Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fireozzie
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-09 20:05
Hallo heren,

Zit met een vreemd probleem.
Laaste week heb ik steeds veel problemen gehad met het internet geen verbinding of zeer trage verbinding.
hierover aantalle keren contact gehad met Ziggo.
je krijg je stappenplan alweer trek je modem uit en wacht een minuut probeer het dan weer. Raar genoeg iedere keer werkte dit. Alleen vond het niet normaal dat ik dit iedere dag 1 a 2 keer moest doen.

Op 20-01-2015 weer contact gehad ook doorgegeven wat mijn probleem is en dat het niet binnen in huis is omdat ik gewoon mijn routers en modem kan pingen en respons van <-1ms is .
Zou ik pingen naar www.google.nl heb ik vaker een respons van <-3000ms .
Medewerker had gevraagd wat ik heb staan ,
Uitgelegd 1ste ziggo modem/router daarna bedraad naar de sitecom wlr-8100 ac1750 wifi router. in de router van ziggo een dmz ingesteld naar het desbetreffende ipadres van de sitecom.
medewerker heeft toen de Wifi functie uitgeschakeld van het ziggo modem deze wordt immers niet gebruikt. Hij heeft ook blijkbaar de router functie uitgezet.
Hierdoor kreeg ik vandaag 22-01-2015 weer problemen met het internet geen connectie.
nagekeken in de router van sitecom zie ik dat deze ook geen ipadres mac adres kreeg.

Weer eens gebeld met ziggo.
Waarschijnlijk is je router defect en moet je maar is een utp kabel plaatsen van pc naar ziggo modem/router.
Dit ook aan persoon uitgelegd dat het probleem zich niet hier in vond.
medewerker kwam geiriteerd over omdat ik niet wou uitzoeken waar het probleem zich onstaat.
Dus toch een utp kabel ergens gevonden en direct aangesloten aan ziggo modem.
Nou ja ; daar heb ik internet , ik wou dus kijken in de instellingen van het ziggo modem of daar iets in veranderd was, kan ik niks meer doen omdat ze de router functie hadden uitgeschakeld.

Denk wijze : krijg toch internet direct met bekabeling van ziggo modem naar pc.
weer maar eens proberen om sitecom router/wifi aan te sluiten en vanuit daar weer proberen.
Helaas werkt niet ; kijk in de instellingen van de sitecom modem zie ik dat deze geen adres krijgt van het ziggo modem. zie wel dat hij pakketen ontvangt wat ik raar vond.

Weer maar eens terug gebeld met Ziggo.
Waarschijnlijk is jou sitecom router defect , netjes gevraagd aan medewerker of hij mijn routerfuncties weer wilt inschakelen zodat ik al mijn apperaten kan aansluiten om ziggo modem.

Ziggo modem weer terug in normale functie.
Probeer ik weer eens de bekabeling aan te sluiten op sitecom router/wifi .
en ja hoor hij krijgt weer een adres en leverd weer volledig internet af.

Nu mijn vraag hoe kan dit en waar kan dit aan liggen ?
want router sitecom is dus niet defect.
laaste firmware staat er op 2.1 versie .
medewre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De DHCP server van de sitecom is niet ingeschakeld zo te horen, daarom krijg je geen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 21:46
fireozzie schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:42:
Nu mijn vraag hoe kan dit en waar kan dit aan liggen ?
Geen idee. Wij hebben geen glazen bol.
want router sitecom is dus niet defect.
Tja. Om eerlijk te zijn vertrouw ik de Ubee's van Ziggo meer dan een willekeurige Sitecom. Maar wat er aan de hand was is op basis van je verhaal voor ons ook niet te achterhalen.

Hoewel je zelf aan aangeeft dat de latencies naar je modem/router prima waren ten tijde van de problematiek, zou ik vooral een traceroute naar bv. Google uitvoeren, dan heb je nog een iets duidelijker overzicht waar de latency vandaan komt.

Als dat dan nog steeds buiten je eigen netwerk ligt heb je twee problemen, dat en een brak modem/router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fireozzie
Hallo heren,

ik heb een van ziggo dit type modem.

Cisco EPC3928AD EuroDocsis 3.0 2-PORT Apps Voice Gateway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:11
Wanneer je direct op het modem van ziggo een goede bekabelde verbinding krijgt zal het niet liggen aan een probleem buitenhuis (mits je dan wel goed google kunt pingen). Probeer eerst eens je router naar de fabrieksinstellingen terug te zetten. Dan staan vaak alle opties aan voor de gemiddelde gebruiker. Kijk eens of je dan wel kunt internetten. Zet dan de ziggo modem in bridge en laat je router het internet verkeer afhandelen. Werkt dit dan nog steeds goed? Dan kun je daarna overige instellingen zoals upnp en dmz instellen.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was het ondertussen al gelukt om het probleem op te lossen? Een fabrieksreset voert u overigens uit door beide OPS knoppen 20 seconden in te drukken. Krijgt u met na resetten van de router en modem nog geen IP-adres, voer dan eens de stappen van deze site uit. Start na instellen ook nog eens het modem opnieuw op wanneer er geen IP-adres is. Indien dit ook geen resultaat geeft, kunt u dan eens het log van de router hier plaatsen? Indien mogelijk van een moment waarop de verbinding niet werkt, maar de router niet net herstart is.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2015 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Paar dingen:

- als de modem in bridge mode staat, dan kan per boot (van de modem) max 1 apparaat een IP-adres krijgen. Kortom, als je je PC aangesloten hebt en dat werkt, moet je voordat je je router aan kunt sluiten de modem rebooten. Idem als je de router aangesloten hebt en je een PC weer rechtstreeks aan wilt sluiten. Dat deed je in je verhaal niet en verklaart volledig waarom je geen IP op de WAN van de router kreeg. De melding dat de router "dus" defect zou zijn klopt niet, dit ligt niet aan de rouet maar aan de volgorde.
- als het probleem zich maar een paar keer per dag voordoet is even kort rechtstreeks PC aangesloten houden absoluut onvoldoende om ook maar iets uit te sluiten. Ik zou eerlijk gezegd aanraden om in eerste instantie PC een paar dagen lang direct op de modem aangesloten te houden en kijken of dat stabiel is. Stabiel? Mooi, hoef je Ziggo ook niet meer lastig te vallen. Dan tijd om naar de Sitecom te kijken. Dat ding als AP inzetten lijkt me meest zinnig, dus DHCP uit en via LAN (dus niet WAN) aansluiten op de modem/router. Is de verbinding direct op Cisco modem niet stabiel? Dan heeft de Sitecom router er niets mee te maken en heb je een probleem met je Ziggo Cisco modem. Tijd om weer met Ziggo contact op te nemen, duidelijk te maken dat het ook zonder enige andere router ertussen fout gaat.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fireozzie
Hallo Heren,

Mijn modem/router van Ziggo is niet defect.
Namelijk mijn sitecom Wi-fi router X8 AC1750 was defect , deze is reeds opgestuurd geworden en heb een nieuwe gekregen.
Tot nu toe nog geen problemen gehad met het ziggo modem .
Pagina: 1