Defecte laptop verkocht,en de koper klaagt....

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essox Lucius
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-09 10:56
dat de laptop defect is!

Omdat wij met de verkoper niet kunnen uitkomen vraag ik de mods voor een advies!

Het gaat over deze advertentie: V&A aangeboden: Acer Aspire 8930G-644G32MN Semi Defect

De verkoop verliep al moeizaam en ik moest 10 dagen op de betaling van de koper wachten omdat die niet in staat was om het geld over te maken(pasje geblokkeerd) en dan moest ik wachten dat zijn ouders het geld overmaken.

Maar goed het geld was overgemaakt na 11 dagen en de laptop was nog hetzelfde dag verstuurd.
Voor het inpakken nog een keer de laptop gecheckt en die boote nog prima naar Windows.

Nu heb ik een klagende koper die 20€ van mij eist of de volledige geld bedrag terug wil hebben omdat de laptop volgens hem niet meer voorbij de BIOS gaat.
Ik weet niet wat er in tussentijd is met de laptop gebeurd is maar in mijn advertentie heb ik volgens mij duidelijk aangegeven dat de laptop als DEFECT verkocht zou worden en is nog volgens mij nog alleen maar goed voor onderdelen.

Nu kreeg ik van alles naar mij hoofd geslingerd...de moederboord zal kapot zijn of defecte videokaart en dat heb ik volgens de koper niet gemeld en dat ik wist dat er nog iets aan de hand is met de apparaat.

Mods hebben de toestemming mijn DM historie te checken!

P.S. 26 berichten later ken ik de naam van de koper nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Essox Lucius schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 15:47:
... maar in mijn advertentie heb ik volgens mij duidelijk aangegeven dat de laptop als DEFECT verkocht zou worden en is nog volgens mij nog alleen maar goed voor onderdelen.
Je hebt in je advertentie ook duidelijk aangegeven dat het opstart, en alles behalve het toetsenbord nog werkt. Dat is al heel wat meer dan niet voorbij de BIOS kunnen komen.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essox Lucius
Ja dat deed ie wel !
Check de derde foto van de advertentie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-10 00:13

FlyEragon

Alien Monkeys

Tussentijds mogelijk defect geraakt. Maar volgens de adv ging het om een semi defecte laptop waarbij enkel het toetsenbord niet zou werken. Tja, als blijkt dat hij nu niet door de bios komt kan ik de koper wel begrijpen. Lastige kwestie en succes voor beiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb deze oude beest van een laptop op de zolder gevonden,laptop start wel op en alles behalve de toetsenboord werkt,maar wordt als defect verkocht!!
Je vertelt dat hij als defect wordt verkocht, maar niet wat dat precies betekent. Betekent dat geheel defect? Waarom is dat zo tegengesteld aan het eerdere deel van het statement?

Dat alles werkt behalve het toetsenbord is wél specifiek. Dat is dan ook iets waar koper op mag vertrouwen. Als dat niet het geval is, is het product niet conform, en zal je toch moeten kijken hoe je het op gaat lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Essox Lucius schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 15:58:
Ja dat deed ie wel !
Check de derde foto van de advertentie!
Dat zeg ik. Daarom kan ik dus snappen dat de koper niet blij is, aangezien het duidelijk wel op zou moeten starten.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essox Lucius
Uit coulance heb ik de koper eerst 10€ en daarna 15€ terug geboden,maar daar gaat ie niet mee akkoord.Hij eist 20€ terug of de volledige bedrag terug en hij zou de laptop terug sturen.
Op de foto is te zien dat de laptop nog naar Windows boot,wat is is tussentijd gebeurd zoals gezegd kan ik niet weten.
Nogmaals...in de advertentie staat wel opgegeven dat de toetsenboord niet werkt,maar dat de laptop als DEFECT wordt verkocht! Dus volgens mij is het bedoeld als werking onbekend!

[ Voor 5% gewijzigd door Essox Lucius op 22-01-2015 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Tamelijk misleidend

Je zegt het toetsenbord werkt niet en de rest wel. maar als er iets anders dan het toetsenboerd niet werkt heb je dikke pech.

Zeg dan aleen defect. en zeg niet dat alleen het toetsenbord niet werkt.

Dit heb je behoorlijk over jezelf afgeroepen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik kan de koper in deze best snappen. Je zegt dat het keyboard niet werkt en je hem daarom als defect verkoopt, maar je laat wel foto's zien van een systeem dat Windows opstart.

Als het ding dan ineens niet meer post, dan zou ik er ook niet blij mee zijn.

Als je coulant bent neem je het ding terug en geef je de koper z'n geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essox Lucius
Fish schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 16:08:
Tamelijk misleidend

Je zegt het toetsenbord werkt niet en de rest wel. maar als er iets anders dan het toetsenboerd niet werkt heb je dikke pech.

Ja..en dat was het geval!
Thuis voor de verzending nog een keer gecheckt en de laptop boote naar Windows,nu claimt de koper dat de laptop niet start.

Bij mij deed ie het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:23
Fish schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 16:08:
Tamelijk misleidend

Nou ja, verkoper heeft hem 'werkend' in de doos gestopt neem ik aan. Zolang de verkoper kan bewijzen dat hij het stevig heeft verpakt voor verzending is hij niet schuldig voor andere defecten lijkt mij. Immers, als je de laptop koopt wetende dat het toetsenbord raar doet is het jouw eigen onderzoeksplicht om een risico in te schatten dat de laptop het binnenkort helemaal begeeft.

Ik heb zelf onlangs bijvoorbeeld een PC overgenomen die geen beeld gaf. Nu had ik geluk en was er alleen een RAM module stuk, maar bij de koop ging ik er vanuit dat ik eventueel het moederbord moest vervangen. Als je het niet aandurft moet je het niet kopen.

In het vervolg bij dit soort 'onzekere' dingen altijd kiezen voor ophalen of langsbrengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ja in je omschrijving staat dat alles werkt behalve het toetsenbord. ianal maar imho ben jij als verzendende partij verantwoordelijk voor een "goede" aankomst. dus zoals verzonden.

Waarom deed het toestdenbord het niet ?
drinken gok ik ? kan dat door de laptop zaan gaan lopen doordat de laptop voor langere tijd een andere stand had ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerrobin
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-10 13:45
Een echte tweaker gaat even langs en laat zijn skills zien dat hij de laptop wel opgestart krijgt naar windows en dat in ruil voor een bakje koffie. :D

edit: anders geld terug en excuses voor het ongemak _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door tweakerrobin op 22-01-2015 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essox Lucius
sdk16420 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 16:14:
[...]

Nou ja, verkoper heeft hem 'werkend' in de doos gestopt neem ik aan. Zolang de verkoper kan bewijzen dat hij het stevig heeft verpakt voor verzending is hij niet schuldig voor andere defecten lijkt mij. Immers, als je de laptop koopt wetende dat het toetsenbord raar doet is het jouw eigen onderzoeksplicht om een risico in te schatten dat de laptop het binnenkort helemaal begeeft.
Laptop was goed verpakt voor verzending!
Ik weet niet wat er in tussentijd ermee gebeurd is,gevallen bij TNT,of ermee gegooid etz etz.
Ik maak altijd foto's voor verzending,en daar lag het niet aan:
http://i.imgur.com/5AOaKxW.jpg
http://i.imgur.com/TPSW9ZC.jpg

in ieder geval ik hoop dat ik nog de tussenweg met de koper kan vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Fish schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 16:14:
...

Waarom deed het toestdenbord het niet ?
drinken gok ik ? kan dat door de laptop zaan gaan lopen doordat de laptop voor langere tijd een andere stand had ?

[ Voor 24% gewijzigd door Fish op 22-01-2015 16:46 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Essox Lucius schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 16:43:
[...]

Laptop was goed verpakt voor verzending!
Ik weet niet wat er in tussentijd ermee gebeurd is,gevallen bij TNT,of ermee gegooid etz etz.
Ik maak altijd foto's voor verzending,en daar lag het niet aan:
http://i.imgur.com/5AOaKxW.jpg
http://i.imgur.com/TPSW9ZC.jpg

in ieder geval ik hoop dat ik nog de tussenweg met de koper kan vinden...
Tenzij de laptop los in die doos lag, dan ligt het er wel aan. Deze foto's zeggen niet zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essox Lucius
garriej schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 16:51:
[...]

Tenzij de laptop los in die doos lag, dan ligt het er wel aan. Deze foto's zeggen niet zo veel.
Doos in een doos in een doos met kranten papier,schuim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-10 07:16

MsG

Forumzwerver

Verplicht leesvoer voor je: Laptop verkocht via markplaats, bij aankomst defect

Helaas ben jij als verkoper verantwoordelijk voor de verzending en is op dit moment het defect niet conform het gestelde defect.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Zou 20 euro terug storten. Aan die laptop heb je zelf ook weinig meer aan. Misschien dat ie nog een filmpje kan posten van het hangen in de bios ter bevestiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essox Lucius
Ik heb net 20€ overgeboekt!
ik wil mijn reputatie niet op spel zetten voor zo een klein bedrag.

Mods...slotje erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Essox Lucius schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 17:12:
Ik heb net 20€ overgeboekt!
ik wil mijn reputatie niet op spel zetten voor zo een klein bedrag.

Mods...slotje erop?
Die ene negatieve beoordeling zou niet zo heel veel uitmaken denk ik :P Maar dit is wel netjes van je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

garriej schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 17:13:
[...]

Die ene negatieve beoordeling zou niet zo heel veel uitmaken denk ik :P Maar dit is wel netjes van je!
Nee, maar met zo een winning streak ga je dat niet voor die 20 euro breken. Bovendien is de koper niet geheel in het ongelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:23
FlyEragon schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 17:16:
[...]

Nee, maar met zo een winning streak ga je dat niet voor die 20 euro breken. Bovendien is de koper niet geheel in het ongelijk ;)
En 44 euro voor een helemaal kapotte laptop is ook een redelijk verkoopbedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Misschien heb je hier iets aan. Ik lees daarin dat de verkoper verantwoordelijk is voor de (ver)zending (dat kan ook buiten je schuld liggen):
http://twinklemagazine.nl...t-risico-van--1/index.xml
(geschreven door 'n juriste)

Wat ik van je begrijp is dat je met € 5 bovenop de door jouw aangeboden oplossing van € 15 het geschil kunt oplossen! Je kunt je poot stijf houden want voor dit bedrag gaat de koper waarschijnlijk niet naar de kantonrechter, maar je kunt ook schikken. Dan ben je er ook vanaf. Het lijkt me een redelijk aanbod van de koper, want als hij hem terugstuurt, draai jij formeel ook nog voor die kosten op!

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essox Lucius
Ik heb ook de helft van de verzendkosten betaald!(6.90€ via TNT) op verzoek van de koper!

Maar daar gaat het niet om,het ging mij om dat de verkoper claimt dat de laptop niet meer voorbij de BIOS komt.
Dat kan ook waar zijn,maar zoals meerdere malen gezegd de laptop heb ik voor inpakken nog aangehad voor zekerheid(had ik eigenlijk ook een video van moeten maken).
En nu is dat ding volgens de beste man helemaal stuk.
En ik heb geen zin in die welles/nietes discussies.

Hoe dan ook ik heb 20€ terug betaald en ik hoop dat daarmee de zaak opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essox Lucius
Opgelost van mij kant!
Hier mag een slot erop!
Pagina: 1