Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik tikte onlangs een door van Medevoort gemodificeerde Philips DVD963SA op de kop.
Uiteraard direct een SACD-tje aangeschaft, Brothers in Arms leek me een aardige titel om mee te beginnen.

Welnu, er is een wereld voor me opengegaan! Wát een geweldig frisse klanken komen er uit mijn klassieke DM2's!

Nu is er echter één probleem. Om echt alles uit de Philips te halen zou ik hem op de juiste manier moeten aansluiten, namelijk met 5 tulpstekkers, in plaats van 2 zoals nu het geval is.
(zoals jullie weten lukt het niet via de optische uitgang...)
Op mijn hierboven genoemde trouwe versterkertje kan dit echter niet, waardoor mijn eveneens klassieke Vision DS4's zich in hun rol als surroundset maar staan te vervelen.

Is er echt géén manier om de Philips aan de Onkyo te knopen, om meerkanaals audio te pakken?

En als ik een Bluray speler zou aanschaffen die tevens SACD's afspeelt... Via de HDMI-uitgang is het wellicht wél mogelijk om meerkanaals audio te halen. Iemand ervaring met zoiets?
Bluray-audio behoort dan ook tot de mogelijkheden...

Maar het liefst zou ik mijn Philips en Onkyo beiden behouden.

Ik hoor het graag!

Groet,

Ewald

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2015 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enterz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-08 20:04
Vraag me af waarom het niet werkt via de optische uitgang, maar als je dat zegt zal dat wel :)

verder lijkt het erop dat de Onkyo geen 5 kanaals analoge ingang heeft, dat houdt dus even op. Je kan misschien via coax SPDIF (digitaal dus) het signaal naar je receiver versturen. Volgens de specs van de Onkyo wel in ieder geval.

Anders inderdaad toch een SACD/Bluray via HDMI, dat gaat prima. Heb zelf een Onkyo tx-nr809 en een Marantz SACD/Bluray via HDMI, werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrWouter
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08-2024
Ik zou het inderdaad als het via optisch niet lukt, het via de digitale coaxiale uitgang laten lopen. Zo heb je in ieder geval digitaal meerkanaals audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:31
SACD is alleen digitaal over HDMI (of firewire dacht ik bij sony) te versturen. Ik denk inderdaad dat je alleen met tulp stekkers kunt werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:29
En eventueel DenonLink, maar daar heeft de TS ook niet zoveel aan :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties.
Ik heb gekozen voor de weg van de minste weerstand...
En heb een Onkyo TX SR876 gekocht!

Op deze BEUL kan ik de Philips wél analoog/meerkanaals aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Da's een duur grapje dan, alleen om een incidentele meerkanaals SACD af te kunnen spelen...standaard SACD is namelijk gewoon stereo :o

Die Onkyo had geen meerkanaals analoge ingangen, maar als ik zo de achterkanten van beide apparaten zie dan had het via optical of digitale coax wel degelijk moeten kunnen. Tenzij Van Medevoort die door zijn mod onbruikbaar heeft gemaakt natuurlijk, dat weet ik niet. Maar goed, als je hem digitaal aan zou sluiten is het dus ook de vraag of die modificatie dan nog zin heeft, want dan gebruik je de DVD speler gewoon als transport icm de DAC van de Onkyo.
Maar waarom een SACD signaal niet over coax of optical zou moeten gaan zou ik niet weten.

Ben wel benieuwd wat er niet lukte qua aansluiting eigenlijk. Care to share? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn veel SACD's met meerkanaals geluid, hoor!

De enige juiste manier om SACD (meerkanaals) aan te sluiten is analoog, via tulpjes.
(of HDMI, lees ik her en der, maar ik weet niet of je de capaciteit van SACD dan ten volle benut...)
Optical en coax kunnen de frequentie niet aan en/of zijn beveiligd.

In feite schakel je de voor (regel-)versterker uit, dit neemt de SACD-speler dan over.

Duur grapje? Viel mee. Ik heb een absurd mooi prijsje betaald voor de 876, namelijk € 200.
Mijn 607 staat nu op marktplaats met een vraagprijs van... jawel, € 200! Als dit lukt kostte het me niets.

Nu ben ik nog altijd aan het tobben. Meerkanaals klinkt op dit moment waardeloos. Ik gebruik geen centerspeaker, en zo te horen denkt de Philips dat er wel een centerspeaker zit aangesloten. Stemmen klinken vervormd. Stereo klinkt echter perfect.
Ook mijn actieve sub is lastig. Via de versterker doet hij niets (mogelijk een bypass-optie?) en rechtstreeks op de SACD-speler staat hij overdreven luid... En op stereo doet hij het dan weer helemaal niet.

Ach, dat uitzoeken en afstellen is misschien nog wel het leukste van zo'n hobby... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:29
The Eagle schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 21:50:
Die Onkyo had geen meerkanaals analoge ingangen, maar als ik zo de achterkanten van beide apparaten zie dan had het via optical of digitale coax wel degelijk moeten kunnen.
Nee kan niet.
Maar waarom een SACD signaal niet over coax of optical zou moeten gaan zou ik niet weten.
Via optical geen hdcp copy protection geneuzel mogelijk. Via HDMI wel. Dus alleen digitaal geluid via hdmi.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
[b]echotango schreef op zondag 25 januari 2015 @ 10:17:Ik heb een absurd mooi prijsje betaald voor de 876, namelijk € 200.
Dat is inderdaad een mooi bedrag voor een TX-SR876. Let wel even op het beruchte HDMI-board probleem, dat is met elke serie van Onkyo een issue, maar de TX-SRxx6 overlijden het meest.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2015 @ 10:17:
Er zijn veel SACD's met meerkanaals geluid, hoor!
Weet ik, ik heb ze hier ook. Alleen speel ik ze af op een BR speler (Denon DBP1611UD).
De enige juiste manier om SACD (meerkanaals) aan te sluiten is analoog, via tulpjes.
(of HDMI, lees ik her en der, maar ik weet niet of je de capaciteit van SACD dan ten volle benut...)
Optical en coax kunnen de frequentie niet aan en/of zijn beveiligd.

In feite schakel je de voor (regel-)versterker uit, dit neemt de SACD-speler dan over.
Mijne zit idd met HDMI aangesloten. Dus ik heb dat geneuzel niet ;)
Duur grapje? Viel mee. Ik heb een absurd mooi prijsje betaald voor de 876, namelijk € 200.
Mijn 607 staat nu op marktplaats met een vraagprijs van... jawel, € 200! Als dit lukt kostte het me niets.
Goede deal dan idd :)
Nu ben ik nog altijd aan het tobben. Meerkanaals klinkt op dit moment waardeloos. Ik gebruik geen centerspeaker, en zo te horen denkt de Philips dat er wel een centerspeaker zit aangesloten. Stemmen klinken vervormd. Stereo klinkt echter perfect.
Je kunt er de center natuurlijk uittrekken, maar daar schiet je met een 5.x SACD natuurlijk niks mee op
Ook mijn actieve sub is lastig. Via de versterker doet hij niets (mogelijk een bypass-optie?) en rechtstreeks op de SACD-speler staat hij overdreven luid... En op stereo doet hij het dan weer helemaal niet.

Ach, dat uitzoeken en afstellen is misschien nog wel het leukste van zo'n hobby... ;-)
Dan krijg je idd audio vs home cinema. Als in: beiden stellen aparte eisen. Je zou je sub zowel high level als op LFE aan kunnen sluiten. Dan zou je hem bij beiden moeten kunnen horen. Of de sub op LFE + main zetten en op low level input houden, dan speelt ie ook altijd mee. Beetje het omgekeerde als met je center: een speaker die er wel is niet aansturen is makkelijker dan een speaker die er niet is, over andere speakers aansturen.

Maar wellicht dat als je je nieuwe Onkyo inregelt met een audissey of wat Onkyo dan ook meelevert, je het issue van de center ook oplost :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1