Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
Beste Tweakers,

Mijn schoonmoeder is nu 67 en heb haar vorig jaar kunnen overhalen om nu eindelijk een computer in huis te halen. Dat is een Microsoft Surface RT geworden: pricewatch: Microsoft Surface RT 32GB + Touch Cover Zwart . Het was een instant hit.. ze was bang er niets van te begrijpen maar de Metro interface gaat haar erg goed af.

Nu een jaar later heb ik geopperd om toch eens die Nokia van 15 jaar oud te vervangen voor een smartphone. Ik liet haar wat afbeeldingen zien van Lumia's en de interface ervan. Door de herkenbaarheid wil ze nu ook wel een smartphone _/-\o_

Dus ik ben aan het zoeken geslagen, welke Microsoft Phone gaat het worden. Dit is wat belangrijk is:

* Groot scherm ivm haar onmogelijkheid om nog met kleine knopjes te werken
* Moet Windows Phone OS hebben vanwege herkenbaarheid
* De volgende apps gaat ze gebruiken
- Whatsapp
- Facebook app
- Facebook messenger

Na wat gezocht te hebben valt mijn keuze op de Microsoft Lumia 535 pricewatch: Microsoft Lumia 535 Zwart .Deze heeft een 5" scherm, quad core en 1GB internal mem. Ik heb nog gekeken naar de 630 vanwege de snellere CPU maar deze heeft maar 512MB memory.

Wat denken jullie, zal de Microsoft Lumia 535 goed genoeg zijn? De facebook app kan nogal zwaar zijn voor Android toestellen, hoe zit dit met de Windows Phones? Ze heeft trouwens maar een stuk of 15 vrienden op Facebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prima toestel. Zeker als je Windows gewend bent en straks met W10 dan wordt het nog meer een eenheid. Nadeel bij de 630 is de lagere resolutie van het scherm, geen flitser bij de camera, geen frontcamera en 512MB RAM. De 535 doet het allemaal beter dus dat lijkt me een prima keus. Wat in het voordeel van de 630 spreekt is de snellere processor, het mooiere scherm en de betere camera. Zie een leuke vergelijking hier:

Windows Phone is trouwens soepel zat om te draaien op de hardware van de 535 en ook de 630. Zeker voor dat soort apps die jij noemt :). Ik vind 512MB ook een beetje krap tegenwoordig zeker als MS een goedkoper model de 5xx en zelfs de 4xx serie gaat uitrusten met 1GB dan zal het volgende model in de 6xx serie ook minimaal 1GB aan boord hebben.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2015 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
Lekker de 535 nemen, extra geheugen is beter voor de toekomst. Snelheid zal niet van belang zijn voor haar met de apps die zij gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:43
Juist van de week m'n moeder (60) van een 535 voorzien.

Ze komt van een Xperia, waar ze nooit vriendjes mee is kunnen worden. De 535 was gelijk een hit, echter. Zowel het OS ("Kijk, dit zit tenminste begrijpelijk in elkaar, en niet alles zit verstopt"), als de schermgrootte en -kwaliteit ("Hee, ik kan het zonder bril lezen!").

Qua snelheid ook niks op aan te merken, ook niet bij de diverse apps. Eerste keer openen natuurlijk wat trager, wegens eerste configuratie, maar daarna allemaal vloeiend en soepel. Facebook-apps in WP kan ik niks over zeggen: ik gebruik liever de webversie, ivm de lijst aan toestemmingen die de app wilde (en webversie werkt super, dus ach...). Scherm dus ook prima, en het apparaat is sowieso update-proof, met Windows 10 op komst, dus langdurige support gegarandeerd.

Moeders was er erg blij mee, en ik ben blij dat de eeuwige frustratie over die Xperia weggenomen is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spam

[ Voor 99% gewijzigd door Kees op 28-01-2015 18:16 ]