Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Titel onvolledig

Pagina: 1
Acties:

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-11 10:42
Gaat over: nieuws: BlackBerry wil wet die ontwikkelaars verplicht om BB10 te ondersteunen

Naar mijn mening zou er "content providers" moeten worden toegevoegd ("Blackberry wil wet die contentproviders en ontwikkelaars verplicht om BB10 te ondersteunen"). Dat is namelijk wat ze aangeven:
http://blogs.blackberry.c...lackberry-net-neutrality/
Therefore, if we are truly to have an open internet, policymakers should demand openness not just at the traffic/transport layer, but also at the content/applications layer of the ecosystem. Banning carriers from discriminating but allowing content and applications providers to continue doing so will solve nothing.
Nu wek je de suggestie dat Jan die op zn zolderkamer een appje bouwt - per wet verplicht zou moeten worden om er ook een voor BB10 te bouwen. Dat is niet de strekking van het persbericht - die focust meer op de Netflix's & Apple's :).

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De toon van het hele artikel is fout, en met Joost in 'nieuws: BlackBerry wil wet die ontwikkelaars verplicht om BB10 te ondersteunen' geeft Joost aan het nog steeds niet te begrijpen.

De openingszin
Er zou een wettelijke verplichting moeten komen om ook voor BlackBerry apps te ontwikkelen.
is dusdanig fout dat een goed zichtbare rectificatie eigenlijk wel op zn plaats zou zijn.

{signature}

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
Voutloos schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 10:22:
De toon van het hele artikel is fout, en met Joost in 'nieuws: BlackBerry wil wet die ontwikkelaars verplicht om BB10 te ondersteunen' geeft Joost aan het nog steeds niet te begrijpen.

De openingszin

[...]
is dusdanig fout dat een goed zichtbare rectificatie eigenlijk wel op zn plaats zou zijn.
Het is niet letterlijk wat Chen zegt, maar wel wat er direct uit voortvloeit.

Ik ben helemaal geen stagiair

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-11 10:42
Joost schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 10:42:
[...]

Het is niet letterlijk wat Chen zegt, maar wel wat er direct uit voortvloeit.
Ben ik met je oneens. Je zegt vervolgens
Daarvoor pleit de ceo van BlackBerry, John Chen (...)
Dat is niet de insteek. Hij pleit tegen een situatie waarbij bepaalde diensten of producten voorrang krijgen op anderen (de referentie naar netneutraliteit) vertaald naar applicaties: gesloten ecosystemen zijn een soort machtsmisbruik als daarmee selectief fabrikanten worden buitengesloten (niet alleen BB, maar ook Jolla/Windows Phone).

Dus sluit ik me aan bij Voutloos, als Tweakers zichzelf als nieuwssite serieus neemt, rectificeer je dit.

Eigenlijk is de onderzin juist (maar wat kort door de bocht):
Chen pleit voor 'app-neutraliteit', in aanvulling op netneutraliteit.
Dat is waar het om gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door RzrBck op 22-01-2015 11:04 ]

• Joost
We hebben even overlegd, en die eerste zin was inderdaad wat stellig. In plaats daarvan hebben we gemaakt:
Apps en content zouden voor alle platforms beschikbaar moeten zijn. Daarvoor pleit de ceo van BlackBerry, John Chen, in een brief aan het Amerikaanse Congres. Chen pleit voor 'app-neutraliteit', in aanvulling op netneutraliteit.
In feite komt dat dus neer op een wet die ontwikkelaars verplicht om BB10 (en Windows Phone, en Firefox OS, en Jolla, etc) te ondersteunen. Dat is echter inderdaad niet wat Chen letterlijk heeft gezegd, vandaar dat we die zin hebben aangepast.

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-11 11:16

hilgo

Clear your mind of can't.

Wordt de titel van het bericht dan ook nog aangepast? Want die klopt dan ook niet. Doe dan iets in de trend van "Blackberry CEO pleit voor app-neutraliteit" of zo.

[ Voor 33% gewijzigd door hilgo op 22-01-2015 11:47 ]

Discogs

• Joost
hilgo schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 11:45:
Wordt de titel van het bericht dan ook nog aangepast? Want die klopt dan ook niet. Doe dan iets in de trend van "Blackberry CEO pleit voor app-neutraliteit" of zo.
Nee, want indirect is dat wel wat BlackBerry wil. Niet eens zo heel indirect, trouwens: die brief naar het Amerikaanse congres is niet gestuurd uit altruïstische overwegingen.

Pagina: 1