• Stab
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik heb sinds een paar dagen een i7 3770 in mijn systeem zitten, 2e hands gekocht. Ik vraag me af of alles goed is omdat ik nu in CPU-Z zie dat de CPU eigenlijk niet 'rustig' kan blijven :D

CPU-Z ververst zich elke seconde en dan kun je zien op hoeveel mhz de CPU draait. Elke 5-6 seconden gaat de CPU even kort naar 3700 mhz (turbo op 4 cores) of naar 3900 mhz (turbo op 1 core). Vervolgens keert hij weer terug naar de basis 1600 mhz.
En zo gaat dat dan non stop door. 4 seconden 1600 mhz, dan weer 1-2 seconde 3700 / 3900 mhz.
Ook verandert bijna elke seconde het voltage lichtjes.

Ik heb verder niks open staan, alle vensters en programma's gesloten enzo.

Waarom doet hij dit? En wat kan dit veroorzaken? Of is dit gewoon normaal?

[ Voor 5% gewijzigd door Stab op 22-01-2015 20:45 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:50

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik kan je niet vertellen wat dit veroorzaakt, maar die van mij doet precies hetzelfde, zij het korter op turbo. Lekker laten gaan.

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ik heb een splinternieuwe I5 4690k @stock, die doet precies hetzelfde zoals jij het zegt! Zoals brooky al aangaf lekker laten gaan! (waarschijnlijk zijn het programmatjes die op de achtergrond meedraaien).

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:03
Zelfs al heb je zelf nog niks geopend, er draaien alsnog tientallen processen in de achtergrond om überhaupt beeld te geven, verbinding met internet te hebben, etc. Dus je processor is hoe dan ook bezig ;)

The devil is in the details.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:30
Dit is normaal gedrag. De processor schakelt constant, om zo zuinig mogelijk te zijn en allen kracht te gebruiken indien nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 22-01-2015 22:33 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 19:50
Je kan in taakbeheer kijken welke taak het is die dan bezig is op de achtergrond en dan even googelen wat het is. Misschien is het iets overbodigs en kun je het eventueel uitschakelen, maar meestal is het iets nuttigs en dan laat je dat beter zoals het is.
Voorbeelden van achtergrond taken zijn de indexing service voor windows search of windows update, maar er zijn nog veel meer windows of driver gerelateerde taken die af en toe hun werk moeten doen op de achtergrond.
Pagina: 1