Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duk3n
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:40
Ik ben van plan volgende week een MSI GT72 aan te schaffen omdat deze voldoet aan een groot aantal wensen die ik heb aan een laptop. Snelle GPU en CPU en ram en opslag uitbreidbaar. Alleen het uiterlijk is niet echt "zakelijk", maar met een sticker over het logo is dat op te lossen.

Mijn vraag is echter, omdat dat niet op de website van msi staat, kunnen die led verlichting aan de rand ook uit. Is er iemand die deze laptop heeft die dat toevallig weet.

Alvast dank

pricewatch: MSI GT72 2QE-229NL (Dominator Pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 15:56

Vidra

Vragen?

duk3n schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 10:28:
Ik ben van plan volgende week een MSI GT72 aan te schaffen omdat deze voldoet aan een groot aantal wensen die ik heb aan een laptop. Snelle GPU en CPU en ram en opslag uitbreidbaar. Alleen het uiterlijk is niet echt "zakelijk", maar met een sticker over het logo is dat op te lossen.

Mijn vraag is echter, omdat dat niet op de website van msi staat, kunnen die led verlichting aan de rand ook uit. Is er iemand die deze laptop heeft die dat toevallig weet.

Alvast dank

pricewatch: MSI GT72 2QE-229NL (Dominator Pro)
Waarom niet de ASUS G751 (IPS scherm ipv TN), M2.SATA 512 GB SSD (Samsung XP941 snelste op aarde) en geen iritante leds :)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duk3n
Ik heb ook naar Asus gekeken, maar vanwege het persoonlijk lompe uiterlijk en om met 2 straaljageruitlaten te gaan zitten, ging mij een beetje te ver. Daarnaast was de prijs ook iets te veel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• test_slang_776
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
Je kan ze in ieder geval veranderen van kleur met bijgeleverde software. Zie: https://www.youtube.com/watch?v=lN_jYTTYsTs

Waarschijnlijk dus ook wel uitzetten..

Sowieso zou ik voor de 400 series gaan (welke een IPS hebben). De 600 series van de GT72 2QE komen er ook aan (zie site alternate), welke een 4720HQ hebben ipv de 4710HQ in de 200 en 400 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra

Vidra

Vragen?

duk3n schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 14:20:
Ik heb ook naar Asus gekeken, maar vanwege het persoonlijk lompe uiterlijk en om met 2 straaljageruitlaten te gaan zitten, ging mij een beetje te ver. Daarnaast was de prijs ook iets te veel van het goede.
Prijs te veel van het goede?

De GT72 Pro is EUR 2249 en de Asus G751 is EUR 2199 en daarbij heeft een SSD die 2x zo groot is, een IPS scherm en betere cooling :)

[ Voor 3% gewijzigd door Vidra op 22-01-2015 15:02 ]

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• test_slang_776
Vidra schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 15:02:
[...]

Prijs te veel van het goede?

De GT72 Pro is EUR 2249 en de Asus G751 is EUR 2199 en daarbij heeft een SSD die 2x zo groot is, een IPS scherm en betere cooling :)
Check mijn reactie.. De 400 series van de GT72 2Qe is 2100 Euro, heeft ook een IPS scherm, betere koeling en ziet er niet uit als een ruimteschip, wat OP al zei dat hij belangrijk vindt. Ook heeft de Asus veel problemen, kijk maar op hun forums..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duk3n
Zou je mij een linkje kunnen toevoegen, want ik kan die versie niet vinden.
Ik bestel trouwens bij newegg.com in de usa. Dus ben ook afhankelijk van hun assortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• test_slang_776
Ah, volgens mij hebben de USA alleen IPS schermen in de duurdere 400 series..
http://www.newegg.com/Pro...72-_-34-152-688-_-Product

De 200 series met TN paneeltje: http://www.newegg.com/Pro...72-_-34-152-660-_-Product

http://www.newegg.com/Pro...72-_-34-152-661-_-Product

[ Voor 13% gewijzigd door test_slang_776 op 22-01-2015 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra

Vidra

Vragen?

test_slang_776 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 15:28:
[...]

Check mijn reactie.. De 400 series van de GT72 2Qe is 2100 Euro, heeft ook een IPS scherm, betere koeling en ziet er niet uit als een ruimteschip, wat OP al zei dat hij belangrijk vindt. Ook heeft de Asus veel problemen, kijk maar op hun forums..
Tja, elke laptop heeft wel problemen - over de GT72 is ook genoeg te vinden. Maar ja, de keuze is al gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monoking
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 01:19
Ik heb deze laptop ook en de lichten aan de zijkant kunnen wel uitgezet worden.
En het klopt ook niet dat de GT72 een tn scherm heeft. Alle NL versie met 980m heeft een ips scherm van lg. De amerikaanse versie hebben een standaard tn scherm behalve de duurder variant wat voor een verwarring kan zorgen :p..
De koeling van de GT72 is ook al niet verkeerd. Mijn gpu en cpu wordt niet warmer dan 72C en blijft rond de 66C met +135 gpu oc en cpu +200 oc. De g751 wordt all snel warmer rond de 80C.

Je moet ook 4GB vram inleveren als je voor de asus gaat, en ik raad ook sterk af om de 600 series te halen. Die heeft ook 4gb vram :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk ook eens op mysn.eu als je iets stijlvoller/neutraler wil gaan, de P705 kun je zelf samenstellen, ja ze gebruiken CLEVO maar de reviews over dit typenummer ( P670SG ) zal over het algemeen toch best positief te noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoebe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01 16:15
Ik heb hem net twee uur geleden binnen (GT72). De rode leds kunnen uit of elke andere kleur krijgen. Zelfs het logo (Steelseries) kun je de kleur van veranderen maar alleen in combinatie met het linkerdeel van het toetsenbord.

@monoking: hoe kan ik er achter komen of ik ook een ips scherm heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra

Vidra

Vragen?

Phoebe schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 13:05:
Ik heb hem net twee uur geleden binnen (GT72). De rode leds kunnen uit of elke andere kleur krijgen. Zelfs het logo (Steelseries) kun je de kleur van veranderen maar alleen in combinatie met het linkerdeel van het toetsenbord.

@monoking: hoe kan ik er achter komen of ik ook een ips scherm heb?
Welke type nummer heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoebe
Deze: MSI GT72 2QE-472NL

BTW: Ik had ook de GS70 (de rooie) even hier. Een wereld van verschil, ventilatoren draaien overuren alleen met browsen, de touchpad is erg lastig (buttons lastig in te drukken, stroef en steeds klikken als ik dat niet wilde) en met name het geluid klinkt heel blikkerig (vanwege de behuizing). Blij dat ik voor een grotere laptop ga, voelt aan alle kanten beter. Design wil ook wat, maar uiteindelijk wil ik ermee kunnen gamen.

[ Voor 90% gewijzigd door Phoebe op 23-01-2015 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monoking
Phoebe schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 13:32:
Deze: MSI GT72 2QE-472NL

BTW: Ik had ook de GS70 (de rooie) even hier. Een wereld van verschil, ventilatoren draaien overuren alleen met browsen, de touchpad is erg lastig (buttons lastig in te drukken, stroef en steeds klikken als ik dat niet wilde) en met name het geluid klinkt heel blikkerig (vanwege de behuizing). Blij dat ik voor een grotere laptop ga, voelt aan alle kanten beter. Design wil ook wat, maar uiteindelijk wil ik ermee kunnen gamen.
Ik heb toevallig ook de 472. Ik had daarvoor de 476 maar met 8 GB ram had ik te veel haperingen bij DayZ en BF4 met een schone installatie :'( Hoeveel geheugen windows tegenwoordig wel opslokt.

Met Hwinfo kan je de monitor model naam vinden en googlen om wat voor scherm het gaat.

[ Voor 7% gewijzigd door monoking op 23-01-2015 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoebe
Hier neemt windows 2,9 GB voor zijn rekening.

Ik vond het prijsverschil marginaal eigenlijk. Voor 50 tientjes extra krijg je 8 GB extra geheugen en een 128 GB SSD. En ik heb geluk, er stond foutief op de site dat er een superpack bijgeleverd ging worden. Is niet geleverd en hoort er eigenlijk ook niet bij, maar wordt nu toch nageleverd. Erg netjes vind ik dat.

Hoe bevalt de laptop jou?
Ik heb een lgd0469 als scherm volgens HWInfo. Via google word ik niet veel wijzer, nauwelijks hits op te vinden.

@duk3n Ik ben een vrouw die van gamen houdt.De hele stoere laptops hoeven van mij dus echt niet (daarom had ik eerst de gs70) maar ik wil wel graag een leuke gpu. Om eerlijk te zeggen: Ik heb alle kleuren op wit gezet en een ander achtergrondje en kleurenschema en hij kan zo voor een zakelijke laptop door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monoking
Windows gebruikt ook rond de 3GB geheugen voor mij. Ik doe altijd me virtual memory uit en tijdens BF4 en Dayz krijg ik een meldig dat ik een programma moet afsluiten om verder te gaan. Was erg vervelend.

Zonder ssd en 8GB koste hij rond de 1733. Met 16GB en ssd was het 1888. Maar ik had geen zin om het open te maken en het zelf up te graden, dan zou de werk geheugen ook niet matchen. Voordeliger was het wel om de 8GB zonder ssd te kopen als je zelf gaat upgraden maar volgens mij komt het ook niet met een m2 daughterboard dus kan ssd later ook niet erbij.

Onder "monitor" moet de juiste model naam staan. Ik heb het eff gegoogled en bij mij kwam het hierop uit http://www.panelook.com/L..._LCM_parameter_21056.html

En hoe het laptop me bevalt daarover ben ik zeer tevreden over. Het is ook me eerste game laptop, ik was bang dat het mischien niet snel genoeg was maar ik zat er naast, alleen jammer van de lage response tijd van de ips scherm. Ik wilde mischien voor de G751 gaan maar hij kost te duur hier in NL en de 4GB Vram was ook nadelig voor mij.
Verder is de koeling is zeer goed met overclock, veel beter dan de G751 zelfs, had het kunnen testen in een computer winkel. Raar dat op internet mensen zeggen dat het tegenover gestelde is.

Als tip zou de laptop gewoon overclocken met msi afterburner en intel xtu. Gratis performance is altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duk3n
Dank voor de reacties, ik twijfel inderdaad heel erg tussen de gs70 en de gt72.
Helaas is jouw versie in Amerika niet leverbaar, phoebe.
Zelf een m2 ssd inzetten is voor mij wel een optie, ik heb graag 512gb als c schijf voor Windows en steam. Ik speel bijna geen fps games behalve counter strike en gta. Een gewone hdd gebruik eigenlijk alleen voor films en grote bestanden.
Kan je zeggen waar jij hem hebt besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoebe
Ik heb hem van Informatique vandaan. Erg aardig geholpen. Ik ga er op termijn ook meer (grotere) SSD's in zetten. Voor nu is die 128 GB wel voldoende. Maar volgens mij vervalt de garantie wel als je hem open maakt.

gs70: Ik heb hem een paar dagen ter test gehad, doe het niet. Alles viel tegen, je levert erg veel in voor design. Het touchpad is echt onhandig en ook stroef. De ventilatoren gingen al behoorlijk aan met puur browsen. Het geluid klinkt erg blikkerig. Niet te vergelijken met de gt72 waar volgens mij dezelfde kaart in zit. En de gt72 voelt een stuk degelijker aan. (volgens mij had ik dat al gezegd eigenlijk :)). Best wel speling op het scherm (ik deed hem daarom in het midden open). Ik ben ontzettend blij mee met deze machine (gt72). Ik kan hem met één hand optillen. En ja, hij is twee keer zo dik (en zwaar) als de GS70. Ik heb nog niet echt spellen gedaan alleen Tropico 5, de GPU zat op 40%, nauwelijks ventilatie nodig. Kun je in Amerika ook niet eerst beoordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monoking
Je hebt nog garantie als je het fatsoenlijk upgrade en niet de daarmee zelf de laptop kappot maakt.
Volgens de site van msi moet het heel makkelijk upgradebaar zijn.

Gs70 heeft ook een zwakkere en een zuinigere grafische kaart, vreemd dat de fan al zo snel draait tijdens browsen. Ik heb alleen gemerkt dat de fans hard draaien tijdens 90-100% gpu vebruik, maar de temperatuur was maar rond de 68 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door monoking op 24-01-2015 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juhziz27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-11-2022
ik snap dat paneel ding niet meer 8)7

volgens mijn research zijn er nu 3 verschillende gt72's met 3 verschillende paneelen

1 versi: MSI GT72 -/PE met TN paneel
http://www.notebookcheck....book-Review.125916.0.html
niet slecht maar zoals het zegt "Not only do they have smaller viewing angles, but also less color accuracy."

2 versi: MSI GT72 QE/QD met IPS paneel of TN paneel?
http://www.notebookcheck....view-Update.129053.0.html
volgens deze test was het nog een tn paneel?
http://www.anandtech.com/...gt72-dominator-pro-review
hier ook een tn paneel (Chi Mei N173HGE-E11) maar onderaan staat er

"There are a few sites listing the GT72 with an IPS panel (e.g. XoticPC and Amazon), and after contacting MSI we were able to confirm that there are certain models of the GT72 that do indeed have an IPS display. There's a catch, unfortunately: the only two models with the IPS display right now are the 445 and 444, which cost $3300 and $3800 respectively. Both feature the faster i7-4980HQ CPU along with the IPS display, and the 444 comes with four 256GB SSDs for a total of 1TB of SSD storage"

dus de MSI GT72 4xx versions zijn allemaal IPS?
+
bij laptopshop staat dat GT72 6xx versions IPS hebben? dat snap ik ook niet?

3 versi: MSI GT72 Dominator Pro G-sync versi
met als extra 5th Gen Intel Broadwell i7 + USB 3.1 + een betere IPS paneel?
en die is volgens mij niet verkrijgbaar in nl of wel?

als er iemand me eruit kan helpen zal ik erg dankbaar zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NC83
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08 21:44
test_slang_776 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 14:34:
Je kan ze in ieder geval veranderen van kleur met bijgeleverde software. Zie: https://www.youtube.com/watch?v=lN_jYTTYsTs

Waarschijnlijk dus ook wel uitzetten..

Sowieso zou ik voor de 400 series gaan (welke een IPS hebben). De 600 series van de GT72 2QE komen er ook aan (zie site alternate), welke een 4720HQ hebben ipv de 4710HQ in de 200 en 400 series.
Als je ze niet uit kunt zetten kun je ook gewoon zwart gebruiken als kleur dat zet ze ook uit, dat werkt namelijk prima op het rgb led toetsenbord

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

Pagina: 1