Mini-ITX Game PC bij de TV

Pagina: 1
Acties:

• badbadpresident
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-02 19:33
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen - hoeft geen top notch grafisch beest te worden maar wel fijn als Dragon age inquisition, battlefield 4 en GTA 5 er redelijk goed op te spelen zijn.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Dit weet ik nog niet zo goed in principe orienteer ik me vanuit de BBG van Jan 2015 en wil ik als het kan enkele onderdelen meenemen uit mn oude PC. Ik schat max 800 eu. Ik ben zeker bereid om het e.a. tweedehands aan te schaffen!

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Rand apparatuur heb ik allemaal al dus gaat puur om het systeem zelf

Ik heb op dit moment nog liggen:
EVGA GeForce GTX 660 SC 2GBB
Corsair CX600M

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dat vraag ik me dus af. Ben een redelijke newbie als het om PC bouwen gaat maar ik probeer me er wel in te verdiepen. Ik heb de BBG hieronder overgenomen minus de voeding en videokaart.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo klein mogelijk? en aan de stille kant - hoeft niet muisstil maar ook geen vliegtuiggeluid.

Ga je overklokken?
Nee

Opmerkingen

Ik vraag me dus het volgende af. Is de voeding die ik nog heb en de videokaart toereikend voor mijn wensen of moet daar wat aan veranderen? Of kan ik het anders inrichten waardoor ik er toch meer uit kan halen?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 173,-€ 173,-
1Gigabyte GA-B85N Phoenix€ 82,95€ 82,95
1Cooler Master Elite 130€ 38,95€ 38,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 132,95€ 132,95
1Crucial MX100 512GB€ 188,95€ 188,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 616,80

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:19
Corsair CX...M voedingen worden afgeraden vanwege CapXon condensatoren.

Overigens kun je misschien denken aan een 256GiB SSD in combinatie met een 1TiB HDD. Dat scheelt je wat geld en geeft je aardig wat meer opslagruimte.

Ik denk dat 8GiB geheugen meer dan voldoende zal zijn. Ook is het verstandig om een aftermarket koeler voor de cpu te nemen. Die zijn over het algemeen een stuk stiller. Moet wel in de kast passen uiteraard.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• badbadpresident
NitroX infinity schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 00:31:
Corsair CX...M voedingen worden afgeraden vanwege CapXon condensatoren.

Overigens kun je misschien denken aan een 256GiB SSD in combinatie met een 1TiB HDD. Dat scheelt je wat geld en geeft je aardig wat meer opslagruimte.

Ik denk dat 8GiB geheugen meer dan voldoende zal zijn. Ook is het verstandig om een aftermarket koeler voor de cpu te nemen. Die zijn over het algemeen een stuk stiller. Moet wel in de kast passen uiteraard.
Ja die 256Gb ssd +1TB hdd is inderdaad een beter idee qua kosten. Maar over die voeding, zal ik hem nog gebruiken en kijken hoe het gaat of kan ik net zo goed een nieuwe aanschaffen?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:33

br00ky

Moderator Harde Waren
Ligt aan de leeftijd, hoe oud is die? Je hebt hem nu al eenmaal, dus een nieuwe aanschaffen is ook zo wat. Vijf jaar houdt die het wel vol.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:02

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Een XBox One?

youtube.com/@hisrep

• badbadpresident
Nee joh wil er wel echt wat mee kunnen buiten gamen om ook. Plus ik heb al een library aan andere niet genoemde games die je niet op de xbox one gaat krijgen.
Pagina: 1