Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
Ik zoek een?
Een curved 27 inch+ monitor om mijn huidige U2414H te vervangen. Ik wou eerst voor een dual monitor setup gaan alleen dit past niet op m'n bureau in combinatie met mijn KRK-speakers. Het vervangen van het bureau is geen optie ;)

Wat is je budget?
Rond de 700/800 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik was erg tevreden over mijn huidige Dell, Samsung vind ik ook altijd een prima merk

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

- Kijken van series/films
- Gamen
- Surfen ed.

Wat volgens mij de kandidaten zijn:

pricewatch: Dell U3415W Curved Monitor
Vergelijkbaar met mijn huidige scherm alleen dan een stuk groter, net op de markt.

pricewatch: LG 34UM95-P Zwart
Al wat langer op de markt maar de reviews zien er wel goed uit.

pricewatch: Samsung S34E790C Zwart
Nog niet uitgebracht en ik kan er ook vrij weinig over vinden..

Wie kan mij wat helpen om een keuze te maken?

[ Voor 7% gewijzigd door Mathijs14 op 22-01-2015 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaqo_Wyn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-04 23:28
Zonder twijfel de LG 34UM95! Het is een geweldige monitor. Besef je wel dat hij niet curved is.. Daarvoor heb je de duurdere LG 34UC97-S nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

mathijs55 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 10:25:
Ik zoek een?
Een curved 27 inch+ monitor om mijn huidige U2414H te vervangen. Ik wou eerst voor een dual monitor setup gaan alleen dit past niet op m'n bureau in combinatie met mijn KRK-speakers. Het vervangen van het bureau is geen optie ;)

Wat is je budget?
Rond de 700/800 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik was erg tevreden over mijn huidige Dell, Samsung vind ik ook altijd een prima merk

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

- Kijken van series/films
- Gamen
- Surfen ed.

Wat volgens mij de kandidaten zijn:

pricewatch: Dell U3415W Curved Monitor
Vergelijkbaar met mijn huidige scherm alleen dan een stuk groter, net op de markt.

pricewatch: LG 34UM95-P Zwart
Al wat langer op de markt maar de reviews zien er wel goed uit.

pricewatch: Samsung S34E790C Zwart
Nog niet uitgebracht en ik kan er ook vrij weinig over vinden..

Wie kan mij wat helpen om een keuze te maken?
Hou je er wel rekening mee dat deze monitoren er net zo scherp uit zien als een dell 2715h of 2713hm maar alleen wat groter zijn? Ze hebben ongeveer dezelfde dpi (108 vs 109)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
Frozen schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 10:48:
[...]

Hou je er wel rekening mee dat deze monitoren er net zo scherp uit zien als een dell 2715h of 2713hm maar alleen wat groter zijn? Ze hebben ongeveer dezelfde dpi (108 vs 109)
Daar hou ik zeker rekening mee. Kom nu van een 2414H wat een dpi heeft van 92.. Dus een vooruitgang is het sowieso. Ik heb zeker veel aan de breedte aangezien ik anders een dual-screen setup had gekozen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 20:43

BramT

Rule #1

Let er even op dat je budget niet toereikend is voor de curved versie van LG (pricewatch: LG 34UC97-S)

Verden is surfen een no-brainer.. dat werkt natuurlijk altijd op deze schermen. Films is natuurlijk helemaal fantastisch. Series zijn er niet/nauwelijks in 21:9; da's nog allemaal 16:9 dus bereid je voor op wat zwarte balken (of croppen).

Ik denk dat het afhangt van het gamen. Hoe belangrijk vind je bijvoorbeeld Gsync/Freesync? Daar zijn ook varianten van onderweg, maar alle kandidaten die je nu noemt hebben dat niet.
Zeker gezien het feit dat op deze resolutie de huidige generatie videokaarten het nogal moeilijk gaan krijgen is dit voor sommige een erg belangrijk punt (ik FPS zelf ook een redelijk eind weg in BF4 maar vind het zelf minder/niet storend allemaal).

Let er even op dat de specs op t.net nog niet volledig zijn. De Dell heeft b.v. ook speakers.

Verder is de samsung wat sneller (volgens de aangegeven specs, wacht op reviewmetingen!) en zal de dell (waarschijnlijk) traditiegetrouw een betere kleurweergave hebben.

Ik heb ze zelf ook allemaal in het vizier en ik neig zelf naar de Dell. Maar ik kijk het zeker nog een paar maanden aan; dit marktsegment is namelijk nog vrij nieuw.

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
Ik heb de knoop doorgehakt en maar gewoon een U3415W besteld, die wordt vandaag geleverd. Zal hier zeker m'n bevindingen plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 20:43

BramT

Rule #1

Doe dat! Ik (en met mij wel meer denk ik) zijn erg benieuwd naar je bevindingen.
Beter nog, gooi het in een review in de pricewatch :)

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hey CFC-Mathijs, hoe bevalt je Dell monitor nu? Ik sta voor dezelfde keuze als jij 2,5 maand geleden.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
Seroczynski schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:11:
Hey CFC-Mathijs, hoe bevalt je Dell monitor nu? Ik sta voor dezelfde keuze als jij 2,5 maand geleden.
Hij bevalt echt uitstekend. Ben erg tevreden met mijn keuze. Zijn er nog bepaalde dingen die je wilt weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
CFC-Mathijs schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:17:
[...]

Hij bevalt echt uitstekend. Ben erg tevreden met mijn keuze. Zijn er nog bepaalde dingen die je wilt weten?
Ik ben erg benieuwd naar het gamen op de Dell, voornamelijk of je ghosting o.i.d. ziet bij het spelen van bepaalde games of een echt nadeel ervaart t.o.v. de TN panelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
Ik speel op dit moment voornamelijk Cities:Skyline en ETS:2 en daar heb ik totaal geen last van ghosting. Verder heb ik wel wat CoD en BF4 gespeeld maar heb ik geen noemenswaardige ghosting ervaren. Sommige mensen zien dit misschien wel wat sneller ;)

Ik game er dus regelmatig op en kijk er ook veel films op maar heb tot op heden, behalve wat lichte backlight bleeding, geen minpunten gezien. Het backlight-bleeding valt trouwens ook reuze mee, dat heb je bij vrijwel alle IPS-panelen en dat was bij mijn U2414H ook vele malen erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Bedankt voor je reacties, maakt het voor mij weer wat makkelijker om een keuze te maken strak :-) Neig nu in ieder geval wat meer naar de Dell.

Pagina: 1