Toon posts:

Upgrade desktop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb op dit moment het volgende systeem staan:

Intel Core i7-3770 CPU @ 3.4 ghz
Asus Maximus V Gene
8 GB DDR3 geheugen (2x Corsair 4 GB)
Nvidia Geforce GTX 660
Corsair CX600M, 600 Watt voeding

Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart, eentje waarmee ik bijv. Assassin's Creed Unity (ja I know, not the best game ever) kan spelen. Ik weet echter niet of ik deze dan ook gelijk ik kan bouwen en of mijn voeding dit dan nog wel trekt, heeft iemand advies over welke videokaart en of ik dan ook andere delen van mijn pc moet upgraden?

Schatting budget: ongeveer 100 euro

Alvast bedankt,

Erwin Lijklema

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
voor 100 euro ga je niet vooruit op je 660. Daar kan ik heel kort over zijn.

En je hoeft niks te upgraden in je computer met een gpu upgrade. Je computer is nog aardig up2date!

[ Voor 40% gewijzigd door legendareN op 22-01-2015 17:01 ]

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-02 15:00

garriej

Ik las ondertieten.

misschien een 2e hands 660 erbij? Denk dat je voeding dat wel red. Anders wat hierboven staat.

• legendareN
Ik weet alleen niet in hoeverre een 2e 660 je langdurig plezier gaat opleveren. Ja het is een prestatie boost nu, maar bij de volgende game zit je weer met hetzelfde verhaal.

Ik zou proberen door te sparen en tweedehands 290 halen op de VA voor 170-180 euro. Daar zit ook garantie bij.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:26
Voor 100 euro koop je geen nieuwe videokaart die sneller is dan je GTX 660. Die Corsair CX600M is niet echt een goede voeding (CapXcon condensatoren), maar je hebt ze nu en ik zou ze dan ook maar houden. Voor een enkele videokaart kan die in elk geval wel genoeg vermogen leveren.

Tweedehands kun je wel een HD7950 kopen voor ongeveer 100 euro. Enorme winst in AC Unity moet je daar ook wel niet van verwachten.

En anders een GTX 660 in SLI er bij, je moederbord ondersteunt dat toch. Ik zou het niet helemaal aanraden met die voeding, maar in principe trekt die dat wel.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:13
verkoop hem oude gpu en koop een 2de hands r9 290. die kan AC:U gewoon op ultra en 1080p. zolang maar niet met AA in de weer gaat(word er ook niet mooier van in AC:U)

• legendareN
loki504 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 17:24:
verkoop hem oude gpu en koop een 2de hands r9 290. die kan AC:U gewoon op ultra en 1080p. zolang maar niet met AA in de weer gaat(word er ook niet mooier van in AC:U)
Ik denk dat dit de beste oplossing is. _/-\o_

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Een 660 is nog wel 75-100 euro waard, als je dat bij de 100 optelt kun je inderdaad een 2e hands R9 290 halen.

Hoe oud is je voeding? Die is wellicht wel na 3-5 jaar aan vervanging toe.

Verwijderd

Topicstarter
Hey all,

Bedankt voor de reacties so far! Het belooft dus sowieso een iets grotere investering te worden, ik dacht dat een 'iets' betere kaart het probleem wel op zou lossen maar ik ga nu even nadenken en op zoek naar de 2ehands r9 290 suggestie :).

De voeding is denk ik maar anderhalf jaar oud, had eerst een andere en kreeg deze als vervanging toen die kapot ging. (was een CoreXstream ofzo geloof ik).

• legendareN
Die voeding is voor nu dan nog wel ok. Over een jaar of 2 of bij je volgende upgrade toch denken aan een ander misschien.

Van de 660 naar 290 is een flinke performance boost waar je geen spijt van gaat krijgen. En de investering is niet direct groter. Ja het kost natuurlijk meer als je het zo bekijkt. Maar je kan je 660 verkopen en gewoon alsnog +- 100 euro inleggen wat je sowieso al van plan was.

Succes !

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Pagina: 1