Gebruik van dubbele accounts bij weggeefacties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedva
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 14:16

Hedva

Blobfish

Topicstarter
Ik weet niet echt waar dit thuis hoort, dus ik leg het maar hier neer.
Het valt me vaker op dat er, rond het weggeven van goodies, ineens accounts verschijnen waarvan ik denk dat het fake accounts zijn.

Zoals deze bijvoorbeeld: gallery: Shayan66
Vandaag aangemaakt en enige reactie bij plan: Win een bètakey voor Heroes of the Storm - Update

Het kan natuurlijk toeval zijn; dat iemand vandaag een account heeft aangemaakt en toevallig als eerst hierop gereageerd heeft. Maar het riekt naar een 2e account van iemand.

Wat moet je met dit soort accounts? Gewoon hun gang laten gaan of ergens melden? Uiteindelijk verziekt het de 'weggeef kans' van andere Tweakers. Als ik 4000 accounts aanmaak met de vraag of iemand een key over heeft, dan is de kans groter dat ik m dan krijg dan dat iemand met 1 account zo'n vraag stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-09 18:38

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Bij andere weggeefacties die tweakers doet is het zo dat je account voor het begin van actie geregistreerd moet zijn, dat verhelpt dit "probleem" wel aardig, geen idee of dat voor deze actie ook geldt.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedva
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 14:16

Hedva

Blobfish

Topicstarter
Ja dat klopt, volgens mij 24 uur van te voren voordat een actie begint. Als het goed is kan dit account straks ook niet meedingen als de loting weer start om 19:00.

Maar wat vaak gebeurd is dat er om een key gevraagd word in de comments, "wie heeft er een key over?", zoals ook in dit geval.
Vandaar mijn vraag; Wat moet je met proleten die ogenschijnlijk meerdere accounts aanmaken, hun gang laten gaan of ergens melden?

Overigens maakt het me voor deze actie niet zoveel uit, ik heb toch geen computer met windows erop dus dit spel spelen zit er niet in

Ow toch wel voor de mac, ik ga om 7 uur toch maar proberen :D

[ Voor 12% gewijzigd door Hedva op 22-01-2015 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:23

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Clone accounts zijn niet toegestaan aldus de voorwaarden van T.net. Kortom, die kun je gewoon melden (via Schop een Modje bijv) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:41

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

_David_ schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 17:24:
Bij andere weggeefacties die tweakers doet is het zo dat je account voor het begin van actie geregistreerd moet zijn, dat verhelpt dit "probleem" wel aardig, geen idee of dat voor deze actie ook geldt.
Verhelpt het imho amper, je kan altijd wel gokken wanneer ze weer grote acties doen, grootste fix bij betakeys is de random en 2-deling geweest.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vooralsnog kan ik niet achterhalen dat dit een klonnaccount is. Grote kans dat dit een gebruiker is die zich puur geregistreerd heeft voor het bemachtigen van een key, wat hem blijkbaar niet is gelukt getuige zijn reacties.

Echter kan ik niks zeggen over het beleid van weggeefacties omdat ik daar niet over ga. Wellicht dat * zeef een en ander kan toelichten als hij hier langskomt.

Ik pas de topictitel iets aan zodat die de lading beter dekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Vergeet niet dat er veel zogenaamde "Lurkers" zijn, dit zijn mensen die wel een forum bezoeken, maar nooit reageren, en vaak zelfs geen account hebben, steker nog, ik durf gerust te beweren dat deze groep groter is dan de reagerende bezoekers. Nu kan het natuurlijk zijn dat iemand door zo een actie wel een account aanmaakt, kortom het hoeft geen kloon te zijn.
Pagina: 1