Sta/zit bureau motor inbouwen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreej
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-10-2017
Recentelijk heb ik een sta/zit bureau aangeschaft en dit bevalt me prima. Het gaat hier om een exemplaar zonder motor, bureaus met motor zijn aanzienlijk duurder. Nu vroeg ik me af of er tweakers zijn die goeie ideeën kunnen aandragen om zelf een motor in te bouwen.

Mocht je ideeen hebben, post dan graag instructies en links naar onderdelen die er voor gebruikt zouden kunnen worden.

Onderstaande site geeft (enigszins) weer hoe het handmatige omhoogdraaimechanisme er uit ziet.

http://www.officetopper.c..._sta_bureau_ergo-move.png

Ik ben benieuwd naar de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-05 11:26

SeatRider

Hips don't lie

Eerste gedachte, zaag dat hengsel eraf en zet er een boortolletje op.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreej
Dat was inderdaad ook mijn gedachte, en dat werkt inderdaad prima :) Alleen zoek ik een meer structurele oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:44

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit heeft natuurlijk weinig met computerhardware te maken. Schopje richting CEA, misschien past het daar beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 29-05 11:26

SeatRider

Hips don't lie

Andreej schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 08:57:
Alleen zoek ik een meer structurele oplossing.
Zet het boortolletje vast? :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ducttape >:)

Even serieus, een kleine motor met een vertragingskast aan de zijkant monteren is natuurlijk het mooiste en op lange termijn waarschijnlijk ook beter. Als er een beetje teveel weerstand op komt is dat boortolletje ook redelijk snel kapot. En met een tandwielkast kan je de hoek maken naar de zijkant, anders hangt er de hele tijd een boortool naast je :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
op conrad staan wel electro motortjes met reductorkastjes erbij op. Waarschijnlijk moet je iets doen met het asje om hem te borgen.

Als je werktekeningen/3d modellen nodig hebt dan vind ik het wel leuk om dit voor je te hobbyen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreej
Het vervelende is dat ik niet zo technisch onderlegd ben m.b.t. dit soort zaken (zit in de software). Wat ik eigenlijk zoek is een motortje waar ik die as door heen kan steken en hoppa, draaien maar :)

Als jij het ziet zitten om hiervoor wat te tekenen hou ik me aanbevolen, maar het moet niet te complex worden anders haak ik door mijn beperkte kennis ervan al snel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Laatst online: 11:07

KhaZ

Alfa Romeo

Als je geen verstand van motoren en electronica hebt, zou ik lekker in de winkel zo'n ding met ingebouwde motor aanschaffen. Grote kans dat je op die manier nog goedkoper uit bent ook, laat staan alle uren werk die je erin zult moeten stoppen.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 653376

spam

[ Voor 99% gewijzigd door Kees op 28-01-2015 18:20 ]

Pagina: 1