Vervanging monitor voeding

Pagina: 1
Acties:

• Spicious
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik zoek een?
Voeding/adapter voor mijn beeldscherm(LG Flatron E2351).

Ik heb een eyefinity setup, maar een tijdje geleden is de voeding van mijn beeldscherm en de Active Display Port of DisplayPort Female to Mini DisplayPort Male kapot gegaan. Ik wil mijn eyefinity setup dus weer compleet en werkend maken.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Het liefste zo goedkoop mogelijk. Budget is er verder niet aangezien ik het hoe dan ook weer wil laten werken.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeur.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik gebruik het vooral voor het gamen en verder voor wat grafische applicaties.

Ik heb nauwelijks verstand van voeding e.d. ik heb een aantal afbeeldingen toegevoegd die hopelijk wat meer duidelijk geven over het product dat ik wil vervangen.

1
2
3

[ Voor 3% gewijzigd door Spicious op 22-01-2015 18:02 ]

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03:29
Zorg dat je dezelfde voltage krijgt al die op de voeding staat, want die is belangrijk! De amperage mag wel hoger zijn, maar NOOIT lager!
Verder moet de aansluitplug dezelfde aansluiting hebben als de originele.

Googlen op internet en je vind veel adapters voor LG monitoren.

• Spicious
Dus in dit geval moet ik een adapter vinden van 19V en is die 1.7 de ampere ? Verder hoef ik niet op die 100-240 te letten ?

• jovadca
Ja inderdaad. Controleer de ingangsspanning voor de zekerheid, maar de meeste voedingen zijn tegenwoordig allemaal 100-240V of 240V.

Als de uitgang van een voeding b.v. 19V en 4,17A is, dan kan je die dus goed gebruiken! (Het stroomverbruik wordt door het apparaat zelf bepaald!)
Ik denk trouwens dat jou monitor ook goed werkt op 20V, zonder dat die er eerder van kapot gaat. Veel hoger mag je niet gaan!

Wanneer je produkten (b.v. uit USA of Canada) gaat importeren let dan op de ingangsspanning. Sommige landen hebben een 115V net.

• Spicious
Heel erg bedankt :) Ga direct beginnen met zoeken :)

• jovadca
Succes en laat even iets weten!

• Spicious
Ik heb even gezocht naar adapters, maar ik kom eigenlijk alleen maar laptop adapters tegen. Werken deze ook voor mijn monitor ?

Bijvoorbeeld deze:
http://www.bol.com/nl/p/m...IE0020219200000023826522P

http://www.replacedirect....38-4294-B37E-93F005DED509

Het zijn beide 19V adapters en ze hebben ook meer dan genoeg A.

• jovadca
Beide adapters zijn qua spanning- en stroomwaardes zeer goed te gebruiken. Bij Replacedirect staat de plug diameter vermeld. Klopt deze aansluiting met de LG monitor?

Opm.: Ik vind de adapter bij "Bol" (1e link) wel erg duur! En ik mis de gegevens over de plugmaten. Deze staan wel bij de 2e link.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:09
Let er wel even op dat de originele adapter een of andere vage center-pin lijkt te hebben? (beetje zoals bij de Dell laders) Niet echt gebruikelijk, zal wel lastig te vinden zijn ben ik bang.

My favorite programming language is solder.

Pagina: 1