Aankoopadvies Videokaart

Pagina: 1
Acties:

• Activate
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-02 08:57
Ik zoek een?
Ik zoek dus een videkaart voor mijn systeem.

Wat is je budget?
125

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst een vertrouwd merk

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Voeding 580 W, SSD 256 Gb corsair, Ballistic BLT2C4G3D1608ET3LX0C 8 Gb, Gigabyte ZX97 UD5H I7 4770K

De pc wordt abslouut niet gebruikt voor games. af en toe foto en videobewerking, en via HDMI naar tv om films te bekijken, dus gewenst is een HDMI en DVI

Verder wordt er veel gewerkt met Office een daar heeft mij huidige kaart problemen mee een Radeon 5600.

Alvast bedankt voor de hulp!

• hidde212
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:15

hidde212

Free your mind...

pricewatch: EVGA GeForce GTX 750 1GB Superclocked

Lekker zuinig en ongeveer even snel als een GTX750Ti vanwege de hogere clock. Als je voor iets meer geld een stuk meer prestaties wilt: pricewatch: Club3D Radeon R7 265 royalQueen NW maar dat is misschien wat boven budget.

Wat een goedkopere optie is: De videokaart op je CPU inschakelen in het BIOS, beeldscherm op het moederbord aansluiten (wel je oude kaart eruit halen) en kijken of je daar wel normaal office (wat helemaal niet zwaar op de GPU is?) mee kunt draaien. Is gratis ;)

...and your ass will follow

• Activate
Dank je voor je snelle antwoord!

Deze is ook nog redelijk stil en enrgiezuinig?

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05:09
Voor de toepassingen waar jij je PC voor gebruikt zou ik lekker de grafische processor van je 4770K gebruiken. Die is voor office werk etc. prima.

Dat is heel simpel, koppel de GPU los, de kaart zelf, en schakel in je BIOS in dat je de IGPU gebruikt of iets in die richting, kan ook intergrated graphics zijn.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:14
Zoals hidde212 al zegt, je processor heeft een ingebouwde GPU die heel adequaat moet zijn voor wat jij wilt doen. Dan is het zonde om geld uit te geven aan een losse GPU, je moederbord heeft een DVI-D en HDMI aansluiting, je zou eigenlijk pas tekort komen als je DisplayPort nodig hebt.

Volgens mij moet je in het moederbord niet eens inschakelen dat je de iGPU gebruikt, gewoon de AMD videokaart loskoppelen en je kabels op het moederbord steken.

Wat betreft losse GPU's, de GTX 750 is wel heel zuinig, maar de iGPU van je processor is nog zuiniger. De R7 265 is niet zo zuinig vergeleken met de andere opties.

Een pricewatch: MSI GeForce GT 720 1GB zou ook al genoeg moeten zijn, maar die heeft echt geen meerwaarde ten opzichte van de iGPU.

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
Als je gewoon video bestanden vanuit een player afspeelt dan heb je inderdaad niks zwaarders nodig dan je onboard. (Je cloned of breid je beeldscherm uit begrijp ik?)

2k-4k videobestanden op youtube kan alleen misschien een probleem worden. Maar weet niet of je dat uitmaakt.

Maar goed daar kom je vanzelf wel achter als het niet goed draait. Dan kan je achteraf nog beslissen of je een videokaart wilt aanschaffen :)

[ Voor 30% gewijzigd door legendareN op 22-01-2015 14:54 ]

• Activate
Dank jullie voor de replys maar weer!

Ik gebruik idd het clonen van de kaart om de flims te laten spelen op de tv, heb het wel via streaming geprobeerd maar dat loopt vast helaas.

Het nadeel van de GPU van de CPU gebruiken is toch het deleb van het geheugen?

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
Ik weet niet wat voor zware werkzaamheden jij op je pc doet terwijl je een film afspeelt op je TV maar aan die 8 gig ga je niet komen :p

Ow je cloned, dus je kan niet eens andere werkzaamheden uitvoeren op je pc terwijl dat je films kijkt :) . Tenzij je aan het renderen bent etc op de achtergrond, maar goed ik denk ook niet dat als je echt zwaar spul renderd dat je dan je onboard gpu soepel kan gebruiken :p

Maar het klopt dat het je RAM geheugen van je computer gebruikt.

[ Voor 59% gewijzigd door legendareN op 22-01-2015 15:44 ]

Pagina: 1