Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hoe beveilig ik een access database

Pagina: 1
Acties:
  • 1.807 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een database gemaakt voor op het werk nu is alleen de vraag hoe kan ik de database beveiligen zodat niemand in de tabelen en dergelijke kan veranderen? En als ik die beveiliging erop gezet heb werkt die dan ook op een netwerk op het werk?

Dan had ik nog een vraag hoe stel ik de database in zodat maar een persoon tegelijk erop komt :)

alvast bedankt voor alle nuttige antwoorden

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:09
In alle eerlijkheid, zet je database om in een MySQL/ andere SQL database en beveilig hem via de tabbellen zelf.

Access krijgt niet veel gratie van je beheerders denk ik...

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Powergrim schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 20:46:
In alle eerlijkheid, zet je database om in een MySQL/ andere SQL database en beveilig hem via de tabbellen zelf.

Access krijgt niet veel gratie van je beheerders denk ik...
Heb je weinig aan als ze bv via Office Acces benaderen.

Misschien heb je hier wat aan?
http://support2.microsoft.com/kb/289885

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

SinergyX schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 20:48:
[...]

Heb je weinig aan als ze bv via Office Acces benaderen.

Misschien heb je hier wat aan?
http://support2.microsoft.com/kb/289885
Access is een leuk pakket voor thuis, niet om zakelijk in te zetten als "database".

Waarschijnlijk heeft de topicstarter een mooi "iets" gemaakt wat nú bruikbaar is en wat gebruikt én onderhouden kan worden zolang hij er zin in heeft en/of werkzaam is bij die werkgever. Je wil over een paar jaar niet meer verantwoordelijk zijn voor dit soort brouwsels die vaak helemaal aan elkaar hangen van vba code.

Office kan middels ODBC koppelingen (ook) met normale databeesten praten (SQL/Oracle..... ).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
wimmel_1 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 20:55:
[...]

Access is een leuk pakket voor thuis, niet om zakelijk in te zetten als "database".

Waarschijnlijk heeft de topicstarter een mooi "iets" gemaakt wat nú bruikbaar is en wat gebruikt én onderhouden kan worden zolang hij er zin in heeft en/of werkzaam is bij die werkgever. Je wil over een paar jaar niet meer verantwoordelijk zijn voor dit soort brouwsels die vaak helemaal aan elkaar hangen van vba code.

Office kan middels ODBC koppelingen met normale databeesten praten (SQL/Oracle..... ).
Dat hangt natuurlijk helemaal af van hoe groot die onderneming is. Als er 4 mensen werken ga je niet sukkelen met MySQL oid.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Om maar even een antwoord op je vraag te geven:
https://support.office.co...a5-4784-b090-fdb2673457ab

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik en met welk programma de database omzetten op een vrij eenvoudige manier?

In acces 2003 gemaakt

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2015 21:09 ]

• J0HAN
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-11 18:35

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Je hebt van mij nav je vorige topic een uitgebreid bericht gehad over het openen van een topic. Ik zie niet veel verschil.
Ondertussen gaat dit topic alle kanten op: ik zie links naar beveiliging in access 2002, posts over encryptie van een db, dat je maar naar mysql toemoet en een linkje naar conversie van access naar een bestaande sql server. In de tussentijd ga je totaal niet in op de handreikingen maar stel je alleen nieuwe vragen terwijl het antwoord zo simpel is: als niemand iets mag wijzigen geef je niemand write rechten.

Hier wordt niemand wijzer van. Dit topic gaat op slot. Voor vragen over het slotje kun je me een DM sturen.

[ Voor 8% gewijzigd door Lustucru op 22-01-2015 21:27 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.