Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

De samsung galaxy s5 waarvoor ik heb betaald..is er nooit gekomen, ik ben opgelicht via marktplaats, alles leek echt, foto's met mijn naam en datum van die dag op een briefje bij het toestel gekregen, niks neps aan te bekennen dus.

Nadat ik het geld had overgemaakt, zei de persoon dat zij de mobiel de volgende dag op de post zou doen. Nooit gebeurd en diezelfde dag nog een waarschuwing van marktplaats gehad dat haar account verwijderd is vanwege oplichting, en daar was ik dan, een 17-jarig broekie die bij de Albert heijn werkt voor zijn centen. €266,95 kwijt aan een mobiel waarvoor ik 2 maanden heb gewerkt.

Iemand tips? Ik heb aangifte gedaan, een brief naar ING geschreven, maar nee levert allemaal niks op.

met vriendelijke groet,

Roy

link naar topic op opgelichtopinternet.nl > http://www.opgeletopinternet.nl/index.php/topic,24321.0.html <

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2015 17:56 ]

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
http://www.opgeletopinternet.nl/index.php

Neem daar eens de stappen door die je hier kunt vinden: Link

• Strawberry_1985
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-11 15:28
Accepteer en leer waarschijnlijk.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:20
Niet meer laten opsturen via marktplaats.

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-11 21:16

Sorbo

Uw hulp in huis!

Ik ben bang dat het ontzettend lastig wordt om wat gedaan te krijgen. Aangifte doen, contact opnemen met de bank, en opgeletopinternet in de gaten houden is alles wat je kunt doen ben ik bang...

Voor de volgende keer:

- Die prijs is too good to be true. Dit is ~100 euro onder de tweedehands marktwaarde (350-400 euro). Er zijn daadwerkelijk mensen die de waarde van hun spul niet kennen, maar in 90% van de gevallen heb je op MP een oplichter te pakken.

-Via MP alleen maar ophalen. Je hebt geen idee met wie je te maken hebt, er zijn geen ervaringen bekend met de verkoper op MP, dus gewoon ophalen. Ook als je via V&A handelt > Geen feedback is ophalen. Kun je niet ophalen, dan laten schieten.

-Gebruik V&A. Minder oplichters, minder tokkies, gebruikerservaringen voor bijna alle verkopers én je hebt mensen die verstand hebben van hun spul, en dus minder problemen of gerommel.

- Doe een check via de politie. Dat kan via de volgende site: https://www.mijnpolitie.nl/if.shtml. Als de verkoper eerder opgelicht heeft, en er is aangifte gedaan, dan geeft deze check dat aan. Vraag daarom ook altijd naar iemands volledige naam, telefoonnummer, emailadres en bankrekeningnummer. Hoe meer info je hebt, hoe groter de kans is dat je de check kunt vertrouwen.

Verwijderd

Topicstarter
Sorbo schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 17:10:
Ik ben bang dat het ontzettend lastig wordt om wat gedaan te krijgen. Aangifte doen, contact opnemen met de bank, en opgeletopinternet in de gaten houden is alles wat je kunt doen ben ik bang...

Voor de volgende keer:

- Die prijs is too good to be true. Dit is ~100 euro onder de tweedehands marktwaarde (350-400 euro). Er zijn daadwerkelijk mensen die de waarde van hun spul niet kennen, maar in 90% van de gevallen heb je op MP een oplichter te pakken.

-Via MP alleen maar ophalen. Je hebt geen idee met wie je te maken hebt, er zijn geen ervaringen bekend met de verkoper op MP, dus gewoon ophalen. Ook als je via V&A handelt > Geen feedback is ophalen. Kun je niet ophalen, dan laten schieten.

-Gebruik V&A. Minder oplichters, minder tokkies, gebruikerservaringen voor bijna alle verkopers én je hebt mensen die verstand hebben van hun spul, en dus minder problemen of gerommel.

- Doe een check via de politie. Dat kan via de volgende site: https://www.mijnpolitie.nl/if.shtml. Als de verkoper eerder opgelicht heeft, en er is aangifte gedaan, dan geeft deze check dat aan. Vraag daarom ook altijd naar iemands volledige naam, telefoonnummer, emailadres en bankrekeningnummer. Hoe meer info je hebt, hoe groter de kans is dat je de check kunt vertrouwen.
Beste Sorbo,

Ik heb haar bankrekeningnummer en naam+achternaam nagetrokken via die website, niks gevonden. Maar het is waarschijnlijk een schuilnaam en een gestolen rekeningnummer, volgens de politie. Bedankt voor je reactie!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:39
Je moet het maar zo zien: Je hebt €266,95 uitgegeven voor een belangrijke levensles.
Voor nu is dat natuurlijk veel geld.
Maar als je daarmee 'groter onheil' in je latere leven kan voorkomen, was het een schijntje.

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Levensles. Nooit laten opsturen. Zowel van verkopende als kopende kant. Altijd waren zien en gelijk oversteken. Anders koop je maar in de winkel.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Verwijderd

Topicstarter
cornfed99111 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 17:18:
Je moet het maar zo zien: Je hebt €266,95 uitgegeven voor een belangrijke levensles.
Voor nu is dat natuurlijk veel geld.
Maar als je daarmee 'groter onheil' in je latere leven kan voorkomen, was het een schijntje.
Beste cornfed,

Klopt ja.. als je het zo bekijkt.. maarja ik ben erg zuinig op mijn centen en erg voorzichtig OOK via marktplaats, niks duidde ook op een oplichter zoals o.a. de foto's van het product met mijn naam erbij. Maarja, toch twee volle maanden voor dat bedrag moeten werken, en dat nu, met één klik weggespoelt te zien worden, ja.. deprimerend..

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:39
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 17:22:
[...]

Beste cornfed,

Klopt ja.. als je het zo bekijkt.. maarja ik ben erg zuinig op mijn centen en erg voorzichtig OOK via marktplaats, niks duidde ook op een oplichter zoals o.a. de foto's van het product met mijn naam erbij. Maarja, toch twee volle maanden voor dat bedrag moeten werken, en dat nu, met één klik weggespoelt te zien worden, ja.. deprimerend..
Is ook zuur allemaal.
Ik probeer altijd een negatieve ervaring te gebruiken voor later.
Dan buig je een stukje rot om naar iets wat je steun geeft.

Marktplaats is gewoon een vrijplaats voor oplichters.
Dus nooit meer iets laten versturen als er grote bedragen in het spel zijn.
Het is helaas zo, anno 2015.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 17:22:
[...]

Beste cornfed,

Foto met bewijs geeft aan dat ze het item hebben. Waarschijnlijk heeft de persoon die telefoon, maakt foto met wat jij vraagt en stuurt hem op. Het item is in bezit, maar hebben niet de intentie om het op te sturen.

En wat al gezegd is. Aangifte doen, melding maken een marktplaats ook al is account al verwijderd. En probeer dit soort dingen op te halen.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-11 20:03
En daarom nooit versturen via Marktplaats, ik haal uitsluitend persoonlijk op en betaal alleen ter plekke, en als iemand dat niet wil, pech dan ik zoek verder.

Hetzelfde als ik verkoop, ik verzend niet alleen ophalen en ja mensen zeuren en mopperen, pech dan zoek lekker verder zeg ik dan.

[ Voor 14% gewijzigd door Mizgala28 op 22-01-2015 17:55 ]

Verwijderd

kevinl schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 17:22:
Levensles. Nooit laten opsturen. Zowel van verkopende als kopende kant. Altijd waren zien en gelijk oversteken. Anders koop je maar in de winkel.
Onzin. En m.i. totaal onnodig om de TS bang te maken want ik heb verschrikkelijk veel goede transacties gehad (zeker ook op MP).

Kwestie van goed opletten en bij bepaalde productgroepen (telefoons, tablets, 'merk'kleding) op MP is ophalen simpelweg de beste optie. Daarbij willen de prijzen op MP wel eens onder die van V&A duiken, puur door het grotere aanbod. Doorgaans ben je hier beter af.

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Mee eens, zelf ook genoeg positieve ervaringen met producten laten opsturen. Wel een handige tip: kijk naar de registratiedatum van iemand op Marktplaats. Iemand die 2 of 6 maanden actief is, is minder betrouwbaar dan iemand die al 6+ jaar actief is. Geen garantie natuurlijk, wel een indicatie.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-11 07:33

Bullet NL

Eigen Wijs

Dit is niet de plaats om over oplichting te spreken, dit topic is daarom ook dicht.

Cogitationis poenam nemo patitur

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.