Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96
Is het dan ook mogelijk om meerdere computers op 1 client te laten werken in een netwerk?
Verwijderd
Heb hetzelfde probleem bij mij. Het enige wat ik heb gedaan is een msi file gebouwt van de benodigde UD files (assigned in Active directory
).
Je blijft inderdaad wel zitten met het feit dat je de gegevens handmatig moet invoeren. Ik heb wel gespeeld met het idee om dit door middel van sendkeys en een kixtart scriptje of een vb progje o.i.d. te doen maar ben er nog niet aan toe gekomen om dit te bouwen. Lijkt mij voorlopig even de enige mogelijkheid om dit snel te doen (en dan namen op basis van mac adres of zoiets)
Ik zal morgen eens kijken wat ik kan doen...
Voorlopig blijven wij dus op 1 staan?
Je blijft inderdaad wel zitten met het feit dat je de gegevens handmatig moet invoeren. Ik heb wel gespeeld met het idee om dit door middel van sendkeys en een kixtart scriptje of een vb progje o.i.d. te doen maar ben er nog niet aan toe gekomen om dit te bouwen. Lijkt mij voorlopig even de enige mogelijkheid om dit snel te doen (en dan namen op basis van mac adres of zoiets)
Voorlopig blijven wij dus op 1 staan?
Stappel schreef:
harro schreef :
Registreerd de client dan geen DLL's en zet het geen zaken in de registry etc ? En hoe zit het met de instellingen als devicenaam etc ? Kun je die ergens aanpassen zodat je die met een scriptje o.i.d. uniek kunt maken ?je moet even wachten tot de 1.2(2515) versie in productie gaat. deze heeft alles in 1 sub-directory staan. (dus niks meer in c:\win(nt/dows)\system(32)\)
harro schreef :
Zou mooi zijn als zoiets mogelijk iseen heleboel en toen......
Voorlopg wel ffies denk ik ja. Niet al te lang hoor als het aan mij ligt. Ben nog wat andere mensen aan het benaderen die redelijk was PC's in het beheer hebben.Voorlopig blijven wij dus op 1 staan?
ff vraagje: Wat gebeurt er als je de benodigde bestanden+cs.ud copieert? Daar staan namelijk de gegevens in die je invult als ie voor het eerst opstart. Al je pc's krijgen dan wel dezelfde devicenaam, maar het moet kunnen. Heb het hier ook geprobeerd, maar op m'n test probleem krijg ik die stomme #48 error waar ze nog steeds geen goeie oplossing voor gevonden hebben.
Benodigde files (volgens mij):
- cs.ud (met de gegevens die je wil gebruiken)
- libeay32.dll
- msvbm60.dll
- oleaut32.dll
- UD.exe
En dan nog een service.reg bestandje die hem instelt als service.
Inhoud daarvan:
REGEDIT4
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices]
"UD agent"="\"C:\\windows\\system\\ud.exe\""
(enters lijken nodig)
Dit geheel met winrar in een sfx bestandje zetten dat altijd uitpakt naar c:\windows\system, en geen dialoogjes geeft, en klaar is kees (als die #48 error dus niet komt).
Weet iemand hoe je .regjes toevoegd zonder melding?
Benodigde files (volgens mij):
- cs.ud (met de gegevens die je wil gebruiken)
- libeay32.dll
- msvbm60.dll
- oleaut32.dll
- UD.exe
En dan nog een service.reg bestandje die hem instelt als service.
Inhoud daarvan:
REGEDIT4
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices]
"UD agent"="\"C:\\windows\\system\\ud.exe\""
(enters lijken nodig)
Dit geheel met winrar in een sfx bestandje zetten dat altijd uitpakt naar c:\windows\system, en geen dialoogjes geeft, en klaar is kees (als die #48 error dus niet komt).
Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."
Verwijderd
Dat staat dus in de link die ik hierboven gegeven heb.Op woensdag 20 juni 2001 11:55 schreef Milo het volgende:
Ik heb die draad nog een keer doorgelezen, maar het enige wat over dit onderwerp in die draad staat is 'start service.reg', en dat geeft nog steeds zo'n meldinkje van 'de gegevens in SERVICE.REG zijn ingevoerd in het Register.', en die melding wil ik dus vanaf. Naja, ik moet ook eerst uitzoeken hoe ik nou alle pc's op internet kan laten gaan, zonder DNS aan te zetten, of te zorgen dat DNS gewoon weer snel is (vage ISA server).Op woensdag 20 juni 2001 11:59 schreef Nemesis het volgende:
[..]
Dat staat dus in de link die ik hierboven gegeven heb.
Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."
Pagina: 1