Nieuwe Processor kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 475 views

• Xypod13
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-02 20:19
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier dus verwacht er niet te veel van.

Ik heb een Hp pavilion 17 e017dx laptop met een AMD A8 5550m Quad Core processor. En ik wil graag een nieuwe processor kopen voor gamen. Is dit mogelijk en zo ja, deze processor heb ik in het oog: https://www.conrad.nl/nl/...CFWSWtAod02UAoA&WT.srch=1

Maar ik heb van een vriend van mij gehoord dat ALLES hetzelfde moet zijn, zoals de socket waar de processor in moet, en nu is mijn vraag: kan ik deze AMD fx 6300 (die ik dus in het oog heb) vervangen met de processor die nu in mijn laptop zit?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nee, dat gaat sowieso niet werken. Je kunt geen desktop CPU in je notebook duwen.

Het zal niet passen, en al kreeg je het passend dan fikt waarschijnlijk je VRM er al uit omdat die CPU veel teveel vreet.

Ik zou je aan raden af te zien van zelf prutsen in je notebook als je er geen verstand van hebt.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Nogmaals, niet aan beginnen. Wil je een snellere laptop, prop er dan een SSD in.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:00
Het vervangen van de CPU is eigenlijk alleen te doen bij business modellen, omdat hierbij recycling tbv kostenbesparing nog enigszins nuttig is op grote schaal. (>100 gelijkwaardige laptops voor het bedrijf)
Vaak hebben die business modellen ook een klepje met een paar schroefjes om er bij te komen, ipv dat je heel dat ding uit elkaar moet halen.

Bij consumenten modellen mag je van geluk spreken als de cpu uberhaupt nog in een socket zit.
En dan heb je hem eindelijk vervangen, blijkt de bios hem niet te ondersteunen. Of veel erger, die bios zit gelockt op één model.

CPU's wisselen in laptops moet je alleen doen als je zeker bent van je zaak.

Laptops, met name van hp, hebben ook zeer geringe mogelijkheden met betrekking tot koeling. Hier moet je dus ook op letten.

[ Voor 8% gewijzigd door jeroen3 op 21-01-2015 22:06 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zeg niet dat het niet kan, maar je kunt niet een random CPU pakken en die erin proppen.

Probeer eerst maar eens een juiste CPU te vinden, ik denk dat dat al lastig genoeg gaat zijn.

Kortom, niet aan beginnen. Is je CPU te traag, koop een nieuwe notebook.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Wat Terw-Dan al zegt. Het kán wel, maar zie maar eens aan een losse CPU te komen voor een mobiel platform. Socket FS1 in dit geval
Het socket is anders dan die van een desktop en ze worden in de regel niet los verkocht. Daarnaast zijn ze relatief gezien gewoon hardstikke duur als je ze nieuw wil kopen. Used lukt vaak nog wel, maar dan heb je geen garantie dat ze het daadwerkelijk doen.
Daarbij kan het prima zo zijn dat je laptop het niet eens wil vreten, want ze zijn vaak érg kieskeurig welke processorserie wel en niet wordt ondersteund.

Kortom: doe het niet.

Verder zou ik zeggen dat je huidige CPU snel genoeg is voor gamen. Je komt waarschijnlijk gewoon tekort op videogebied, waar veel laptops sowieso al tekort komen.
Jouw specifieke model heeft een in de CPU geintegreerde videokaart die gebruik maakt van het RAM van je laptop. Daar zit een keiharde bottleneck. Met geen enkele upgrade aan de CPU los je dat op.

Kortom: andere laptop kopen met een dedicated videokaart er in.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum: Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Voortaan ook echt eerst lezen aub :o

Aankoopadviestopics horen in de aankoopadviesfora.

Move PMG -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• Xypod13
ik heb me bedacht, Ik ga mijn laptop verkopen en een nieuwere gaming pc van kopen, voor hoeveel denken jullie dat ik hem nog kan verkopen:
- nog 1 jaar oud
- werkt goed
- Windows 8
Oplaadstekker zit erbij

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:13
Wat voor gpu zit er in? Hoe groot is de hdd? Zit er een ssd in? Zoja hoe groot? Hoeveel geheugen? Hoeveel geheugen kan er maximal in?

Zomaar een paar vragen die je kan krijgen als je hem gaat verkopen😉

• Xypod13
Hier zijn een paar specs: http://h10025.www1.hp.com...&dlc=nl&docname=c04025680

En er zit geen ssd in

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:15
Daar krijg je nog ongeveer 150 euro voor, als het al niet minder is.

• Xypod13
Ah man, ik kocht hem voor ong 600 euro en nu 150, terwijl ik een game pc van 600 euro wou kopem

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Je krijgt er nooit voor terug wat je eerst betaald hebt, welkom in de harde wereld...

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Verkoopadvies mag niet via het forum. Slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.