Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

LG 40UB800V of Philips 40PFK6609

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Na veel meegelezen te hebben, nu zelf een account aangemaakt omdat ik in dubio zit.
Ik ga binnenkort een nieuwe TV aanschaffen en ik twijfel heel erg tussen de LG 40UB800V en de Philips 40PFK6609

Het enige wat ik wil is gewoon televisie kijken, netflixen, xboxen en muziek luisteren.

De LG heeft als voordeel 900 HZ tegenover de 400HZ van Philips
De Philips heeft weer 3D tv en ambilight tegenover geen van beide bij de LG.
Dan nog een puntje, ik vind zelf de uitvoering van de LG mooier (maar dat even terzijde)

Misschien zijn er hier mensen die 1 van de tv thuis hebben en hun ervaringen kunnen delen?

• Loenerd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-04-2024
Volgens mij mis je het grootste verschil, namelijk dat de LG Ultra HD is.
Desalniettemin zou ik voor de Philips gaan, maar dat komt puur omdat ik fan ben van Ambilight.

Verwijderd

Topicstarter
Ja Ambilight functie zal helaas wegvallen, omdat de televisie voor een rode muur komt te staan.
Het belangrijkste voor mij is echt het netflixen, lastige keuze.

Ultra HD is volgensmij nog zo nieuw iets, dat het nog weinig beschikbaar is.
Blijft lastige keuze, LG vind ik er gewoon mooier uitzien.

• Apollo89
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-05 14:56
Als je van design houdt dan is hier nog een extra toestel om in overweging te nemen: pricewatch: Sony Bravia KDL-42W805B Zwart (opgelet: de foto bij pricewatch is niet correct!)

Afbeeldingslocatie: http://www.lydogbilde.no/wp-content/uploads/2014/05/sony-W800B-oppslag1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://shop.lcdtvfernseher.de/wp-content/uploads/2014/03/Sony-KDL42W805BBAE2-BRAVIA-KDL-42W805-107-cm-42-Zoll-3D-LED-Backlight-Fernseher-EEK-A+-Full-HD-Motionflow-XR-200Hz-WLAN-Smart-TV-DVB-TCS2-schwarz-6.jpg

De W800B-serie heeft erg veel lovende reviews gekregen omwille van de uitstekende beeldkwaliteit in deze prijsklasse. Uiteraard is de Netflix-applicatie aanwezig en door de zeer lage input lag (vertraging) is deze ook uitermate geschikt om te gamen. Bovendien beschikt deze ook over 3D en mag je van een Japans merk als Sony een degelijke kwaliteit en duurzaamheid verwachten, iets wat niet direct gezegd kan worden van het Koreaanse LG. De Philips tv's zijn in werkelijkheid van het Chinese TP Vision.

Oh ja, 4k op een 40" scherm mag je wel vergeten. Moest je al over 4k content beschikken (die nog zeer zeldzaam is), dan moet zelfs iemand met een 20/20 visie al op 80 cm van het scherm zitten om optimaal te kunnen genieten van de extra details. Vanaf 160 cm is er geen verschil meer zichtbaar met Full HD.

[ Voor 12% gewijzigd door Apollo89 op 22-01-2015 16:54 ]

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 14:41:
De LG heeft als voordeel 900 HZ tegenover de 400HZ van Philips
Dat zijn marketingwaardes waar je niets aan hebt. In werkelijkheid zijn de panelen 100Hz wat op zich niet slecht is. Echter is het beeldinterpolatie-algrotime van beide toestellen zo slecht dat ze nog altijd veel bewegingsonscherpte weergeven. Bewegingsonscherpte vergelijkbaar met een budgetmodel 50Hz LCD-televisie. Hierdoor blijft er niets over van de scherpte van zowel het UHD-paneel als het FHD-paneel waardoor een televisie met een goed 100Hz paneel over het algemeen een betere scherpte heeft.

Iets dergelijks als een Sony W8 presteert beter.

Verwijderd

W8 ia ook 50 hertz

• Apollo89
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-05 14:56
Het 42" model heeft inderdaad een 50 Hz LCD-paneel, omdat je bij zo'n klein schermformaat sowieso niet veel last hebt van bewegingsonscherpte. 100 Hz is bij Sony pas vanaf 50". Zoals hierboven al min of meer gezegd is, beter een goede 50 Hz, dan een slechte 100 Hz!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10 20:14

JK

Voor mij nooit meer een Philips*. Heb er onlangs eentje gekocht, wat blijkt;
SmartTV-functies werken alleen als de server van Philips online is. Gister was deze een halve dag in storing en vandaag ook nog even in de ochtend. Je hebt dan werkelijk een dumb-tv, omdat je niet bij je apps kan komen.

Gelukkig heb ik er nog een WDTV Live op aangesloten, dus ik kon via dat kastje bij Netflix komen, maar ik vind het echt een trieste bedoeling dat je SmartTV afhankelijk is van een server bij Philips.

Voor mij dus echt een afknapper, had ik dit geweten, had ik nooit een Philips gekocht. Ook jammer dat Philips blijkbaar geen backup-plan heeft.

Neem het in elk geval in overweging bij je keuze, aangezien je aangeeft te willen Netflixen.

* Zo lang ze op deze manier door blijven gaan.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aangezien dit aankoopadvies betreft krijgt je topic een schopje naar CEA.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de adviezen.

Ik heb er over na gedacht en hoewel ik de ambilight en de ultra hd waarschijnlijk niet ga gebruiken, maar Netflix heel belangrijk vind, ga ik voor de LG.

Heb ook even naar de Sony gekeken, maar ik wil echt een 40inch
Pagina: 1