[pricewatch] 4G router vinden

Pagina: 1
Acties:

• shotputty
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09-2025

shotputty

I'll be back

Topicstarter
In de Pricewatch ben ik op zoek naar een 4G router maar ik weet niet precies hoe ik hier op kan filteren.

Het doel is om een zakelijk 4G abonnement af te nemen en de router binnen ons bedrijf te verbinden met een 10-tal pc's.

Het enige waar zo'n router dan aan moet voldoen is:

- 4G functionaliteit ingebouwd
- Minimaal 1 utp aansluiting
- Mogelijkheid om een simkaart te plaatsen?

Ik ben nog niet helemaal thuis in 4G dus misschien zie ik een filter over het hoofd, 5Ghz bijvoorbeeld.
Of ben ik in de verkeerde categorie aan het zoeken?

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:35

Sorbo

Uw hulp in huis!

Je zat in de goeie categorie, maar je hebt niet de goeie filters gepakt. Aan de zijkant, onder het kopje "modemtype" staan alle mogelijke types, zo ook de 4G routers:

http://tweakers.net/categ...HRZYo6SVbSSmZmlsVJsbW0tAA

Er zijn twee types te vinden in de pricewatch, waarvan eentje de "interne sim"-variant is die je zoekt :)

Ik weet niet wat het budget is, maar er zijn een aantal relatief dure Fritzboxen, maar ook deze wat goedkopere D-Link die er wel interessant uit ziet: pricewatch: D-Link DWR-921/E

[ Voor 23% gewijzigd door Sorbo op 22-01-2015 11:57 ]

• shotputty
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09-2025

shotputty

I'll be back

Topicstarter
Aha geweldig, die optie heb ik inderdaad over het hoofd gezien!
Ze vallen allemaal binnen het budget, het belangrijkste is dan de kwaliteit/stabiliteit en de mogelijkheden om poorten in te stellen. Ik ga eens verder filteren, bedankt voor de link :)

Edit: Oke, €500,- lijkt me genoeg :/

[ Voor 7% gewijzigd door shotputty op 22-01-2015 12:13 ]

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 18:03

Computer nr 486 denk ik..

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-02 13:19

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Om in te haken op de TS zijn vraag heb ik een aanverwante vraag:

Na aanleiding van dit artikel:

nieuws: T-Mobile komt met dienst om een databundel te gebruiken op meerdere a...

ga ik denk ik proberen om dit te gaan gebruiken om mijn vaste pc van internet te voorzien.

ik woon op dit moment in het buitengebied en de enige optie, adsl, geeft me 200kB/s. Als iemand dan een website bezoekt schiet de ping tijdens gamen naar 1+ seconde en wordt het geheel onspeelbaar.

Daarom zoek ik nu voor thuis een 4g router waar ik een simkaart in kan stoppen en kan aansluiten op mijn pc.

Hoewel een dongle zou werken, wil ik graag de mogelijkheid tot een externe antenna die ik op het dak kan plaatsen (afstand binnen & nok dak = 15m, afstand pc - nok dak = 18m). Daarom mijn vraag wat jullie ervaring is, want ik zie prijzen uiteen lopen van 30 euro t/m 800 euro.

Het zou leuk zijn hem mee te kunnen nemen naar de toekomst voor eventueel fiber mocht ik verhuizen, veel filter en poort opties zou fijn zijn, maar nu is het belangrijkste dat ik een goede kwaliteit 4g verbinding voor een acceptabel bedrag) kan opzetten voor voornamelijk gamen. Ik zal dan de enige zijn die ervan gebruik maakt dus ik hoef daarvoor niet veel mogelijkheden tot instellen te hebben:

wat is het verschil tussen:

deze: pricewatch: D-Link Wireless N300 Multi-Wan 3G/4G Router

a 30 euro

of bijvoorbeeld deze:

pricewatch: D-Link DWR-921/E

a 125 euro

gezien mijn eisen (simpelweg 4g voor thuis pc) zie ik zo geen reden om de goedkoopste te nemen daar ze allebei toch geen externe antenne hebben.

Ik kan geen vinden met externe antenne, ik kan hem buiten ophangen in een kastje en dan via UTP naar binnen leiden, maar dat verdient niet mijn voorkeur; hebben jullie daar toevallig nog filosofieen over?

[ Voor 5% gewijzigd door Seesar op 01-02-2016 18:57 ]

T60P Widescreen