Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Op zoek naar nieuwe Samsung HD Smart TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik ben op zoek naar een nieuwe TV, maar ik ben nogal een leek op dit gebied. Graag zou ik een TV willen hebben met een schermdiagonaal van zo'n 100-110 cm. Mijn voorkeur gaat uit naar Samsung, omdat ik daar goede verhalen over heb gehoord (correct me if i'm wrong). Verder vind ik de beeldkwaliteit erg belangrijk. Een helder en scherp beeld is een pre, daarbij dan denk ik aan full HD. Ook wil ik de TV kunnen aansluiten op het internet. Ik wil graag voetbal en films kunnen streamen op tv, maar weet niet precies hoe of wat gebruikelijk is bij TV (bijvoorbeeld via internet, via de laptop of via een (ingebouwd) mediaspelertje?). Uiteraard zijn aansluitingen als HDMI en voor externe geluidsbronnen gewenst, maar ik begrijp dat dat tegenwoordig op iedere TV zit.

Ik hoop dat mijn omschrijving zo duidelijk is. Als jullie er nog vragen over hebben, laat het dan weten!

Mijn budget is ongeveer €900,-.

Alvast bedankt voor jullie feedback en tips!!

Groeten,

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:51

Hoicks

Techno!

Ik heb zelf de ue40H6400 serie gekocht omdat deze erg op bijna alle review sies gewaardeerd wordt op beeldkwaliteit. Nu ik deze TV twee maanden heb, moet ik zeggen dat ik er erg tevreden over ben.

SMART functies gebruik ik dan weer minder, maar werken op zich wel goed.

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Verwijderd

Als je tot volgende week kan wachten neem h7000 gaat zonder btw 900 euro kosten

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies dus een schopje naar CEA.

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:56
Kwa beeldkwaliteit maakt Samsung zeker geen slechte tv's. Echter hebben (bijna) alle 2014 modellen last van backlight bleed, in meer of minder mate, wat voor mij ook een reden is geweest de 48h6400 die ik had terug te sturen, om er een model voor terug te krijgen met hetzelfde probleem (die ook weer is teruggegaan). Ik weet dat de H7000 serie hier ook last van heeft, evenals alle curved modellen (deze in nog sterkere mate).

Als dit je niet stoort is de H6400 of de H7000 serie zeker geen slechte keuze. Als je echter ook gamed zou ik voor de Sony W8 serie gaan, vanwege zijn lage input lag. Zo niet zou ik voor de Panasonic AS640 serie gaan. Goede beeldkwaliteit en full LED. Input lag is wel wat hoger dan de Sony.

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:51
Klopt, dat ook de H7000 de bekende problemen heeft.
@k-ard. Bedoel je niet €900 inclusief btw?
€900 ex. btw is €1089 incl. 21% btw. En dat is de prijs waartegen de tv nu te koop is.
En dat is ongeveer 20% te hoog omdat (a) de prijs in NL al onder de €1000 is geweest, (b) prijzen buitenland lager zijn (officiële modellen; geen importmodel).
In Nederland zijn de prijzen sowieso veel hoger.
Ik heb mijn exemplaar UE46H7000 besteld bij Amazon.de voor €902 (incl. btw en verzending, ook naar NL).
Rond de €900 is ongeveer de reguliere prijs in Italië, Spanje, Portugal (al zeker vanaf eind november). En als importmodel ook in Duitsland verkrijgbaar rond dezelfde prijs (laagste prijs was €842).
De officiële Duitse versie (H7090) kost momenteel beduidend meer maar was daar eerder al onder €1000 verkrijgbaar (€ 989). In Duitse MediaMarkten is deze tv (H7090) al tijdelijk aangeboden rond de €800 (lokaal MediaMarkt aanbod; geen landelijk of online aanbod).

Behalve in NL. Daar willen de prijzen maar niet dalen (in de verhouding met de omringende landen).
We betalen sowieso te veel.

Als je een Samsung toestel prefereert, en het prijsverschil relatief klein is neem dan een H7000 model. Deze is echt een stapje beter op vrijwel alle aspecten.

N.B. Ik heb mijn exemplaar teruggestuurd omdat deze toch (zij het minimale) problemen kende. Mogelijk ben ik veel te kritsch geweest na mijn ronduit uiterst slechte ervaringen met het 40" model.
Deze heb ik begin oktober gekocht voor €880 (20% korting op de adviesprijs €1099) in een reguliere winkel (wat heb ik daar een spijt van gehad) i.p.v. via internet.

Edit: sorry. TS gaat over een 40" model. Verkeerd gelezen. Echter, dezelfde analogie geldt voor het 40" model.

Even opgezocht:
Duitsland:
40H7090: laagste prijs € 779
40H7000 (import): €726
Italië
40H7000: rond €700 (pixmania.it;redcoon.it; andere aanbieders)

Dus met een prijs van €900 incl. btw in NL is dit tussen 13-22% duurder. Een koopje is de H7000 in Nederland absoluut niet en is maar 20% korting op de adviesprijs €1099 (en deprijs dit ik al in oktober had betaald). Veel te weinig voor een uitloopmodel. Hier moet nog gemiddeld 15-20% vanaf. Dat is redelijk en ook in lijn met de prijzen in het buitenland.

Het 40H7000 model heeft een plastic bezel en geen metalen strip langs de zijkant als de overige modellen in deze reeks. Dat is geen ramp maar het heeft geen 'metallook', het oogt als goedkoop plastic en niet als 'imitatiemetaal'.
Panasonic AS640: ook uit eigen ervaring (helaas): de beelduniformiteit valt tegen. De beeldkwaliteit van de AS640 kan niet op tegen die van de H7000 ondanks dat de laatste een edge-lit model is. En het verschil in beeldkwaliteit is niet klein of verwaarloosbaar. De Panasonic is wel veel goedkoper. Ik denk dat je deze Panasonic moet vergelijken met een Samung 5-serie of maximaal met het goedkoopste model uit de 6-serie. De Panasonic toestellen waren bij introducite veel te hoog geprijst (in ieder geval de AS6xx/7xx modellen).
Samsung heeft een beter smartplatform (met alle apps, die ook gelocaliseerd zijn voor NL; Panasonic heeft bijv. dezelfde weerberichtapps maar hier kunnen maar een beperkt aantal NL plaatsnamen ingevuld worden)
De mediaspeler van Samsung ondersteunt meer formaten en containers.
Wel mogelijk dat er problemen zijn met de ondertiteling als je meerdere films of series achter elkaar kijkt. De ondertiteling wordt dan soms afwisselend door elkaar heen getoond.
De PVR-functie van Samsung werkt op zich goed maar er treden wel regelmatig lip-synch-problemen op. Hiervan heeft ook de mediaspeler last. Met een externe geluidsinstallatie kun je dat corrigeren. Maar bij een geluidsweergave via de tv zelf kun je dat vergeten.

[ Voor 50% gewijzigd door ariekanari op 23-01-2015 13:14 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Verwijderd

Bij de mm is 40 inch rond 1099 mt btw zonder btw veel goedkoper

Verwijderd

Ik zou zelf voor h700 in plaats van w8 van sony smart tv is onder maat en hij vraagt samsung smart dus hij zal het ook gebruiken ga ik vanuit

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:56
ariekanari schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:24:
Panasonic AS640: ook uit eigen ervaring (helaas): de beelduniformiteit valt tegen. De beeldkwaliteit van de AS640 kan niet op tegen die van de H7000 ondanks dat de laatste een edge-lit model is. En het verschil in beeldkwaliteit is niet klein of verwaarloosbaar. De Panasonic is wel veel goedkoper. Ik denk dat je deze Panasonic moet vergelijken met een Samung 5-serie of maximaal met het goedkoopste model uit de 6-serie. De Panasonic toestellen waren bij introducite veel te hoog geprijst (in ieder geval de AS6xx/7xx modellen).
Samsung heeft een beter smartplatform (met alle apps, die ook gelocaliseerd zijn voor NL; Panasonic heeft bijv. dezelfde weerberichtapps maar hier kunnen maar een beperkt aantal NL plaatsnamen ingevuld worden)
De mediaspeler van Samsung ondersteunt meer formaten en containers.
Wel mogelijk dat er problemen zijn met de ondertiteling als je meerdere films of series achter elkaar kijkt. De ondertiteling wordt dan soms afwisselend door elkaar heen getoond.
Dat de uniformiteit van de AS640 tegen valt kan ik mij maar deels bij aansluiten, hij is zeker niet vrij van clouding, het voordeel van deze clouding tov van de backlight bleed van de Samsungs is dat met een lamp aan de clouding niet te zien is, de backlight bleed wel, zelfs in donkere balken bij films. Waar het verschil in uniformiteit vooral groot is is op het gebied van DSE (uniformiteit van kleurvlakken) bij de AS640 had ik nergens last van bij de H6400 was het af en toe storen hoe niet uniform ze waren. Nu weet ik dat dit bij de H7000 beter is, dus daar durf ik geen uitspraken over te doen.

Wat betreft de beeldkwaliteit ligt de focus bij Panasonic wat anders. De kleuren waren in cinema stand beter dan de H6400 (op de H6400 was paars bijvoorbeeld meer blauw). En zwart op de H6400 heeft een blauwe gloed waar de AS640 dat niet heeft waardoor het contrast hoger lijkt (niet kunnen meten om dit te bevestigen). Op het gebied van scherpte wint de H6400 het echter, de AS640 lijkt wat dat betreft meer op een plasma.

Op het gebied van apps heeft Panasonic inderdaad een achterstand. Voor mij was het voldoende, omdat ik alleen de Youtube en Netflix app nodig heb, maar voor iemand anders ligt dat waarschijnlijk anders.

Dit zijn mijn ervaringen geweest toen ik de AS640 en de H6400 naast elkaar heb kunnen draaien. Het lijkt alsof ik veel kritiek heb op de H6400, maar daar moet wel een kanttekening bij worden geplaatst: ik ben erg kritisch op TV's en veel mensen zullen DSE en backlight bleed niet of nauwelijks zien. Ben je dat echter wel, da geldt alle kritiek uiteraard wel. Als je de uniformiteit (die al dan niet voor je zichtbaar zal zijn) houdt je 4 verschillen over qua beeldkwaliteit. Bij de AS640 zijn de kleuren beter en heeft zwart geen blauwe gloed, de H6400 heeft (redelijk significant) scherper beeld en uitgebreidere apps. Uiteindelijk geven ze beiden op hun eigen manier mooi beeld.

De vergelijking met de H7000 kan ik helaas niet maken, maar van wat ik heb gelezen heeft deze in ieder geval veel minder DSE dan de H6400, over de rest kan ik geen uitspraken doen.

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:51
Ieder moet voor zich een afweging maken welke aspecten het zwaarst wegen. Zoveel mogelijk professionele reviews verzamelen voor de modellen die aan jouw specifieke eisen lijken te volden. En het vergelijken blijft soms meer op appels met peren vergelijken dan appels met appels en wat het allemaal niet gemakkelijker maakt.
Daarnaast is het altijd maar afwachten of het exemplaar dat je ontvangt op bepaalde aspecten geen steken laat vallen terwijl deze in reviews als uitstekend, minimaal of verwaarloosbaar zijn aangemerkt.
Helaas heb ik dat in 2014 pijnlijk vaak moeten ondervinden.
Ik ben nog steeds op zoek naar een FHD-tv maar ben wel huiverig geworden.
Ik vind het aantal goede 2014 FHD modellen flink tegen vallen.
Ik denk er nog over om toch nog een 46H7000 te laten aanrukken (wegens gebrek aan veel beter) maar de prijzen in NL zijn m.i. te hoog. En Amazon heeft de prijs verhoogd, wat het aanbod minder aantrekkelijk maakt ondanks dat het aanbod ruim €215 goedkoper is (het verschil was daarvoor ruim €300).
Het vorige 46" model heb ik keihard afgerekend o.b.v. mijn eerdere en frustrerende ervaring met de UE40H7000. Zeer waarschijnlijk veel te hard. De gemiddelde gebruiker zal het niet waarnemen.

[ Voor 17% gewijzigd door ariekanari op 24-01-2015 13:17 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de reacties. Ik ben er nog niet helemaal uit, maar het helpt me zeker in mijn besluit! Als jullie nog meer tips en trucs hebben, hoor ik dat graag...
Pagina: 1