Toon posts:

Problemen van Windows 8.1 (x86) naar Windows 8.1 Pro (x64)*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb problemen met mijn besturingssysteem. Ik ben van Windows 8.1 naar Windows 8.1 Pro gegaan dat is allemaal gelukt maar nu heb ik een probleem, ik download alle programma's als 32 bit bestanden ipv 64 bit (ik heb een 64 bit versie van windows) mijn processor is ook 64 bit.

Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:15
Kun je iets duidelijker zijn?
Wat bedoel je met "ik download alle programma's als 32 bit bestanden" : wat zijn dan 32bit bestanden volgens jou?
Het bestandstype staat los van 32/64 bit, de instructies in de code van de applicatie is waar het om gaat mbt 32/64 bit.

(btw is het overgrote deel van de software welke verkrijgbaar is gewoon 32 bit, daar is niets mis mee behalve dat een 32bits proces ook maar maximaal 4GB aan memory kan gebruiken onder normale omstandigheden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Killah_Priest schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 19:21:
Kun je iets duidelijker zijn?
Wat bedoel je met "ik download alle programma's als 32 bit bestanden" : wat zijn dan 32bit bestanden volgens jou?
Het bestandstype staat los van 32/64 bit, de instructies in de code van de applicatie is waar het om gaat mbt 32/64 bit.

(btw is het overgrote deel van de software welke verkrijgbaar is gewoon 32 bit, daar is niets mis mee behalve dat een 32bits proces ook maar maximaal 4GB aan memory kan gebruiken onder normale omstandigheden).
Ben niet heel goed met zulke dingen als het gaat om bits enzovoort dus het kan inderdaad onduidelijk zijn. Het gaat eigenlijk hierom dit is een game pc die 8 gb ram heeft en dat nu niet kan gebruiken omdat het een 32 bit besturingssysteem heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:19
Dan heb je een 32-bits versie van Windows 8.1 PRO geïnstalleerd op een 64-bits processor.

Je moet weten dat een 32-bits processor géén 64-bits besturingssysteem kan draaien. Een 64-bits processor kan wèl een 64-bits besturingssysteem draaien. Ook kan de 64-bits programma ook gewoon een 32-bits besturingssysteem draaien, dat vind hij geen probleem.

Om 64-bits programma's te draaien, moet je een 64-bits besturingssysteem hebben. Je hebt dus waarschijnlijk een 32-bits versie van Windows geïnstalleerd op je pc met een 64-bits processor. nogmaals, dat is opzich geen probleem, maar je kan dan geen 64-bits programma draaien op dit besturingssysteem.

De beperking waar je tegenaan loopt is de 4GB RAM die maximaal is ondersteund voor 32-bits.

Hoe weet ik dit zeker?
klik met de rechtermuisknop op de startknop (of windowstoets + x) en kies voor de optie 'Systeem'. Bij 'Type systeem' staat welk type besturingssysteem er staat geïnstalleerd.

Hoe kan ik een 64-bits besturingssysteem krijgen?
Je zult daarvoor eerst een 64-bits installatiemedia moeten bemachtigen van Windows 8.1 PRO. Daarna zul je je computer opnieuw moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
xFeverr schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 19:39:
Dan heb je een 32-bits versie van Windows 8.1 PRO geïnstalleerd op een 64-bits processor.

Je moet weten dat een 32-bits processor géén 64-bits besturingssysteem kan draaien. Een 64-bits processor kan wèl een 64-bits besturingssysteem draaien. Ook kan de 64-bits programma ook gewoon een 32-bits besturingssysteem draaien, dat vind hij geen probleem.

Om 64-bits programma's te draaien, moet je een 64-bits besturingssysteem hebben. Je hebt dus waarschijnlijk een 32-bits versie van Windows geïnstalleerd op je pc met een 64-bits processor. nogmaals, dat is opzich geen probleem, maar je kan dan geen 64-bits programma draaien op dit besturingssysteem.

De beperking waar je tegenaan loopt is de 4GB RAM die maximaal is ondersteund voor 32-bits.

Hoe weet ik dit zeker?
klik met de rechtermuisknop op de startknop (of windowstoets + x) en kies voor de optie 'Systeem'. Bij 'Type systeem' staat welk type besturingssysteem er staat geïnstalleerd.

Hoe kan ik een 64-bits besturingssysteem krijgen?
Je zult daarvoor eerst een 64-bits installatiemedia moeten bemachtigen van Windows 8.1 PRO. Daarna zul je je computer opnieuw moeten installeren.
Type systeem: 64 bits besturingssysteem, x64 processor dit is toch gewoon 64 bit of ben ik nou gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
xFeverr schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 19:39:
Dat is niet helemaal waar ; de "consumer" versies van Windows ondersteunen maar max 4GB geheugen (niet alleen RAM, als jij een videokaart gebruikt met 1GB geheugen dan kan Windows nog maar 3GB RAM alloceren).
De 32bits server edities (t/m Server 2008 dus, daarna is het alleen nog maar 64bit geworden) hebben ook nog PAE waardoor je gewoon een 32 bits server met 64GB ram uit kan rusten.

TS : eerst zeg je dit :
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 19:25:
[...]

Ben niet heel goed met zulke dingen als het gaat om bits enzovoort dus het kan inderdaad onduidelijk zijn. Het gaat eigenlijk hierom dit is een game pc die 8 gb ram heeft en dat nu niet kan gebruiken omdat het een 32 bit besturingssysteem heeft.
En vervolgens het volgende :
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 20:29:
[...]

Type systeem: 64 bits besturingssysteem, x64 processor dit is toch gewoon 64 bit of ben ik nou gek?
Welke van de twee is het nou?

(De eigen insteek van de TS ontbreekt wel in dit topic. Ik wil er verder ook niet inhoudelijk op ingaan, maar ik kan gebruikers als de TS simpelweg niet helpen als deze tegenstrijdige informatie geven. Ik help mensen graag maar niet als ik tegenstrijdige of niet kloppende informatie krijg).

[ Voor 4% gewijzigd door Killah_Priest op 22-01-2015 21:30 . Reden: ietsjes vriendelijker neergezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:19
Killah_Priest schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 21:13:
[...]
Dat is niet helemaal waar ; de "consumer" versies van Windows ondersteunen maar max 4GB geheugen (niet alleen RAM, als jij een videokaart gebruikt met 1GB geheugen dan kan Windows nog maar 3GB RAM alloceren).
De 32bits server edities (t/m Server 2008 dus, daarna is het alleen nog maar 64bit geworden) hebben ook nog PAE waardoor je gewoon een 32 bits server met 64GB ram uit kan rusten.
dat lijkt me dus niet... Hoe verklaar je mijn machine met 6GB RAM en 1GB RAM voor de videokaart... of alle andere machines. Ik draai echt geen Windows Server hoor, zo gekocht met Win7 Home Premium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
xFeverr schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 21:19:
[...]

dat lijkt me dus niet... Hoe verklaar je mijn machine met 6GB RAM en 1GB RAM voor de videokaart... of alle andere machines. Ik draai echt geen Windows Server hoor, zo gekocht met Win7 Home Premium
Ik had het over de 32bits versies (zie ook het deel wat ik gequote had).
Ik draai op mijn thuis PC ook met 20GB RAM en 1GB videogeheugen (Windows 8.1 Enterprise x64)

Zie ook http://blogs.technet.com/...e/2008/07/21/3092070.aspx voor een duidelijke uitleg.

[ Voor 20% gewijzigd door Killah_Priest op 22-01-2015 21:29 . Reden: linkje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe weet ik dit zeker?
Dit heb ik gedaan bij type systeem staat: 64-bits besturingssysteem, x64 processor. Dat betekent toch dat het niet 32 bit is neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:35

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 21:57:
[...]

Dit heb ik gedaan bij type systeem staat: 64-bits besturingssysteem, x64 processor. Dat betekent toch dat het niet 32 bit is neem ik aan?
Dat is vreemd, dat betekent dat je gewoon je RAM moet kunnen gebruiken tot 8GB.
Ik begrijp uit je vraag dat veel programma's jou pc als 32 bit identificeren. Hoe komt dat?

Ik zou het zo snel niet weten, maar zou het kunnen dat het programma waarmee je download 32 bit is?

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 19:14:
ik download alle programma's als 32 bit bestanden ipv 64 bit (ik heb een 64 bit versie van windows) mijn processor is ook 64 bit.
Omdat niet alle programma's een specifieke 64bit uitvoeren hebben. Vandaar ook de 2 Program Files. (C:\Program Files en C:\Program Files(x86))

90% van wat je download aan programma's is 32bit. Echter dit zal gewoon werken hoor, niets om je druk over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:14:
[...]

Omdat niet alle programma's een specifieke 64bit uitvoeren hebben. Vandaar ook de 2 Program Files. (C:\Program Files en C:\Program Files(x86))

90% van wat je download aan programma's is 32bit. Echter dit zal gewoon werken hoor, niets om je druk over te maken.
Ik snap dat sommige programma's 32 bit zijn maar bijvoorbeeld bij moderne games heb je meer ram nodig dus dan moet het toch wel 64 bit zijn. Ik weet niet of u weet wat steam is maar dat is een online winkel voor games daar hoor je gewoon 64 bit games te kunnen downloaden maar bij mij is dat dus niet zo, hij downloadt 32 bit terwijl mijn besturingssysteem 64 bit is. Zelfde heb ik bijvoorbeeld al download ik java 64 bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 15:17:
[...]

Ik snap dat sommige programma's 32 bit zijn maar bijvoorbeeld bij moderne games heb je meer ram nodig dus dan moet het toch wel 64 bit zijn. Ik weet niet of u weet wat steam is maar dat is een online winkel voor games daar hoor je gewoon 64 bit games te kunnen downloaden maar bij mij is dat dus niet zo, hij downloadt 32 bit terwijl mijn besturingssysteem 64 bit is. Zelfde heb ik bijvoorbeeld al download ik java 64 bit.
Ik denk dat jij de 32 bit versie van steam hebt. Ik denk dus dat wanneer je die vervangt door de 64 bit versie van steam je een heel eind komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Johan9711 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 15:33:
[...]

Ik denk dat jij de 32 bit versie van steam hebt. Ik denk dus dat wanneer je die vervangt door de 64 bit versie van steam je een heel eind komt.
Oke ben het nu opnieuw aan het installeren maar nu kom ik hierop uit : C:\Program Files (x86)\Steam

x86 betekent toch dat het 32 bit is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Ja. Dat betekent inderdaad dat het 32 bit is, je zult dus de 64 bit versie moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Johan9711 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 15:37:
Ja. Dat betekent inderdaad dat het 32 bit is, je zult dus de 64 bit versie moeten installeren.
Dit is dus het probleem mijn computer zegt dat het 64 bit is dus dat is het blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

ResuCigam

BOFH

Steam is gewoon 32 bits.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Is er dan wel een 64 bit versie van steam? ik begin hier aan te twijfelen. Bijv origin heeft ook nog geen x64 variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zie ik ook net ja dat het 32 bit is, maar de games zijn toch wel 64 bit op steam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Uiteraard bestaan er 64 bit games, zullen niet allemaal zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Johan9711 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 15:42:
Uiteraard bestaan er 64 bit games, zullen niet allemaal zijn
Bijvoorbeeld de laatste borderlands game die is 64 bit maar mijn pc download hem als 32 bit, ik wil weten hoe dit dus kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

steam is maar een tussen iets die gam kan best 64 bit zijn hoor
de naam van een folder zegt niet alles

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-10 15:43
Hoe kom je erbij dat jou PC games als 32 bit download dan ? Waar baseer je dit op ?

overigens is de nieuwe borderlands executable inderdaad 32 bits:

http://www.reddit.com/r/B..._presequel_in_64bit_mode/

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik heb nog niet echt een probleeem gezien eerlijk gezegd ..
behalve dat de ts zelf moeite heeft met de bitjes

dus wat is het probleem nou eigenlijk waar je tegenaanliep voordat je dit topic starte

ok de titel home vs pro, terwijl je 32 vs 64 bits bedoelt

[ Voor 13% gewijzigd door Fish op 23-01-2015 15:49 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
xavento schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 15:47:
Hoe kom je erbij dat jou PC games als 32 bit download dan ? Waar baseer je dit op ?

overigens is de nieuwe borderlands executable inderdaad 32 bits:

http://www.reddit.com/r/B..._presequel_in_64bit_mode/
Al kijk ik bij taakbeheer staat er 32 bit achter, en dat van die reddit post snap ik niet helemaal want een vriend van mij heeft de 64 bit versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fish schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 15:48:
Ik heb nog niet echt een probleeem gezien eerlijk gezegd ..
behalve dat de ts zelf moeite heeft met de bitjes

dus wat is het probleem nou eigenlijk waar je tegenaanliep voordat je dit topic starte

ok de titel home vs pro, terwijl je 32 vs 64 bits bedoelt
Toen ik nog home had was alles 64 bit zegmaar en ben dus naar pro gegaan en alle programma's en games zijn 32 bit geworden terwijl ik de 64 bit versie heb gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mijn gut-feeling zegt dat je dat aan hebt genomen en er nu pas echt op let

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zal maar weer een nieuwe windows moeten kopen jammer genoeg. Bedankt voor de hulp iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

:? wtf .. tuurlijk niet

En alles werkt toch gewoon ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:32

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:00:
Zal maar weer een nieuwe windows moeten kopen jammer genoeg. Bedankt voor de hulp iedereen
Eh....je geeft aan dat bij je systeemeigenschappen staat dat je een 64 bits versie hebt van Windows 8.1 Pro. Kun je hier misschien een screenshot van plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:00:
Why? Dat is de grootste onzin ever?????
Gewoon heel windows eraf gooien en herinstalleren, maar daar wilde ik nog niet over beginnen, leek me in de eerste instantie niet nodig. Meeste problemen worden dan wel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Johan9711 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:05:
[...]

Why? Dat is de grootste onzin ever?????
Gewoon heel windows eraf gooien en herinstalleren, maar daar wilde ik nog niet over beginnen, leek me in de eerste instantie niet nodig. Meeste problemen worden dan wel opgelost.
Ondertussen al 3x gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Een nieuwe windows licentie doet exact het zelfde hoor, maakt dan niet uit of je het met de huidige versie doet of een nieuwe. Ik weet niet, maar misschien een bios reset / update? Klinkt misschien onlogisch, maar je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-10 15:43
Begin dan eerst is met een screenshot te posten van je systeem eigenschappen of dxdiag en wat je nou precies wilt.

Het is allemaal erg onduidelijk. Som anders even op welke games/applicaties volgens jou in 64 bit zouden moeten draaien en post een screenshot ter bevestiging dat deze in 32 bits draaien.

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
ik kan geen probleem ontdekken in de posts van de ts en wat de ts nu precies wilt is mij inmiddels na alle posts niet echt duidelijker op geworden.
ik vraag het dus nog 1x :
- wat is nou precies het probleem?
- welk doel wil je bereiken
- wat heb je zelf gedaan en uitgezocht?

(Ik ben blij dat we van de UTFS opmerkingen af zijn welke vroeger veelvuldig voorkwam op GoT echter zie ik wel een stijging in dit soort topics waar men een probleem "dumpt" zonder verdere toelichting. Ik help mensen met alle plezier - anders was ik ook geen systeembeheerder geworden - ik moet echter wel net als alle helpende medetweakers concrete informatie hebben)

[ Voor 11% gewijzigd door Killah_Priest op 23-01-2015 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10 23:18
Killah_Priest schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 21:13:
(niet alleen RAM, als jij een videokaart gebruikt met 1GB geheugen dan kan Windows nog maar 3GB RAM alloceren).
Dit stukje klopt niet. Videogeheugen is niet direct adresseerbaar. Mogelijk ben je in de war met integrated videoadapters die wel degelijk wat van je RAM snoepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:25

CAP-Team

XBL: CAPTeam

En daarbij (en al heul vaak gemeld):
Een key voor Windows is taal en x86/x64 onafhankelijk.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:07
Thralas schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 17:18:
Videogeheugen is niet direct adresseerbaar.
Daar gaat het niet om, het adresbereik wordt wel gereserveerd en is dus niet meer beschikbaar voor andere apparaten.
Pagina: 1