Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carl Colijn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-05-2018
Het is me eindelijk gelukt: ik heb een oude batterij-MP3 speler weten te scoren die met SD kaarten werkt!

:o _/-\o_

(het is een Sandisk Sansa e130, voor de liefhebbers)

Alleen... hij werkt met oude "regular" SD kaarten tot 2GB; dus ook geen SDHC. Waar haal ik die nu weer vandaan?

OT: Waarom wil je dat dan ook, hoor ik je vragen? Omdat die speler gewoon op 1 NiMH AAA batterij 15+ uur werkt, en geen ingebouwde accu heeft, en dus makkelijk lange tijd off-grid kan doorkomen. En ik 'm niet 4 uur hoef te missen omdat hij weer eens aan de charger hangt. En zodat ik 'm over 4 jaar niet hoef te kliko-en omdat de accu niet user-replaceable is.

Nu was mijn plan om ergens een grote partij 128MB/256MB SD kaarten vandaan te toveren, en daar per kaart 1-2 CD's op te zetten. Ik heb een aardige CD collectie, dus wil er waarschijnlijk wel meer dan 75 van hebben - ze mogen dus niet al te duur zijn.

Dus waar kun je in 2015 nog aan oude 128/256MB SD kaarten komen? Ik heb al hier op Tweakers en op Marktplaats / EBay / executieverkoop veilingsites gekeken, maar dat is voornamelijk >2GB / micro SD / SDHC spul. Of het gaat om "ik heb nog 1 kaartje liggen; voor 6 euro is 'ie van jou" aanbiedingen... yeah right.

Iemand een idee? (of een grote partij voor weinig?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Als je op V&A neerzet dat je SD kaarten zoekt, dan zullen er ongetwijfeld tientallen Tweakers zijn die oude SD kaartjes gratis voor je willen opsturen? Een SD kaart in een envelop kost iets van 39 cent ofzoiets?

Als ik er een paar vind, dan stuur ik je ze wel op. Geld vragen voor oude SD kaarten is het toppunt van gierigheid en kost al meer aan administratietijd dan het ooit oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carl Colijn
Oh, het hoeft van mij echt niet gratis hoor! 't is meer dat ik 6+ euro voor zo'n kaartje inderdaad toch wat veel vind; 50 cent lijkt mij reeeler ;) Zeker ook i.c.m. de portokosten. En ergens een grote partij vandaan zien te halen heeft toch mijn voorkeur; dat schiet tenminste op i.p.v. 75+ losse transacties en enveloppen open maken :)

Maar voor degene die zijn ongebruikte oude kaartjes graag een nieuw leven wil geven, zal ik inderdaad een post in V&A plaatsen - bedankt voor de tip!

[ Voor 3% gewijzigd door Carl Colijn op 22-01-2015 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theuser
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-01 19:20
Is er een reden dat je 128MB/256MB kaarten wilt?
Ik denk dat 1 a 2 GB kaarten veel gemakkelijker te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Leuk dat hele verhaal... Maaruh.. oude MP3 speler, SD kaartjes... Waarom oude meuk.

Loop een random budget winkel in of speelgoed winkel, alla kijkshop, intertoys, toys'R'us en koop 1 van de spielerij MP3 spelers die ze hebben daar.

Die prut werkt 5 van de 10 keer op losse AAA batterijen en hebben tegenwoordig 4-8GB.

Zo iets als deze prut:
http://www.kijkshop.nl/pr...difrnce-mp3-speler-mp851/

2 van die, zit je rond dezelfde prijs en capaciteit als die 75+ kaartjes voor 50 cent...

[ Voor 26% gewijzigd door Swordlord op 22-01-2015 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swordlord schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 10:58:
Leuk dat hele verhaal... Maaruh.. oude MP3 speler, SD kaartjes... Waarom oude meuk.

Loop een random budget winkel in of speelgoed winkel, alla kijkshop, intertoys, toys'R'us en koop 1 van de spielerij MP3 spelers die ze hebben daar.

Die prut werkt 5 van de 10 keer op losse AAA batterijen en hebben tegenwoordig 4-8GB.

Zo iets als deze prut:

2 van die, zit je rond dezelfde prijs en capaciteit als die 75+ kaartjes voor 50 cent...
Grote kans dat die niet +15uur blijven draaien.
Dat was namelijk zijn andere genoemde reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carl Colijn
theuser schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 10:52:
Is er een reden dat je 128MB/256MB kaarten wilt?
Ik denk dat 1 a 2 GB kaarten veel gemakkelijker te vinden zijn.
Ik heb ergens in een forum gelezen dat die MP3 speler erg lang doet over indexen van 1 of 2GB kaarten (tot 3 minuten?) Niet echt praktisch dus! En als het dan toch klein moet worden, dan maar meteen 1-op-1 kaartjes en CD's; kan ik de kaartjes meteen goed labellen :)
Swordlord schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 10:58:

Zo iets als deze prut:

De reden voor de Sandisk Sansa e130 is dat hij een goede DAC heeft; veel goedkope prutspelers hebben ook bijbehorende audio-kwaliteit. Voor zijn tijd was deze Sansa een erg goede speler. Ik heb om dezelfde redenen ook al enkele Creative Zen Nano Plus en een iRiver; ook gewone AA/AAA batterijen met lange speeltijd, ook perfect geluid, alleen hebben die geen geheugenuitbreiding (zit dus vast aan 512MB/1GB/2GB).

En die Kijkshop speler: toch nog 20 euro (de mijne was 7 euro op Marktplaats!), en dan met deze reviews:
  • "hij werkt prima met MP3 128kBps, 192 wordt al lastig en 256 trekt hij niet. Laat staan 320"
  • "Mijne heeft het probleem dat hij langzamer gaat spelen, lijkt wel een oude walkman waar de batterijen van op zijn. Zeer zeker geen aanrader en gaat ook regelrecht de prullenbak in"
  • "De eerste mp3 die ik besteld had kreeg ik thuis en toen ik hem ging uit proberen bleek de muziek te kraken zodra het schermlichtje uitging"
  • "Ik heb 1 nummer kunnen luisteren daarna was de aan uitknop kapot."
hmmm... 8)7 Ik raad iedereen aan die reviews eens te lezen - hilarisch! Dat ze zoiets nog durven te verkopen...

[ Voor 68% gewijzigd door Carl Colijn op 22-01-2015 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
of je moet het van ver laten komen:

http://www.aliexpress.com...rd-Class/32272954936.html

Al zijn ze wel heel goedkoop :9~

[ Voor 10% gewijzigd door timberleek op 22-01-2015 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carl Colijn
Daar zat ik ook al aan te denken. Alleen ben ik nog wat huiverig met China-aankopen; heb zo al 2 miskopen gedaan. Aan de andere kant: misschien willen ze een fake 64GB kaart nog wel vullen met 1GB, maar een fake 128MB kaart? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
Je hebt bij aliexpress gelukkig wel kopersbescherming. Dus je krijgt (het gros van) het bedrag als het goed is terug. Maar dan nog kost het wel een hoop tijd enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-08-2024
Bij Aliexpress wordt het geld pas overgemaakt naar de verkoper als je als koper aangeeft het product in goed staat te hebben ontvangen. Daarbij, als er iets is, kun je een dispuut openen waar je als je een goede case hebt met redelijk bewijs zul je in het gelijk worden gesteld en je geld terug krijgen meestal binnen een dag of twee.

Update: Wat ik zo snel zie is vooral microSD met adapters, 2Gb rond de $2-2.50/st.

[ Voor 11% gewijzigd door Alphalorne op 22-01-2015 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 10:55

BLN

Ik zoek eigenlijk ook 2gb ouderwetse SD kaarten. De navigatie/het audiosysteem in de audi kan nog niks groters aan.

If it ain't broken, don't fix it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:54

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Modbreak:Voor dit soort zaken hebben we vraag & aanbod Linkje: http://tweakers.net/aanbod/ of in de huiskamer het topic "Waar koop je dat?" Linkje: Waar koop je dat - Deel 2.

Het is in ieder geval geen onderwerp voor het forum.

[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 23-01-2015 09:51 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.