Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

internetproblem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen met mijn router.
Ik zit bij ziggo en heb een cisco epc 3928.
Eerst deed het internet gewoon normaal maar nu opeens niet meer.
Soms heb ik gewoon wifi maar dan opeens doet ie het niet meer.
Dan reset ik de router en dan doet ie het weer voor 1-10 minuten en dan doet het niet meer.
Ik heb nog wel gewoon verbinding met de router maar ik kan niks meer doen qua internet.
Ik hoop dat jullie kunnen helpen!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:27

silverball

De wagen voor moderne mensen

Resetten naar fabrieksinstellingen?
Verander daarna meteen de standaard SSID en code!

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:31
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 18:06:
Ik heb problemen met mijn router.
Ik zit bij ziggo en heb een cisco epc 3928.
Eerst deed het internet gewoon normaal maar nu opeens niet meer.
Dan reset ik de router en dan doet ie het weer voor 1-10 minuten en dan doet het niet meer.
Ik heb nog wel gewoon verbinding met de router maar ik kan niks meer doen qua internet.
Ik hoop dat jullie kunnen helpen!
En heb je al contact opgenomen met Ziggo? Het is de router van Ziggo en daar is je internet ook van.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Gezien 't feit dat je meld dat je de router wél kunt benaderen klinkt 't als een DNS probleem (je gateway reageert dan in ieder geval wel, dus zit het probleem in/na je gateway)

Kijk op het moment dat je dat probleem hebt eens of je een internetsite die niet zuiver en alleen op DNS naam te benaderen is wel op het IP adres kunt benaderen.
http://134.170.188.221 zou je dan in dat geval toch bij microsoft.com moeten doen laten uitkomen (als voorbeeld).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Of heb je misschien bij netwerk van je computer zitten te prullen en de dns veranderd?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Meestal doet mijn auto het maar soms doet hij het niet meer...
Ehm...wat denk je zelf!?

Wat is jouw definitie van "doet ie het niet meer"?
En kan je een ipconfig /all posten?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:24
Grappig, ik heb precies hetzelfde gedonder met Ziggo. Eigenlijk jaren geen problemen gehad, maar sinds de overstap van Alles-in-1 naar TV + Internet is het drama.

Ben benieuwd naar de reacties hier.. eens kijken of er wat fatsoenlijks uitkomt.
Hier heb ik overigens te maken met een Ubee modem/router. Doe geen speciale acties, gewoon een beetje surfen op het internet (diverse pagina's zoals Facebook en Tweakers) en soms is het plots ineens klaar. 'Limited connection'
Ik kan dan nog wel inloggen op de modem.

Diverse malen contact gehad met Ziggo over het issue. Hiervoor een nieuwe modem gehad en nieuwe kabels aangesloten. Maar helaas zonder resultaat.

Het lokale IP adres heb ik gewijzigd maar ook als ik deze op default laat staan heb ik het zelfde issue.

*sowieso

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 08:51:
[...]

Meestal doet mijn auto het maar soms doet hij het niet meer...
Ehm...wat denk je zelf!?

Wat is jouw definitie van "doet ie het niet meer"?
En kan je een ipconfig /all posten?
Nou ik kan altijd connecten met de wifi.
En dan zit ik er even op, lijkt het goed te gaan en opeens laadt die niks meer, maar ik ben nog wel verbonden.
En ik gebruik die router alleen voor telefoon en tablet, geen pc.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2015 11:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
wimmel_1 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 18:30:
Gezien 't feit dat je meld dat je de router wél kunt benaderen klinkt 't als een DNS probleem (je gateway reageert dan in ieder geval wel, dus zit het probleem in/na je gateway)

Kijk op het moment dat je dat probleem hebt eens of je een internetsite die niet zuiver en alleen op DNS naam te benaderen is wel op het IP adres kunt benaderen.
http://134.170.188.221 zou je dan in dat geval toch bij microsoft.com moeten doen laten uitkomen (als voorbeeld).
Dat doet het ook niet.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 11:32:
[...]

En dan zit ik er even op, lijkt het goed te gaan en opeens laadt die niks meer, maar ik ben nog wel verbonden.
Wat gebeurt er op zo'n moment met de bedrade verbinding? Sluit die laptop eens met netwerkkabel aan en kijk dan of het ook wegvalt.

Daarmee sluit je namelijk WiFi uit.

Tweede:
Als het bedraad ook slecht is, kijk wat de modem je zelf kan vertellen. Log in op de GUI, kijk of het zelf vindt of het online is en kijk naar de signaalwaardes van de DOCSIS-verbinding.

Oslik blyat! Oslik!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 11:32:
[...]

Wat gebeurt er op zo'n moment met de bedrade verbinding? Sluit die laptop eens met netwerkkabel aan en kijk dan of het ook wegvalt.

Daarmee sluit je namelijk WiFi uit.

Tweede:
Als het bedraad ook slecht is, kijk wat de modem je zelf kan vertellen. Log in op de GUI, kijk of het zelf vindt of het online is en kijk naar de signaalwaardes van de DOCSIS-verbinding.

Oslik blyat! Oslik!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:55

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, idem -- bekabeld prima (zei het dat de router-functionaliteit erg beperkt is en niet altijd even stabiel), maar draadloos is sowieso een drama. Een accesspoint loste voor mij al een hoop op, maar ik heb recent toch Ziggo gebeld en gevraagd of ze m'n modem in bridge functionaliteit wilden zetten (bij m'n ouders stond hij standaard al zo, Ziggo lijn uit de jaren '90; ben zelf net terug in NL en moest internet). Met het modem alleen bezig met wat het hóórt te doen: modem-en, heb ik nu een eigen router (opslaghok), met ingebouwd accesspoint voor de ene kant van het huis, en voor de andere kant een tweede accesspoint, en alle vaste machines gaan met kabel. Alles 100% stabiel, en die 200mbit haal ik uiteraard gewoon. (niet over draadloos, maar dat krijg je met draadloos).

Overigens, dat het mezelf overkwam is daar één van, ik ben een IT-er met de nodige certificeringen e.d... tevens ondertussen een fossiel hier op Tweakers. Dit overkomt echter een hele hoop mensen. Ziggo heeft wel een gidsje online staan wat de beperkingen van draadloos uitlegt, wat tot babyfoons aan toe gaat, en dat is geweldig dat ze dát doen, maar de kern router functionaliteit is en blijft mild instabiel. Dit is overigens niet alleen bij Ziggo zo, ook bij andere ISP's (KPN met hun domme IPTV en daar beperkingen aan... en dan nog gekke fritzboxes ook). Afgelopen jaar is het aantal topics op GoT dan ook explosief gestegen over slecht/slecht werkbaar internet. Soms is het een beperking van ruimte op de ether, vaak is het echter ook gewoon dat de modems... troep zijn.

@dion_b -- zou er niet eens wat aandacht vanuit Tweakers gezet kunnen worden (als toch een beetje een community met veel consumenten) om dit onder de radar te brengen?

1. Slechte wifi functionaliteit modem/nat/router/dhcp/firewall/switch/accesspoint combo-apparaten
2. Slechte router functionaliteit van bovenstaande apparaten
3. Milde onkunde leken bij aansluiten van andere routers in pogingen het te repareren en het erger maken (draait nu al weken een topic van een gast die steeds traceroutes post maar z'n NAT-op-NAT maar niet weg haalt...)

Vooral punt 1-en-2 kan ik Ziggo eigenlijk kwalijk nemen ondanks dat ik hun Internet gewoon geweldig vind...

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zo'n Cisco EPC-3928 van Ziggo ansich is best een stabiel en degelijk apparaat, ook als 't ding als router/modem ingezet wordt en niet als zuiver modem (bridge mode).

Probleem bij draadloze verbindingen zit 'm meestal in de locatie waar 't ding geplaatst is/wordt (in de meterkast) ten opzichte van dáár waar de draadloze clients zich bevinden (door 't gehele huis, behàlve in de meterkast).

Het uitschakelen van het routerdeel (bridgemodus) heeft meteen als bijkomstig gevolg dat het "hotspot" deel niet meer werkt én er dus ook nergens meer gebruik gemaakt kan worden van dat netwerk door de eigenaar van zo'n modem. Er zijn mensen die daar wél gebruik van wensen te kunnen maken.

Ik stelde de vraag hierboven om eens te kijken óf een externe website wel op IP te benaderen was niet voor niets. Er kan schijnbaar wél verbinding gemaakt wordt met het interne netwerk doordat de router wel te benaderen is maar zelfs op IP basis komt 'ie niet verder (het routerdeel kan de gateway dus niet vinden óf de modem functionaliteit is van 't "padje").

Kwestie van logging bekijken/analyseren op die Cisco.

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Aan de ene kant maak je een degelijk punt (dat en de combinatie dat veel meterkasten toch wat wamteprobleempjes hebben zeker als er ook stadsverwarming is...), maar vergeet niet dat de antenne-configuratie van die Ziggo box verre van ideaal is. Een integrated omni-antenne die daarnaast ook nog eens (zei het mild geisoleerd, niet eens erg goed...) het tuner-gedeelte (metalen-doos constructie maar vervolgens slechte aarding) als stoorzender heeft. Al koop je een €30 linksys AP en zet je die precies bovenop je modem, en al laat je de 3(!!) netwerken de het uitzend aanstaan, dan nog heb je een slechtere verbinding.

Publieke hotspots vind ik een twijfelgeval: zeker als je in een appartementencomplex zit zijn er weinig redenen te bedenken om een 3e SSID uit te zenden vanuit je Ziggo hotspot. En daar heb je de crux gelijk te pakken: de hoeveelheid hotspots van Ziggo die in een regio staan waarvan jij zou denken: hey, hier zal ik wel eens Internet willen hebben, is erg laag: andere hotspot diensten zijn daar sterker.

Tevens, zeker met meer dan 10 parallele connecties, is de Ziggo Cisco EPC3928 wel degelijk geen stabiel apparaat als je hem als NAT gebruikt... de gebruikte broadcom CPU zit al tegen z'n grens aan namelijk.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dat met dat aantal connecties is inderdaad wel een goede. Probleem daarmee is alleen dat je eigenlijk al weer exact wil weten wat de vraagsteller tezamen met alle andere lokale gebruikers van dat netwerk aan het doen waren op 't interne netwerk op het moment dat de verbinding (gateway) onderuit ging, en je dus eigenlijk een UTP poort in monitormode wil kunnen schakelen zodat je met bijvoorbeeld WireShark kunt gaan sniffen én het probleempunt boven kunt krijgen (én dat kan dus niet doordat alle UTP poorten intern met de gateway babbelen).

Het opstarten van een verkeerd geconfigureerde newsreader/ nntp-client kan zo'n apparaat in één keer dicht trekken en/of om zeep helpen, dus?

Nou ben ik niet écht goed thuis in de DOCSIS wereld (voor m'n werk en privé werk ik alleen maar met DSL/VDSL(2)/FTTH/FTTC) dus ik durf daar qua apparatuur ook geen aanbevelingen te geven, maar is het überhaupt mogelijk om bij Ziggo (óf een andere kabelaar) een ander DOCSIS modem aan te sluiten / af te nemen?

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Het punt is (gelukkig...) niet het modem gedeelte, maar het NAT/router/firewall gedeelte: je kunt Ziggo bellen, en dat gedeelte uit laten zetten: je krijgt dan op poort1 een extern IP adres en verliest al je management capaciteiten. Niet alleen draadloos heeft er nut bij (een kastje met externe antennae is al beter...), maar je kunt zelf kiezen hoe goed/kwaad je je infrastructuur maakt. Ik heb zelf een vrij goede Netgear router in m'n inpandige berghok gehangen, en een NAS-oplossing + server er naast gezet, maar ik kan me voorstellen dat iemand anders een basis TP-Link archer al een verbetering zal vinden, die wél ingebakken wifi heeft (zei het 200x beter dan het ziggo ding door twee joekels van externe antennes)
Pagina: 1