Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-05 14:08
Beste Tweakers,

Volgende week wil ik een Home Cinema set aanschaffen.
Het set en de TV hebben HDMI ARC.

http://www.sony.nl/electr...bdv-n7200w/specifications

Mijn vraag is: Ik wil gamen en films / series kijken in surround geluid uiteraard.
Films / series via VLC met 5.1 en DTS afspelen in surround.

Nu is de PC aangesloten op de TV via de HDMI van mijn GPU (GTX 670)
Moet ik de PC nu aansluiten op het set of aan de TV?
Ik snap dat YouTube niet surround is, maar kan ik wel gamen, films kijken in surround met deze opstelling?

Zo nee, wat doe ik verkeerd of wat moet ik veranderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-05 13:58
Als ik het onderstaande plaatje mag geloven, steek je een HDMI kabel vanuit je PC in de Sony op #1 of #2. Dan zul je een HDMI kabel in de 'OUT' op de Sony moeten gebruiken en aansluiten op je TV :).

Afbeeldingslocatie: http://sonyglobal.scene7.com/is/image/gwtprod/da54b09a8e0c8cd02e70a607f2ebbb65?fmt=png-alpha&wid=1014&hei=396

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Oké bedankt.

Maar game ik dan in surround? En zijn mijn films die over die audio sporen bevatten dan in surround?

Of moet ik dan echt naar een losse receiver toe? En als ik deze aansluit op de HDMI van mijn GPU, werkt het dan ook in surround?

[ Voor 36% gewijzigd door Dubrillion op 22-01-2015 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-05 13:58
Dubrillion schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 11:03:
Oké bedankt.

Maar game ik dan in surround? En zijn mijn films die over die audio sporen bevatten dan in surround?

Of moet ik dan echt naar een losse receiver toe? En als ik deze aansluit op de HDMI van mijn GPU, werkt het dan ook in surround?
Dat ligt eraan wat jij vanuit je PC naar de Sony stuurt. Als deze een 5.1 signaal naar de Sony stuurt zal hij deze versterken en over de speakers weergeven. Zou dit even controleren op je PC ;).
Heb zelf jaren op een vergelijkbare set mijn Xbox 360 aangesloten en gespeeld.

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Hahaha en hoe controleer ik dat? Kan ik dat zelf even opzoeken?
Ik weet namelijk wel dat ik video bestanden in DD5.1 en DTS heb staan.
Gamen in surround sound is al jaren normaal. Maar stuurt mijn GPU dat dan door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-03 19:32

Mikayu

.srt

Je pc games zijn niet surround tenzij je dolby live of dts connect hebt

Specs van je videokaart opzoeken en hopen dat je (surround)audio over hdmi krijgt. In je afspeel software instellen dat het bitstream naar de versterker wordt gestuurd. Ook wel passthrough genoemd.

voor youtube en dergelijke kan je vast wel een pro logic dsp laten draaien

Een xbox of playstation eraan gaat prima werken gezien ze een dolby digital signaal uitsturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Mikayu schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 12:51:
Je pc games zijn niet surround tenzij je dolby live of dts connect hebt

Specs van je videokaart opzoeken en hopen dat je (surround)audio over hdmi krijgt. In je afspeel software instellen dat het bitstream naar de versterker wordt gestuurd. Ook wel passthrough genoemd.

voor youtube en dergelijke kan je vast wel een pro logic dsp laten draaien

Een xbox of playstation eraan gaat prima werken gezien ze een dolby digital signaal uitsturen
Ik heb gisteren het Nvidia configuratiescherm geopend. Daar kon ik 5.1 audio aanklikken.
Ik kreeg dan de surround uit me voor speakertjes, dus hij kan het wel uitzenden.
Dan ga ik er vanuit dat het met VLC over de Home cinema goed moet komen.
Wel even de instellingen nakijken met dat passtrough dan.

Dat YouTube verhaal en Dolby live voor games snap ik niet helemaal.
Is dat gewoon een stukje software? :$

Even gegoogled: PRE-NOTE: If you have a decent graphics card and an audio receiver that supports HDMI audio audio/video, there is NO need to go through this. Just use the HDMI audio and configure it for your speaker setup (5.1, 7.1, etc.) If you are looking for Dolby Digital or DTS audio in movies this is something that you need to configure in the program you are watching the movie in. Pass the audio through to the receiver and you will get your DTS/DD audio. DDL and DTS-I are intended for games, and only needed for S/PDIF optical audio connections.

Klopt dat?

[ Voor 22% gewijzigd door Dubrillion op 23-01-2015 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-03 07:38
Dubrillion schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 08:03:
[...]

Even gegoogled: PRE-NOTE: If you have a decent graphics card and an audio receiver that supports HDMI audio audio/video, there is NO need to go through this. Just use the HDMI audio and configure it for your speaker setup (5.1, 7.1, etc.) If you are looking for Dolby Digital or DTS audio in movies this is something that you need to configure in the program you are watching the movie in. Pass the audio through to the receiver and you will get your DTS/DD audio. DDL and DTS-I are intended for games, and only needed for S/PDIF optical audio connections.

Klopt dat?
Dit klopt inderdaad. Veel programma's zenden een PCM stream uit en een 5.1 PCM stream kan niet over een S/PDIF kabel, daarom moet je als je met zo een kabel werkt en 5.1 geluid wil met DD Live of DTS connect werken. Over HDMI is meerkanaals PCM echter geen probleem.

Wat wel een probleem kan zijn is dat sommige TV's geen DTS licentie hebben en de TV in het geval van een DTS audiostream het geluid dan niet 5.1 naar je audioset stuurt. Als je de HDMI rechtstreeks in je audioset prikt is dat geen probleem.
Pagina: 1