Tsja, idem -- bekabeld prima (zei het dat de router-functionaliteit erg beperkt is en niet altijd even stabiel), maar draadloos is sowieso een drama. Een accesspoint loste voor mij al een hoop op, maar ik heb recent toch Ziggo gebeld en gevraagd of ze m'n modem in bridge functionaliteit wilden zetten (bij m'n ouders stond hij standaard al zo, Ziggo lijn uit de jaren '90; ben zelf net terug in NL en moest internet). Met het modem alleen bezig met wat het hóórt te doen: modem-en, heb ik nu een eigen router (opslaghok), met ingebouwd accesspoint voor de ene kant van het huis, en voor de andere kant een tweede accesspoint, en alle vaste machines gaan met kabel. Alles 100% stabiel, en die 200mbit haal ik uiteraard gewoon. (niet over draadloos, maar dat krijg je met draadloos).
Overigens, dat het mezelf overkwam is daar één van, ik ben een IT-er met de nodige certificeringen e.d... tevens ondertussen een fossiel hier op Tweakers. Dit overkomt echter een hele hoop mensen. Ziggo heeft wel een gidsje online staan wat de beperkingen van draadloos uitlegt, wat tot babyfoons aan toe gaat, en dat is geweldig dat ze dát doen, maar de kern router functionaliteit is en blijft mild instabiel. Dit is overigens niet alleen bij Ziggo zo, ook bij andere ISP's (KPN met hun domme IPTV en daar beperkingen aan... en dan nog gekke fritzboxes ook). Afgelopen jaar is het aantal topics op GoT dan ook explosief gestegen over slecht/slecht werkbaar internet. Soms is het een beperking van ruimte op de ether, vaak is het echter ook gewoon dat de modems... troep zijn.
@dion_b -- zou er niet eens wat aandacht vanuit Tweakers gezet kunnen worden (als toch een beetje een community met veel consumenten) om dit onder de radar te brengen?
1. Slechte wifi functionaliteit modem/nat/router/dhcp/firewall/switch/accesspoint combo-apparaten
2. Slechte router functionaliteit van bovenstaande apparaten
3. Milde onkunde leken bij aansluiten van andere routers in pogingen het te repareren en het erger maken (draait nu al weken een topic van een gast die steeds traceroutes post maar z'n NAT-op-NAT maar niet weg haalt...)
Vooral punt 1-en-2 kan ik Ziggo eigenlijk kwalijk nemen ondanks dat ik hun Internet gewoon geweldig vind...