Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• GeneralNL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-10 10:24
Vandaag heb ik mijn bestelde accu voor een HTC One X ontvangen, toen ik echter na het openen van de verpakking de accu eens goed bekeek, begon ik te twijfelen of het hier wel om een originele accu gaat...

Zie foto:

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/16c2znk.jpg

En

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/jhzyv4.jpg

Als ik op het internet zoek naar plaatjes van dit type accu (BJ83100) dan krijg ik in ieder geval geen accu's met zulke chinese teksten te zien, wat denken jullie?

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-11 12:55

MiliaanR

Just for fans.

Hoe ziet de accu die nu in je HTC zit er uit?
Maar verder vind ik hem, in hoeverre ik hier over kan oordelen, hem erg raar gebobbeld onder en boven in!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 11:00

Sick Nick

Drop the top!

Sowieso al geen CE merk er op dus geen accu bedoelt voor in Europa. Kan natuurlijk wel zo zijn dat ze voor China een andere print gebruiken.

https://www.ifixit.com/Gu...Battery+Replacement/30946

Vergeleken met deze ziet het er iets anders uit qua print, onder het modelnr/voltage/etc heeft die originele niks staan en die van jou nog wat extra regeltjes.

• MB113
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Tja al die accu's zien er zo uit heb ik het idee, mij lijkt het gewoon eentje met chinese tekst te zijn.
Waar heb je hem besteld?

Deze lijkt me meer op een 3 party brand.

[ Voor 5% gewijzigd door MB113 op 22-01-2015 19:11 ]

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:01
Hij is sowieso al ruim twee jaar oud. Ik heb me laten vertellen dat hij dan al flink gesleten is, ook al is hij nog niet gebruikt.

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
hcQd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 19:11:
Hij is sowieso al ruim twee jaar oud. Ik heb me laten vertellen dat hij dan al flink gesleten is, ook al is hij nog niet gebruikt.
Een bron vermelden bij zo'n uitspraken kan geen kwaad denk ik.

• GeneralNL
Het gekke is dat ik eerst bij een andere webshop zo'n zelfde accu besteld had welke ik vervolgens weer geretourneerd heb omdat ik dacht die accu nep was. De huidige accu heb ik bij een concurrent gekocht maar nu blijkt deze vrijwel identiek te zijn aan de vorige... 8)7

Overigens worden beide accu's als originele HTC accu's verkocht, de eerste koste iets van 16 euro en de 2e 25.

Zo zag de eerste ontvangen accu eruit

[ Voor 14% gewijzigd door GeneralNL op 22-01-2015 20:52 ]

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Wel, dan is de kans wel heel groot dat hij echt is, denk je niet? ;)

• GeneralNL
Tja, maar waarom staat er op het origineel dan geen of bijna geen chinese tekst en is 95% van de tekst op deze accu wel in het chinees?

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-11 21:19

Roytoch

Nietes

GeneralNL schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 20:54:
Tja, maar waarom staat er op het origineel dan geen of bijna geen chinese tekst en is 95% van de tekst op deze accu wel in het chinees?
Omdat ze niet overal Nederlands spreken ;) hier een linkje naar een Chinese teardown:
http://www.androidauthori...-teardown-pictures-78959/

Hier is te zien dat als je het toestel in China koopt, de accu er vrijwel gelijk uitziet aan jouw accu. De kans is aanwezig dat hij echt is dus. Er zitten dan wel weer wat verschillen in de tekst, zo staat op jouw exemplaar Formosa (Taiwan) en een datum in getallen, maar dan nog is het dus niet zo dat de echte accu altijd latijns alfabet heeft.

[ Voor 17% gewijzigd door Roytoch op 22-01-2015 21:01 ]

Welles

• MB113
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Wel gek dat ze beide zo oud al zijn, en dat ze uberhaubt een productiedatum erop hebben staan, de andere hebben dat dan weer niet.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Pagina: 1